Eindelijk weer eens een update van de Halifax. Intussen is de romp aan elkaar gelijmd en ga ik vanavond de naden wegwerken. Hier wat foto's van de vorderingen:
Het raampje uit de cockpitdeur gehaald, ziet er meteen een stuk beter uit.
Door de wielbakken kon je zo heen kijken.............
Dus een plaatje plasticcard geknipt....
En dan krijg je dit:
Of het echt zinvol was weet ik niet, zo vaak hou je het model niet op z'n kop, maar ik vond het gewoon nodig
.
Ondertussen zijn de motorgondels goed glad geschuurd, er was wel heel wat plamuur nodig. Helaas is het nu een glad geheel geworden en ik wil graag wat experimenteren met chippen. De motorkappen zijn hier erg geschikt voor omdat ze regelmatig (dagelijks?) werden verwijderd voor onderhoud. Iemand enig idee hoe de motorbeplating zat? Als ik dat weet kan ik de lijnen graveren en daaromheen wat chipping aanbrengen.
Motorgondel (erg glad
)
De aanelkaar geplakte romp:
Het interieur:
De cockpit op aanraden van HP57 (dank u!) aircraft greygreen gemaakt en er een paar stoeltjes van een gesneuvelde Harvard in gezet. Het "rugkussen" van de piloot dat op de achterwand van de cockpit zat verwijderd en het ontstane gat dichtgemaakt met plasticcard en plamuur. De instrumentenpanelen heb ik glad geschuurd omdat het alleen wat rondjes waren en er de decals op aangebracht. In 1/72 voldoet dit voor mij.
Daarna nog licht gedrybrushed en het is klaar.
Ook de neuskoepel heb ik een klein stukje naar achter verplaatst, voor mijn gevoel stond hij niet goed. Er zat een grote kier tussen de romp en de koepel.
Oorspronkelijk:
Naar achter:
Nu kan hij alleen niet meer draaien, maar het is toch geen speelgoed
. Volgend probleem wordt het afplakken van de geschutskoepels voor het spuiten. Als ik alles tussen de panellines afplak kunnen de schutters never nooit een duitse jager aan zien komen. Maar eens even kijken hoe ik dat oplos. Al met al is dit nog een heel verhaal geworden, hoog tijd om weer eens wat te b(r)ouwen