Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 8:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2006 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Natuurlijk kon ik niet wachten en ben ik aan m'n Sinterklaas cadeau begonnen. (Ik heb tenslotte bijna geen voorraad meer :wink:, je zou aan m'n gedrag niet zeggen dat ik al bijna 45 ben :)). Ik zag dat Juggernaut er ook al een aan het bouwen was, maar dat mag de pret niet drukken.

Allereerst maar wat foto's van de inhoud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit wordt waarschijnlijk de uitvoering die ik ga brouwen; een kist van coastal command. Vooral het kleurenschema spreekt me wel aan. Aan de andere kant, zo'n geschutskoepel in de neus is ook wel leuk....... beslissingen, beslissingen.............

Afbeelding

Het model zelf is een heruitgave van de Matchbox kit, de mallen zijn dus behoorlijk gedateerd. Er zijn 3 uitvoeringen te maken: een B MK I van 76 sqd. bomber command; een B MK II SRS I van 138 sqd. bomber command en een GR MK II SRS Ia van coastal command. Een snelle dryfit van de romp maakt al duidelijk dat deze niet zonder (grote hoeveelheden) plamuur te bouwen is :? . Ook zit er hier en daar wat flash aan de onderdelen en zijn er behoorlijk wat grote sinkmarks aanwezig. Ik heb nog even gedacht aan een detail set van Pavla, maar deze is moeilijk te verkrijgen en bovendien erg duur (behoorlijk duurder dan wat de kit gekost heeft) dus zal ik proberen zelf het interieur een beetje op te leuken.

Eerst nog de Mirage af maken (staat nu te wachten tot de P+ uitgehard is), dwz landingsgestel en wieldeuren monteren en dan volle kracht vooruit met de Halifax. (Sjaak, die zich maar niet kan zetten tot de Hunter voor de BCC :oops: :oops: ) :?:

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Shake op ma 23 apr, 2007 18:01 pm, in totaal 16 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2006 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
mooi. Ik heb zelf ook een doos liggen van een halifax ik zal deze zeker volgen om er inspiraties ermee op te brengen.
natuurlijk wacht ik te wachten totdat hij klaar is zodanig dat ik een full vieuw heb over deze vliegtuig

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2006 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Veel succes!

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2006 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
heb 'm ook liggen, was me even ontgaan dat het een heruitgave van Matchbox is. :roll:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2006 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Inmiddels ook maar wat verder gegaan met de Halifax. Schreef ik in mijn vorige posting nog dat het de coastal command uitvoering zou worden, intussen ben ik van menig veranderd en wordt het de uitvoering van 76 sqd. Ik maak er een historisch "verantwoord" model van, dwz zonder de rugkoepel, zie ook deze foto. Ik heb nog even gedacht aan de koepel van een Hudson, maar in de scrapbox had ik niets en een complete Hudson is rond de € 15,-. Dat vond ik wat te duur voor een geschutskoepel, dus hij wordt OOTB.

Ik heb inmiddels de neussectie aan de romp gelijmd. Volgens de bouwtekening moet je de neus er later als geheel opschuiven, maar dit werkt denk ik makkelijker met het uitlijnen van het interieur.

Afbeelding

De koelflaps van de Merlins heb ik wat dunner gemaakt, waarschijnlijk was een Tigertank jaloers op de dikte van het origineel :wink: .

Voor:

Afbeelding

.............en na het vijlen:



Afbeelding

Ondertussen al wat submontages gedaan, zoals vleugels, staart en de motorgondels. ook gelijk met de Mirage het interieur zwart gespoten. Binnenkort meer.

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2006 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Mooi om te zien!
Ik heb deze kit ook gemaakt. Ik ben best tevreden met de kwalitiet.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2006 10:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 jul, 2006 15:58 pm
Berichten: 37
Woonplaats: Amstelveen
Gaat lekker zo te zien.

Ben benieuwd naar de voorgang. Ik ben inmiddels ook weer begonnen met mijn 1:32 Halifax vacform. Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.

De Halifax met Merlin motoren heeft een hoop hmmm laten we zeggen: karakter (schoonheid is anders :lol: )

gr

Cees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2006 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Eindelijk weer eens een update van de Halifax. Intussen is de romp aan elkaar gelijmd en ga ik vanavond de naden wegwerken. Hier wat foto's van de vorderingen:

Het raampje uit de cockpitdeur gehaald, ziet er meteen een stuk beter uit.

Afbeelding

Door de wielbakken kon je zo heen kijken.............

Afbeelding

Dus een plaatje plasticcard geknipt....

Afbeelding

En dan krijg je dit:

Afbeelding

Of het echt zinvol was weet ik niet, zo vaak hou je het model niet op z'n kop, maar ik vond het gewoon nodig :wink:.
Ondertussen zijn de motorgondels goed glad geschuurd, er was wel heel wat plamuur nodig. Helaas is het nu een glad geheel geworden en ik wil graag wat experimenteren met chippen. De motorkappen zijn hier erg geschikt voor omdat ze regelmatig (dagelijks?) werden verwijderd voor onderhoud. Iemand enig idee hoe de motorbeplating zat? Als ik dat weet kan ik de lijnen graveren en daaromheen wat chipping aanbrengen.

Motorgondel (erg glad 8) )

Afbeelding

De aanelkaar geplakte romp:

Afbeelding

Het interieur:

Afbeelding

De cockpit op aanraden van HP57 (dank u!) aircraft greygreen gemaakt en er een paar stoeltjes van een gesneuvelde Harvard in gezet. Het "rugkussen" van de piloot dat op de achterwand van de cockpit zat verwijderd en het ontstane gat dichtgemaakt met plasticcard en plamuur. De instrumentenpanelen heb ik glad geschuurd omdat het alleen wat rondjes waren en er de decals op aangebracht. In 1/72 voldoet dit voor mij.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog licht gedrybrushed en het is klaar.

Ook de neuskoepel heb ik een klein stukje naar achter verplaatst, voor mijn gevoel stond hij niet goed. Er zat een grote kier tussen de romp en de koepel.

Oorspronkelijk:

Afbeelding

Naar achter:

Afbeelding

Nu kan hij alleen niet meer draaien, maar het is toch geen speelgoed 8). Volgend probleem wordt het afplakken van de geschutskoepels voor het spuiten. Als ik alles tussen de panellines afplak kunnen de schutters never nooit een duitse jager aan zien komen. Maar eens even kijken hoe ik dat oplos. Al met al is dit nog een heel verhaal geworden, hoog tijd om weer eens wat te b(r)ouwen :wink:

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2006 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ziet er mooi uit!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2006 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
maak je nog een tafeltje voor de navigator, met een klein landkaartje?

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement