Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: A7E Corsair II Klaar
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2006 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Omdat ik me heb voorgenomen eerst netjes alles af te bouwen waar ik ooit aan was begonnen hier het bouwverslag van een A7E corsair van Fujimi in 1/72.

DE A7 was ontwikkeld uit de F8 Crusader als licht en goedkoop vliegtuig voor het aanvallen van gronddoelen. De A7E was een doorontwikkeling met een zwaardere motor en een M61 vulcan kanon. De motor was niet met een naverbrander uitgerust en leverde een stuwkracht van 6800kg.

Het model is in 2 uitvoeringen te bouwen; VA-113 "Stingers" of VA-93 "Blue Blazers". Ik bouw de kist van de Stingers, de gekleurde wesp op de staart is voor mij onweerstaanbaar :D . De Stingers vlogen 2 combatcruises vanaf de USS Ranger in '70-'71 en in '72-'73 (vietnam). Van de foto's die ik hiervan kon vinden vlogen ze de missies zonder droptanks en sidewinders, en beladen met 10 0f 12 mk 52's of 4 mk 117's.

De romp heb ik lang geleden al gemonteerd, maar er is nog het een en ander aan plamuurwerk nodig. De komende weken zal ik jullie op de hoogte houden.

Nog wat foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Sjaak


Laatst bijgewerkt door Shake op zo 17 sep, 2006 17:39 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2006 22:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Cool vliegtuig. Brouw er een mooie wesp van :D

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2006 22:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Veel succes met dit stekend insectenbeest. :lol:

Droop (die deze gaat volgen).

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2006 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 12:44 pm
Berichten: 1155
Woonplaats: Doorn/ The Netherlands
Mooie kist is het toch!!! Heb je ze wel eens in't echt zien vliegen? Ze maken echt een vaag geluid :lol:

Ben nu zelf met een Griekse A-7 bezig, ik hou deze in de gaten!!



Evert

_________________
Modelling Rocks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug, 2006 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Even een update van de A7; de afgelopen dagen ben ik aan het plamuren en schuren geweest. (niet mijn meest favoriete modelbouw bezigheid) De pasvorm van het model laat ook wel wat te wensen over. Verder heb ik de diverse radarbulten en andere uitstulpingen erop gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de kieren in de neuswielbak en de ruimte voor de dekhaak valt niet veel meer te doen, ik heb ze voorzichtig met houtlijm dichtgemaakt.
Aan de achterkant van de staart zat een grote antenne(?), maar op foto's zag ik dat deze bij de vroege modellen een stuk kleiner was. Kortom, eraf gezaagd, nu nog iets anders vinden om erop te zetten. Als ik toch in de scrapbox aan het zoeken ben moet ik ook nog een steun van het landingsgestel zien te vinden want ik zag dat er een kwijt was :(

Afbeelding

Afbeelding

Nu de weggeschuurde panel lines weer ingraveren (voor het eerst!), dan nog wat monteren en dan wordt het langzaam tijd voor de eerste spuitbeurt.

Het viel me trouwens op dat er voor een kist die zoveel dienstjaren heeft niet bijster veel op het internet te vinden is. Waarschijnlijk toch bij een generatie gevlogen die het internet (nog) niet omarmd heeft. Tip; kijk eens op de sites van vliegdekschepen waar de squadrons vanaf vlogen. Daar kan je nog wel eens leuke foto's vinden zoals bijv. deze. Van de site van de uss Ranger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Evert, Nee, helaas nog nooit live gezien.

Gr. Sjaak


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug, 2006 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
die ene kist Ne-307 heeft ook nog in grote letters en cijfers zijn kist nummer op de wing staan.
dat hebben die anderen waarschijnlijk niet
Toch leuk als je dan wat foto's kan vinden :lol:

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Bert, het toestel dat in de doos zit is de 312, en deze heeft ook groot NE 312 op de vleugel staan. Waarschijnlijk een squadron "afwijking". Het heeft me in ieder geval geholpen bij de keuze van de bewapening. Ik wilde hem eerst volhangen met bommen, zuni lanceerders, sidewinders en droptanks. Op de foto's blijkt echter dat ze alleen met bommen vlogen en dan zeker niet tot het max. toelaatbare gewicht. Het zijn de kleine dingen.....

Gr. Sjaak


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Even een korte update:

De afgelopen dagen de bewapeningspylons geplamuurd en aangebracht en de cockpit afgemaakt, ook nog het landingsgestel gemonteerd. Nu de canopy afdekken en het spuiten kan beginnen. Wat zou het handigst zijn?? Eerst het wit-, of eerst het grijs spuiten :?:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In ieder geval één voordeel van de regen vandaag......uitstekend weer om te b(r)ouwen :D

Gr. sjaak


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Dat wordt al wat sjaak! Mag ik vragen waarom je het landingsgestel al gemonteerd hebt? Ik doe dit vrijwel altijd na het spuitwerk..

Ik zou trouwens eerst het wit spuiten en dan het grijs. Veel plezier met de spuitjob!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Hmm, nu weet ik al wat het koopspook mij morgen bij LHS in handen gaat drukken.....

Succes.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement