Hallo Allemaal,
Eindelijk weer een pc, het werd eens tijd...
Oke Als eerste dit kleine deel van het verhaal.
In Het begin van de oorlog had het duitse luchmacht ministerie aan DFS een ontwerp gevraagd voor een verkenningsvliegtuig met raket aandrijving, met als basis een zweefvliegtuig de DFS 54. Het ontwerp werd de DFS 228, een verkenningsvliegtuig voor grote hoogte. Samen met die onwikkeling van pijlvleugels voor supersonische vluchten. en daaruit ontstond de DFS 346. Het was ook de bedoeling dat dit een verkenningsvliegtuig zou worden maar dan met een enorme snelheid.
Het was een romp met een cilinder als basis met pijlvleugels en raket aandrijving met 2 motoren. Het idee was om het vliegtuig van de rug van een Donier 217. Ze hoopten dat het vliegtuig supersonische snelheden zou gaan halen.
Het was de bedoeling dat de 346 naar grote hoogte zou stijgen door de raket aandrijving, en dan door af en toe de raket te laten branden na een verkenningsvlucht weer langzaam terig te keren naar een veld in Duitsland of Frankrijk.
Later meer..
Oke dan nu de bouw van het tuigje.
Allereerst ben ik begonnen om de romphelften los te halen en even te inspecteren. Het ziet er allemaal wel redelijk uit. Alleen bij de voor en achterkant bij de locatiepinnen zaten er wat sinkholes.
Dus meteen de alabastine erbij en vullen maar.

Even flink wat plamuur erop

Na het drogen meteen geschuurd.

Toen even de romphelften bij elkaar gehouden en de uitlaten gepast.. Eigenijk niets meer dan 2 gaten in het plastic. Ga er even over nadenken of ik daar nog iets mee doe.

Daarna het begin van het gepriegel..
De cockpit. Het bestaat uit een buizensysteem met een bedje erop waar de piloot op moest gaan liggen om het geheel te besturen.
Nu gaat het met mijn grote vingers natuurlijk niet echt makkelijk om al dat kleine spul bij elkaar te krijgen...
Maar met behulp van een pincet kom zelfs ik een heel eind.

En dan gelijk ven proefpassen...

Dat zit in ieder geval in elkaar en staat in de kast om door de luchtspuit bespoten te worden.
Toen werd het tijd voor de voorkant van het tuigje..
Eerst maar eens al het glaswerk een P+ laagje gegeven.

En daarna weer meer van die kleine onderdelen voorgeverfd.

EN JA HET WAS NOGAL KLEIN.....

Dit deel alvast vastgezet op het glas, en daarna moet de grote lange antenne daar nog midden doorheen..
Heb er nu al weer een hekel aan. Het is echt een uitdaging om al die kleine onderdelen aan elkaar te krijgen..
Nadat ik de binnenkant ban de pit in ieder geval al heb gespoten ( Sorry jongens, vergeten foto's te maken) Werd het tijd om de helften aan elkaar te smelten..
Met heel veel beleid heb ik dat gedaan, en dat moet nu eerst even drogen, want het was een klein beetje krom.

Zoals jullie zien zit de landing bay er intussen ook in..
Tot zover..
IK ben niet echt opgeschoten, maar ik heb ook nog 3x per week een cursus op het moment waar ik 13 uur voor van huis weg ben..
Dus het tempo ligt erg laag bij mij op dit moment..
Greetzzzz,
En tot snel
André