Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 7:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 11:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Na een hele lange tijd de hobby weer opgepakt, de gedachten ging al langer door mn hoofd maar toen ik laatst op de Namac beurs in Houten liep heb ik deze Dodge Raminator gekocht waarmee de start dus een feit is :D
Aangezien ik een hoop bruikbare informatie op dit forum heb gevonden heb ik besloten om de eerste bouw na ongeveer 18 jaar jaar te delen, op een aanmerkingen zijn welkom :lol:
Afbeelding

De kleuren die Lindberg voorschrijft zijn nogal sober, helemaal die van het motorblok dus die heb ik een totaal andere kleur gemaakt.
Bougiekabels heb ik me maar even niet aan gewaagd omdat ik daar weinig info over kon vinden.
Afbeelding

Chassis en as, voor degene die het model kennen ik hou een andere bouw volgorde aan :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als iemand tips heeft voor details, zoals "bouten of moeren" te kleuren of andere zaken dan hoor ik dit graag.
Heb het geprobeerd met een kwastje maar het resultaat is niet naar mn zin.

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Laatst bijgewerkt door Dinky op za 23 feb, 2013 13:59 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Boutjes en moertjes zou je kunnen aantippen met verf m.b.v. een sate-prikkertje. Daarmee kun je secuurder werken dan met een penseeltje. Let er goed op dat je alle naadjes verwijdert, als ik naar de brandblusser kijk zie ik er nog eentje (geloof ik).

Voor de rest ziet het er keurig uit. En wat heb je een gaaf model gekozen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
kewl , mooie kit en je lakwerk is nog stees erg mooi na 18 jaar :lol:
mischien zaols aangehaald inderdaad de gietnaden even glad schuren volgende keer ..maar ik zie niets dramatisch
nogmaals wat een strak werk en dat na al die jaren , dit beloofd wat :shock: :lol:


en zoals nem zegt ik schuur altijd de achterkant van een sate prikker glad doop hem dan in de verf en voorzichtig aantippen (moet maar net wat verf aan zitten)

ik gebruik gamma chroom dat is gewoon een spuitbus vd gamma (gamma merk) zilver satin dat is net chroom , spuit dat in een schaaltje en dan met de sate prikker of voor iets grotere dingen een klein kwastje en je zal verbaasd zijn hoe mooi en streeploos je dat spul aan kan brengen en hoe het dan op chroom lijkt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Bedankt mannen, ik ben er ook tevreden over het is ook mn eerste ervaring met de airbrush :wink:
De velgen worden een uitdaging met de airbrush ivm diepte en de body waarschijnlijk ook maar ga mn best doen.

Thanks voor de sateprikker tip, zojuist getest en werkt als een dolle :brouw:
De gietnaadjes heb ik zoveel mogelijk weggehaald maar die ga ik zeker in de gaten houden bij de rest van het project.

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 feb, 2012 23:14 pm
Berichten: 43
gietnaadjes... i hate those mother******


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Oei, dat wordt een leuke!
Het motorblok ziet er al goed uit, voor de bougiekabels moet je hier even naar kijken:
Afbeelding
Het is hetzelfde type motor als in de monstertruck, dus ik denk dat het zo moet kloppen.
Hopelijk heb je hier wat aan! :wink:
Succes verder met de truck, ik volg dit draadje. :brouw:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 13:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Thanks Tom.
Weten jullie watvoor materiaal gebruikt word voor bougie kabels en slangen op dit soort modellen?

Verdelerkap is veel te klein van mijn blok dus die zou ik ergens anders van moeten maken want in deze kan ik nooit 9 kabels kwijt, maar dat wordt een uitdaging voor een volgend model :)

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Geen dank :wink:
Veel mensen halen die kabels voornamelijk uit oude elektrische apparaten, daar wil nog wel eens wat bruikbaar draad in zitten, maar het is vast ook wel te koop in een elektronicazaak, en hier op het forum hebben ze ook draad in de webwinkel.
Om alles in die verdeler te krijgen is moeilijk, ja, maar je zou misschien ook de hele verdeler open kunnen boren zodat je een open rondje krijgt, een "O" dus, en daar kun je dan alle kabels in stoppen. Als je kabels hebt met isolatie eromheen, kun je de isolatie eraf halen, en dat stuk in de verdeler stoppen, dan is de kabel ook dunner.
Een heel verhaal, maar hopelijk kun je er iets mee! :wink:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 19:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Weer een stukje voortgang :D
Assen met schokbrekers erop, accu erin en frame afgemaakt en nog wat "boutjes" aangetipt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 maart, 2011 19:07 pm
Berichten: 338
Woonplaats: Vlamertinge (w-vlaanderen)
Knap wat je na 18 jaar nog kan brengen hier.Ziet er mij een leuke kit uit ook overigens.Hoe bevalt de pasvorm van deze kit??

_________________
visit on Afbeelding https://www.facebook.com/OneOf24ScaleModeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement