Ondertussen is de boot al half ineengeplakt. Zoals eerder vermeld kunnen de telescopen en de snuivermast elk afzonderlijk in-en uitgeklapt worden. Ook de schroeven zullen draaiend blijven, iets wat ik nog niet eerder tegengekomen was in de plastiekenbootjes-afdeling. Maar eerst enkele foto's.
De kiel is gelegd. Er moesten wel twee sinkmarks verwijderd worden voor een goede passing.
Hier is mooi de klinknagelstructuur te zien, met de vorm van de drukromp.
De ingewikkelde stuurinrichting. De aandrijfassen kunnen een beetje terug in de romp geduwd worden, zodat de messing schroeven er na het schilderen nog kunnen ingeschoven worden.
Een van de meest sexy features van deze boot, de ramboeg. Aan slechts één kant zit een anker.
De snuivermast. Deze ka je met veel moeite uit de nauw passende nis pulken en omhoogdraaien. Ik had hem al bijna een keer door het dek heen geduwd. Aan de voorkant zie je een zuigerinstallatie waarvan de werking enigszins nagebootst is.
Het voetstukje. Er zit een pinnetje op, dus om de boot juist neer te zetten is het een gepriegel. Maar dan zit hij vast keurig mooi in het midden.
Nu ben ik bezig aan de torenconstructie. Die is aan de binnenkant erg ingewikkeld. Daardoor wordt de buitenwand, die nochtans mooi had kunnen passen, wat uiteengedreven van voren, dus zal ik wat plamuur moeten gebruiken.
Nu de binnenkant maar eens grijs schilderen, of ik kan er niet meer aan.