Nog steeds pagina één..
Nadat de cabine oranje was gespoten en tijd genoeg heeft gehad om uit te harden, konden de decals erop.
Deze zijn dus zo'n 35 jaar oud maar het decalvel zag er prima uit. Wel 'n half jaar lang tegen het raam gehangen om de vergeling weg te krijgen.
Eigenlijk gewoon maar beginnen:
Bij de echte trucks zitten onderling wat verschillen dus héél nauw komt het niet:
Maar toch wel weer 'n hele kunst om ze overal in de kieren gedrukt te krijgen:
Uiteindelijk lukte dat toch wel goed:
De kunst is om niet te snel met Microsol aan de slag te gaan maar ook weer niet te laat.
En ook niet te snel aan willen drukken maar eerst de tijd geven om soepel te worden.
Soms trekt het decal vanzelf in de kieren en soms moet je ze wat (blijven) helpen zonder dat ze vervormen:
Toen kwam ik deze foto tegen waarop de DAF een dicht zijraam heeft thv het slaapgedeelte:
Omdat daar de gele streep doorloopt tot aan het dak vond ik dat dat bij mijn versie met open zijramen eigenlijk ook zo hoorde. Aangezien de rode streep over de achterkant van de cabine niet paste en wilde lukken heb ik besloten om die én de gele niet te gebruiken. Kon ik uit die gele streep de stukjes decal snijden om de streep verder door te kunnen trekken (let op het dunne zwarte randje):
En na wat droogtijd en schoonmaakwerk kon de cabine in de blanke lak:
Natuurlijk meteen de grille en typeplaatjes erop voor het totaalbeeld:
De achterkant dus met zonder rode en gele streep, wat ik zelf trouwens beter vind staan dan mét (WSI heeft het ook niet gedaan):
Hij glanst mooi:
En de oranje kleur komt mooi tot zijn recht:
Nu alles uit laten harden en daarna aan het detailwerk verder..
gr Jeroen