Ik heb de stoelen wat aangepast; de pootjes zijn voor het resin model moeilijk te reproduceren, dus in plaats daarvan een blokje.
Verder in de voorraad gezocht naar een Hamilton Standard regulateur schroef. Ik vond een Aeroclub exemplaar van 34 mm diameter. Volgens tekening moet de schroef 32 mm zijn. Met de vijl even aangepast.
Het afgieten hiervan zal nog wel wat puzzelwerk opleveren.
Dan de andere onderdelen van het onderstel en de vleugelstijlen. In principe gemaakt van stroomlijnprofiel van 1,5 mm koorde en 0,8 mm staf. De lengte heb ik 1 mm langer genomen dan uitgerekend of opgemeten.
Ook hier weet ik nog niet hoe dit afgegoten kan worden.
Ik heb de balansgewichten voor de rolroeren gemaakt van messing buis, 0,4 mm als kern en voor het gewicht stukjes van 0,6 en 0,8 mm over de kern heen geschoven. Een stukje plastic van 0,4 mm om het gewicht onder de goede hoek op het rolroer te krijgen.
Ook dit zal waarschijnlijk lastig af te gieten zijn. Uit de foto's blijkt dat dit driehoekje bij het origineel ook de functie van control horn had, waar de stuurkabel aan vast gemaakt was. Aan de bovenkant van het rolroer zat een conventionele control horn, zo'n achterover hellende stompe driehoek.
Tenslotte ook het decal sheet afgemaakt.
Ik heb de gouden bies iets breder gemaakt, 0,5 mm in plaats van 0,2 mm. Tenslotte moet die ook de grens tussen de twee verfkleuren op de romp camoufleren.
Wat blijft er nog over? Iets onder de neus van de PH-ASN, waarschijnlijk een oliekoeler, en het windscherm.
Het grootste karwei wordt het afgieten van rompachterstuk, vleugel en rompneus. Dat bewaar ik voor de tijd tussen kerst en nieuwjaar.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.