Romp dicht was makkelijker gezegd dan gedaan. Om de een of andere reden bleef aan de voorkant een aardige spleet over; misschien was toch het vloertje iets te breed geworden. Met wat Revell putty was het in ieder geval gauw gerepareerd.
De onderkant moet in ieder geval een uitgebreide plamuur beurt krijgen.
Aan de achterkant staat die fatsoenlijk hol. Gedaan en geschuurd; stabilo en kielvlak (zonder roeren) vastgelijmd:
De motor zit er voorlopig op (gelijmd met Kristal Klear) om de stroomlijnlichamen achter de cilinders aan te brengen. Daarvoor heb ik eerst een kant van een plaat 1,5 mm Evergreen rond geschuurd en daarna van de rest van de plaat verwijderd. Per stuk worden dan de stroomlijnlichamen pas gemaakt.
Tevens hierbij een laatste blik in de cockpit.
Hiervan zal later vrijwel niets meer te zien zijn.
Rol-, richting en hoogteroeren heb ik tijdelijk voorzien van een metaaldraadje om ze hanteerbaar te maken bij het schilderen.
Ook de vleugel heb ik op een paal gezet, zodat ik die altijd in een stuk kan schilderen.
Het blijft lastig het wit dekkend te krijgen; even iets bijwerken geeft meteen een kleurverschil.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.