Mijn tweede bijdrage aan deze groepsbouw: De M-151 Mutt verkenningsversie de Djapa (op de doos staat Shmira, maar deze naam zou niet gebruikt zijn, dus...)
De Ford Mutt was ontwikkeld als opvolger van de M38 jeeps die in Korea gebruikt werden, en werd geproduceerd tussen 1959 en 1982. De verbeteringen tegenover de vorige versies waren een onafhankelijke ophanging van de wielen, wat betere eigenschappen gaf bij cross-country, meer ruimte binnenin door een complete kuip die op een ophanging geplaatst werd, waardoor er een sterk en stijf geheel ontstond bij een laag gewicht. Ook kon zo het zwaartepunt verlaagd worden. Het grootste probleem van dit type was dat het de mµneiging had om te slaan bij het nemen van een scherpe bocht met weinig gewicht in de jeep. soms werd er daarom een lege munitiekist meegenomen die kon gevuld worden met zand om meer gewicht te hebben. Later werd dit aangepast met een andere ophanging in de M-151A2.
Over naar de doos en de stukken:
en de bouw tot nu toe:
paar aanpassingen aan de machinegeweren:
de rekken werden gesoldeerd:
De pedalen, de voorbumper en nog een paar andere zaken:
de basis van het dashboard, hier moet nog een bergingsruimte voor munitiekisten bijkomen:
de achterzijde:
aan de voorkant ben ik begonnen met het converteren naar een M-151A2, omdat de M-151A1 niet zo zou gebruikt geweest zijn: