Vandaag geen colleges, dus leek het mij wel wat om, nadat het kleine beetje huiswerk af was, eens met wat scheepsbouw-op-schaal aan de slag gegaan.
Ik had weer zin om eens wat verder te gaan met de planning voor de Seven Atlantic.
Eettafel in de woonkamer ingepikt (iedereen was toch weg, en pizza kun je ook prima op de bank achter de TV kijken
), en het vulpotlood en geodriehoek er eens bijgepakt.
Laptop ernaast om wat zaken op te kunnen zoeken, en maar eens uitpuzzelen wat waar kan komen.
Inmiddels heb ik voor een groot deel de indeling voor de romp af, of iig voorlopig, en daarvoor heb ik wat nieuwe ideeën opgedaan.
Eén van die ideeën is dat het wel handig is om de ballast een beetje op z'n plaats te kunnen houden, en aangezien de romp volledig van epoxy met glasmat gemaakt gaat worden is een goede bodem ook geen overbodige luxe.
Daarom komen er dus bakjes voor de ballast, maar ook voor de accu's (2 12V 12Ah accu's) en de electronica.
Ik heb ook nog over de motoren na zitten denken, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Mogelijk gaan het toch 3 Speed 500E's worden, en dan gekoppeld aan de schottels die ook in de Well Enhancer zitten, als die nog leverbaar zijn want ik kan ze niet vinden op de site van Graupner.
Voor de electronica zit ik te denken aan C-Control units die ieder zo'n 16 kanalen aan en uit kunnen schakelen.
Daarmee moet ik een heel eind kunnen komen voor de vele functies die ik werkend wil maken.
Ik heb ook al een paar plaatsen voor deze units gereserveerd.
Tijdens het maken van de indeling kwam ik erachter dat ik oorspronkelijk de proviand-magazijnen in de ruimte voor de boegschroeven had getekend, maar minstens 1 van de boegschroeven wordt werkend gemaakt, dus dat gaat natuurlijk niet lukken.
Nu is dat ruim dus naar achteren verplaatst, en zit er tussen de boegschroeven en de magazijnen in een ruimte voor de computer die de magazijnen gaat bedienen.
Groetjes Josse