Tijd voor een update. In Nieuwegein werd mij enkele malen gevraagd hoever ik met deze Escort stond. Welnu...
Eerst ben ik verder gegaan met het plaatsen van de decals. Ik nam er enkele avonden de tijd voor maar het vlotte behoorlijk. De decals van Big Model zijn nogal dik en taai maar met sol erbij kwam alles dik in orde. Van scheurtjes had ik alvast geen last. De last kwam evenwel nadien...
Voor de foto deed ik een dryfit maar toen viel me dit op:
Voor een Tamiya toch iets raars... Enkele weken terug was het me in Zolder ook al opgevallen. Toen wees Tim me op het volgende:
Dit probleem kwam voort door een slechte pasvorm. Nogmaals heel vreemd voor een Tamiya, maja, het kan dus... Tijd om het probleem op de sporen en aan te pakken. Hier werd het het bijschuren van de achterste bevestigingspunten...
Het leverde wel wat op, maar niet genoeg, dus verlengde ik dan maar de voorste bevestigingspunten. En dit gaf wel het gewenste effect:
Toen dat probleem opgelost was, kon ik weer verder... Even een dryfitfoto, of misschien twee...
In de blanke lak ziet dat er zo uit:
(Ik moet er nu met mijn pollekes afblijven tot 11/11 zodat alles goed kan uitharden... :+)
Nog even een detailfoto van het rechtervoorwiel...
Tijd nu voor het interieur: alles netjes schilderen, wat diepte geven met smoke, de poedertjes van Tamiya erop loslaten, decals plaatsen, BMF zetten (de NEW improved Chrome...), gordeltjes voorzien, reservewiel vastzetten, ...
Omdat beelden meer zeggen dan woorden:
Op de foto's zaten de gordels nog niet vast aan de rolkooi. Dat is nu wel al het geval. Ook zijn de zijplaten geplaatst.
Dit model mag nu dus een tijdje rusten. Het verlengd weekend van 11/11 zal dienen om het model af te werken. Tot dan probeer ik me op een onafgewerkt model uit te leven. Keuze genoeg:
- Mitsubishi Lancer evo 8 van F.Pyck
- Mini Cooper S van F.Pyck
- Ferrari 308 GTB van Tognana
- Renault Mégane 16V van B.Pyck
- Renault Mégane Maxi van B.Munster
- Sheriff uit Cars
We komen er wel uit...
Ik start alvast geen nieuw project meer in 2010...