Dit is één van de modellen waar ik het gisteren in mijn F40 draadje over had.
Het staat niet vast dat dit mijn volgende project is ...het kan ook iets anders worden.
Het fantastische werk van John (Rysz) aan de Burago (m.n. de tank!) maakte mij nieuwsgierig naar dit zeer elegante ontwerp. Ik vind de Ferrari´s vanaf het begin tot 1970 de mooiste ontwerpen.Toen ik dit model relatief gunstig op de kop kon tikken op Ebay was ik snel over de streep.
Dit is het model waar we het over hebben. Dit is een foto van het model "af fabriek"
(met dank aan Moriaan1, de eigenaar van dit model)
Ik denk niet dat ik deze 1958 versie ga maken, maar wel de meest recente bekende versie. Ik heb daar een prachtig boek met schitterende foto´s van en dat zal ik waarschijnlijk als leidraad gaan gebruiken.
Dit is dus de
box art
Stelt dus niet veel voor
Decals
De bouwbeschrijving
Heeft een ander formaat en detaillering als de autograph bouwbeschrijving
Een
zak met witmetaal waar alles wat recht moet zijn krom is: zie dat rekje tegen de rol
PE en losse onderdelen netjes verpakt en van goed kwaliteit
resin onderdelen
Kant en klare wielen
Dit wordt echter geen OOB bouw. Het model is redelijk compleet (interieur, motor ) maar m.n. de achterkant is "onontwikkeld gebied"
Achter moet de kap worden vervangen door een klapbare messing deksel en daaronder moet de tank met reservewiel komen. Die torpedo achterop wordt een aardig soldeerklusje.
Of de deuren vervangen worden door messingdeuren weet ik nog niet. Er is een groot risico dat de carosserie daar breekt wanneer je de deuren gaat uitzagen. Het moet in ieder geval dan met een strip metaal versterkt worden
De achterste wielkast is natuurlijk ook geen gezicht, dus die moet ook worden aangepakt.
Hier zien jullie de onderkant van het model, met daar opgetekend het buizenframe, want dat zal de aanpassing moeten worden achter de stoelen: afzagen en door een buizenframe vervangen.
Hier zien jullie een klein beginnetje: het wit is een malletje, wat ik ga gebruiken om een buizenframe en een achteras te maken. Als je het resin wegdenkt en tegen het wit de buizen, dan heb je een idee hoe het eruit gaat zien. Omdat ik niet weet of het gaat lukken heb ik voorlopig nog niets gesloopt en moet ik het op deze omslachtiger manier doen
Hier zien jullie vanuit verschillende gezichtshoeken de buizen lopen
Ik hoop dat jullie een beetje een beeld hebben van dit aanstaande, in de tijd onbekende project.