Hoi Korneel,
Dat begint er al leuk uit te zien zeg
Voor wat betreft de LED's, zelf werk ik ook steeds meer met lampen, en ook met LED's uit snoeren.
Het is vrij eenvoudig, alleen is het belangrijk de + en de - uit elkaar te houden.
De + en - moeten alleen bij Diode's (dus ook LED's) juist aangesloten worden, bij andere soorten lampen maakt dat niet uit.
Als je zelf niet weet welke draad de + is dan is dat heel gemakkelijk uit te zoeken, pak de multimeter, zet de draden van de multimeter op willekeurige volgorde tegen de draden van de LED (je weet immers nog niet wat de + draad is), staat er een waarde in beeld, en begint de LED zwak te branden dan heb je gelijk goed gegokt, de rode draad van de meter zit dan op de + en de zwarte zit dan automatisch op de -.
Draden doorverbinden is een kwestie van solderen, en dan bij voorkeur wat krimpkous eromheen, en dan ziet dat er netjes uit.
Enige probleem is dan nog de voeding.
Ik weet niet hoe groot dit voertuig is, maar misschien kan je bijvoorbeeld onder een bankje een batterij kwijt, doe dat 2 keer, sluit de + van de eerste aan op de - van de 2de, en sluit dan een draad aan op de - van de eerst batterij, en een draad op de + van de 2de batterij.
De draad naar de LED die op de + zit is ook meteen de + draad.
Blijkt het dan toch niet te werken, dan draai je de stroomkring om door de batterijen andersom in hun houder te doen.
Eventueel kan je ook een adapter die geschikt is voor 3V gebruiken, en daarvan de aansluiting aan het einde die normaal in een apparaat gaat om deze van stroom te voorzien eraf knippen, en doorverbinden met de draden van de LED.
Groetjes en veel succes verder Josse