*************************************************************************************
Probleem voorwielophanging opgelost.
Ik ben er eindelijk achter waar het probleem van de voorvering zit: de gaten in de draagarmen waar de schroefjes doorheen moeten zijn te krap en bovendien onder een verkeerde hoek geplaatst. Met een rattestaartje is het gat op maat gemaakt, en nu is de veerweg wèl naar behoren!
Links op de foto de onaangepaste met het haakse gat, rechts de bewerkte draagarm die nu een hoek van 45 graden toestaat. De vering gaat ook meteen een stuk soepeler...
*************************************************************************************
Airbrush vanonder het stof: de eerste grondlaag.
Dat had even wat voeten in de aarde!
Schoonmaken, potjes uitzoeken, verf weggooien en weer nieuwe aanmaken.
Ik was vergeten wat voor gedoe het ook al weer was.
Ik kon met enige moeite de procedure's naar boven hengelen vanuit mijn brein.
Uiteindelijk ging het redelijk voor een eerste keer sinds jaren, al was de verf niet helemaal zonder klontjes.
De kleur is Revell 76, een matgrijs. Normaal gebruik ik 75, maar ik had nu eenmaal nog twee airbrush-potjes 76 staan. (Hollander, hè.
)
De boel staat te drogen inmiddels onder een broodtrommel en een gebaksdoos.
En volgens mij heb ik een beetje geluk, een snelle inspectie leert me dat de belangrijkste plekken waar ik heb lopen vijlen, vullen en schuren er goed uitzien.
Dat was 'ie weer voor even, gauw weer aan de slag voor nog meer update's.
30 maart... tik, tak, tik, tak, tik, tak....
Tot snel weer terug dan maar ...
E.Z.