De cockpit van het model is een echt drama. Ik heb de PE-onderdelen om de boel te pimpen. Maar de basis schiet zodanig tekort, dat die PE's een vlag op een modderschuit zullen zijn. Dit is wat ESCI-Revell ervan gemaakt heeft.
Voldoende ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen
.
Eerst maar weer de zaag gebruikt, om een paar onderdelen als basis te gebruiken voor de nieuwbouw. En toen aan de slag. De canopy is op zich wel bruikbaar. Ik wilde er wel iets meer detail in aanbrengen.
De schietstoel zou een Martin Baker Mk7 voor moeten stellen. Ik heb bij de herbouw wat grove lijnen van de echte stoel nagebouwd en er de PE-onderdelen uit de Edwards-set aan toegevoegd.
Het instrumentenpaneel ontbeert ongeveer elke vormgeving die je kunt verzinnen. Als je de echte cockpit (dit is overigens een F-8J, maar de werkplek is nagenoeg dezelfde als een F-8E) ernaast houdt en met wat fantasie en PE, dan kun je er nog wel iets van maken.
Het verdere cockpitinterieur vergde ook wat knutselwerk. De groene LOX-tank is net te zien als het cockpitdak openstaat. Aangezien ik dat van plan ben, was inrichting van de avionics bay achter het cockpitbulkhead (die aan de canopy zit) nodig. Ik heb er ook nog een rechthoekige electronica-doos naast gezet, maar die staat niet op de foto.
Met de PE-sidepanels em de stoel op zijn plaats begint het wel ergens op te lijken.