Hallo brouwers,
Oh ja, die had ie ook nog!.....jah...inderdaad, die had ik ook nog.
Ook bij dit project wil ik het chassis zo langzamerhand in de zwarte kleur hebben, op zich hoeft er niet zo gek veel maar aan dit chassis te gebeuren, dus die even tussen de bedrijven door ook nog even mee gepikt.
Het chassis wordt niet super gedetailleerd met kabels en aansluitingen voor allerlei electrische of hydraulische zaken, maar deze moet het meer van de buitenkant hebben.
De volume box dekt toch alles af en zoals eerder aangehaald, referentie is heel zeldzaam van deze Magnavan.
Goed, eerst even een foto van wat gespoten onderdelen, de tanken hadden even veel aandacht nodig, maar zijn nu zilvergrijs en later zullen de tankbanden, zoals ik dat altijd doe, er apart op gemaakt worden.
Dan het chassis aan de achterzijde even helemaal herzien.
Nu had ik gelukkig een paar foto's van een Magnavan die een tijd geleden te koop stond, en wat denk je......... laten ze nu net even een foto van de koppeling gemaakt hebben en net genoeg zicht op het achterste gedeelte van de chassisbalken.....goh, wat kan een mens toch een geluk hebben.
Gelijk de wipkar of pup trailer koppeling gemaakt en de chassisbalken met een dremel en zaagschijf netjes in vorm zagen.
De messing staaf is de zekering voor de pup trailer, hier wordt een kabel met haak aan bevestigd.
Echter, nergens een uithangbord kunnen vinden voor de kabels naar de pup trailer, wel zag ik de kabels van de laatste chassis dwarsbalk komen, dus hier even maar een beetje modelbouwers vrijheid en de aansluitmondjes op de koppeling unit gemaakt.
Het is wel kruipen geblazen, maar het is in dit geval niet anders.
Vervolgens de accubak wat verder gedetailleerd.....
En dan was het de beurt om de cabine op hoogte te gaan brengen.
Met diverse hulpstukken de cabine op de gewenste hoogte gebracht, en van hier uit de kantelsteunen en de cabine ondersteuning gemaakt.
Voor de cabine ondersteuning heb ik als voorbeeld dan weer van een foto van een Marmon trekker genomen.
Dan de kantelsteunen op de juiste plek lijmen en de motor er los in hangen.
En controleren op het kantelen.....
Zoals gewenst, verwacht en gehoopt, werkt het zoals ik het had gewenst, verwacht en gehoopt.
En het resultaat zoals deze Marmon er nu bij staat.
Ja heren, zoals jullie zien, wissel ik een beetje van project.
Dit komt ook dat ik de laatste tijd veel spuitwerk heb gedaan, zoals het chassis van de Fuso nu, en dan is het erg makkelijk als je een paar projecten hebt liggen.
Op deze manier kan je de vers gespoten zaken lekker met rust laten, wat erg belangrijk is voor het droog- en uithard proces is, in plaats van de onderdelen te vlug op te pakken, te kijken en er dan achter komen dat je het beter wat langer had kunnen laten liggen.
Goed, dat was het weer voor vandaag en het zal niet lang meer duren voor dat dit chassis ook in kleur gespoten kan worden.
Heren, tot de volgende maar weer!
Hermann.