Dit weekend eigenlijk meer aan het slopen en veranderen geweest dan nieuw te bouwen.
De opmerking van Rolf heeft me aan het denken gezet, op zich zijn de verhoudingen van de trailer goed voor een dolly
met dubbel wielstel, niks mis mee en terugkijkend op de situatie toen en nu misschien wel de beste oplossing..
Echter die Michigans reden inderdaad met veel assen, nou had ik net de reservewielhouders gemonteerd en al metende
kwam ik erachter dat een drieassige dolly met deze lengte van bak onmogelijk was in combinatie met de reservewielen.
De combinatie was trouwens bijna 70 cm dus geen korte jongen.
Zaterdag maar eens wezen rommelen in de oude reserveonderdelen dozen en ik vond de bak van de 1e gravel trailer die ik
jaren 80 gebouwd had.
Daar een stuk afgezaagd ter grootte van een wiel met wat extra.
Door wederom slim te zagen heb ik de bak van de graveltrailer verlengd met bijna 5 cm, de dolly kwam weer op de operatietafel
en er komt een as bij.
Dan zit ik op 10 assen en met de reservewielen erbij op 40 banden, dan ben ik ook wel door de voorraad AMT banden en velgen.
Volgende keer de aanpassing, vooreerst even hoe het met de dubbelas dolly leek en het verlengstuk van de bak.
Hopelijk gaat de volgende bouwfase met minder sloopwerken....
groet, Johannes