Motortje is afgeschilderd.
Ben benieuwd hoe de vergroting er uit ziet
. Het instrumentenpaneeltje is voorzien van de zwarte achterkant, in het zwart is wat gekrast om de suggestie te wekken van klokjes.
De rest van het cockpit interieur:
Stuurknuppel, gashandles en de hoofdsteun die tegen de achterwand moet komen.
Daarna ben ik begonnen aan de vleugels. Die worden net zo opgebouwd als die voor de Scheldemusch.
Of het "harde deel" in hardware:
De rode delen zijn de ingekerfde huidvelden. De twee gele stripjes waren iets dikker dan de voorgeschreven 0.5 mm, zodat er geen plakrichel overbleef voor de huidverleden; eentje heb ik er dus vervangen door een strip van 0,25 mm dik.
Daarna heb ik nog maar eens gecheckt in hoeverre de vleugelconfiguratie van Musch en Meeuw hetzelfde was. De maatschets van de Scheldemusch geprint om transparant papier en geplakt op de maatschets van de Scheldemusch.
De spanwijdte van de Meeuw is iets groter, V-stelling is hetzelfde, dat klopt. De afstand tussen beide vleugels van de Meeuw lijkt in het vooraanzicht iets groter, maar in het zijaanzicht iets kleiner. Het lijkt dan een veilige aanname om die gelijk te nemen. Stagger is hetzelfde. De invalshoek van de vleugel lijkt iets kleiner (aannemend dat de staartbomen in de vlucht invalshoek nul hebben). Tenslotte is het hoogteroer iets kleiner. De piloot zat veel dieper in de romp.
Ik ga de N-stijlen hetzelfde maken als die van de Musch. De plaats van de ondervleugel wordt dan bepaald door de lengte van de verticale stijl.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.