Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 12:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep, 2008 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Hoi Michiel, sja, soms heb je wel eens mindere periodes... 't is wel herkenbaar, had een vriendin op Texel (woonden niet samen enzo) wat ook een rare manier over geraakt is, achteraf niet rouwig om omdat ik nu een schat van 'n vriendin heb...

Wat voor airbrush heb je nu trouwens? Ik gebruik een Badger 150 die ik 10 jaar geleden van m'n ouders voor m'n verjaardag gekregen had en na dien nooit meer gebruikt heb. Nu ziet ie weer volop actie ;)
Ben benieuwd wat je volgende project wordt, ik zag als het goed is wat Black Aces decals voorbij komen in het verleden? (Heb zelf net een F-14 bombcat 1/72 met Black Aces decals gekocht, zie koopspook 10)

Maar goed, gisteravond nog ff met decals en anti-glare bezig geweest. Zit iets kleurverschil in maar lijkt beter zo. Ook voor het eerst met DACO sol bezig geweest, ziet er eng uit, je decals schrompelen helemaal bij elkaar maar de volgende morgen zien ze er helemaal prachtig strak uit. :)

Progress van gisteravond:

Afbeelding
Toch maar weer eens wat laten zien om te voorkomen dat BBT deze groepsbouw voortijdig sluit! :mrgreen:

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep, 2008 18:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Netjes zo die A-4!
Ja dat is schrikken als je dat spul over de decals smeert. Belangrijkste is dan, dat je er dan gewoon afblijft maar dat is wel gelukt zo te zien.
Ik gebruik nu een Revell Masterclass Flexible maar ga 3 oktober langs ASA om me voor te lichten over een Evolution.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee wat mij volgende project gaat worden, heb nog ongeveer 70 dozen liggen en het begint toch best weer te kriebelen dus wie weet, binnenkort... :wink:
Volgende week eerst even een weekje uitrsten in een bungalow in Noord-Brabant!

Succes met de verdere afwerking.

Michiel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep, 2008 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Goeie vakantie alvast! :)

------------------
Inmiddels zitten de rest van de decals er ook op, ik vond ze niet erg geweldig om te verwerken, erg bros. Ik hoefde de 'stars 'n bars' maar over de remkleppen en vortex-dingesen op de vleugel te leggen of ze scheurden al.

Beide kanten zijn nu klaar, boven- en onderkant ook. Alles staat nu in de Daco set te setten ;)
Hopelijk komt het nog goed met de insignes.

Een vreemd iets, is het embleem van VMA-121 -op de instructies staat hij zoals ik hem erop geplakt heb (zie foto in vorige post) maar als je op de foto van VK-18 op de 1e pagina kijkt staat ie precies andersom.
Op de foto van de A-4C die ik in de sticky op pagina 4 postte staat hij wel weer met z'n snuit naar voren.

Wat me wel opvalt is dat er t.o.v. de tekening zoveel ruimte tussen alle decals zit, terwijl ik deze netjes t.o.v.de paneellijnen plak zoals die op de tekening en het model aangegeven zijn. Vooral op neus en staart hou ik ruimte over -zal wel met de schaling voor Hasegawa te maken hebben en is de Monogram staart te groot. (of de Hase staart te klein :))

Morgen maar eens kijken of die verschrompelde decals weer recht getrokken zijn. De eerste behandeling die ik op de decals van de foto gedaan had zag er de volgende morgen heel goed uit; inderdaad een kwestie van gewoon afblijven!

Groeten Jeroen

Eigenlijk is het best wel een saai schema, haha

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep, 2008 19:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Bedankt.

Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet. Zal het volgende week wel zien denk ik. Er balen van de brossen decals. Die insignes zijn ook wel los te krijgen :wink:
Het kan natuurlijk aan het model liggen waar je de decals opplakt maar het kan natuurlijk ook aan andere dingen liggen, zoals: Het toestel is vaker in hetzelfde schema gespoten maar dan net even anders.
Of de decals zijn gewoonweg fout. Dit kom je toch nog wel tegen bij aftermarket decals.

Michiel.

Saai grijs is maar net hoe "saai" je het maakt he. Ik Vind het wel mooi altijd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep, 2008 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Begint al aardig af te geraken, en, erg mooi!

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2008 17:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Inmiddels zit de ster (na wat bijwerken met verf...) goed over de ribbels heen. Daarna glanslak over alles heen gespoten, hoewel de bovenkant al glanzend was door de Xtracolor verf. Meer om de decals te beschermen.

Ik wilde een wash toepassen, voor de zekerheid met olieverf, door de lange droogtijd kun je daar nog wat mee als het niks is. En dat was maar goed ook want het wilde gewoon niet lukken door de opliggende paneellijnen.
Wat ik kreeg was een mooie lichte lijn tussen 2 donkere vlakken.
Daarom geprobeerd om de wash maar aan 1 kant van een lijn te zetten, maar ik kreeg het gewoon niet netjes.
Ik heb de Skyhawk maar afgeveegd met een doekje met Humbrol thinner.

Volgende week maar weer eens proberen. Alles kan niet altijd in 1x lukken, nietwaar! ;) Op de Corsair heb ik indertijd met plakkaatverf geprutst, ook op opliggende paneellijnen. Misschien dat nog maar eens doen want dat zag er best aardig uit, omdat je ook als het al droog is, het er makkelijk afhaalt.

Een foto heeft weinig zin, omdat ie er weer hetzelfde bij staat als bovenaan de pagina (al nu wel met ster op de vleugel...)

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2008 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Zit je nog eens te kijken naar je A-4 en wat te denken... valt het je op dat je iets mist... nog eens kijken, tekeningtjes erbij, decal-instructies....

Ik ben de Walkways vergeten! Die zaten er niet als decals bij, zowel in de Monogram als de Superscale set. Dat eerst maar doen voor de wash, geluk bij een ongeluk :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ondanks de activiteit in de Gotha-Groepsbouw leeft deze ook nog ---> wilde de walkways afplakken en trok het laatste endje Tamiya tape eraf. Staat al 3 weken in bestelling bij de lokale hobbywinkel dus daar maar even op wachten :( Er zitten namelijk in zowel de Monogram kit, als de Superscale set, geen walkway decals.

Was 2 weken terug bij de LHS en totaal vergeten mee te nemen, wel alvast nog een laagje glanslak gespoten voor de washes straks omdat de eerste laag toch nog wat satijn was, denk dat het waarom ook niet helemaal lekker wou daarmee.

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 nov, 2008 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Vers verhuisd uit de (voortijdig) gesloten "Wings over Vietnam" groepsbouw, is hier toch nog de A-4. Ik heb een hele tijd moeten wachten op Tamiya tape om de walkways te kunnen maken, uiteindelijk via Marktplaats een rolletje weten te ritselen en dat kwam van de week binnen.

Tussendoor nog even 3 verjaardagen gehad (waarvan 1 van mezelf) en aangezien de allervroegste strategische bommenwerper groepsbouw ook nog loopt en de Gotha G.II die ik daarvoor maak nou ook niet direct 'effe schudden en klaar' is, daar ook nog wat tijd in gestoken.

Gisteravond was de vriendin van mijn broer jarig en waren we laat thuis, maar op één of ander wijze was ik vroeg (klaar)wakker dus stond om 8 uur naast mijn bed terwijl vriendinlief nog lekker lag te maffen... Dus maar ff walkways gemaakt. Afgeplakt, met Humbrol 140 iets USN grijzigs geoefend door heel licht te schilderen en dan uitvegen met een zachte brede kwast in het looppad zodat ze er gebruikt uit zien. Dat is best aardig gelukt, of de kleur 100% klopt weet ik niet maar dit kwam het dichts bij de decalkleur van een oud 1/72 broertje. Ze kunnen volgens mij ook bijna zwart zijn maar dat vind ik veel te hard qua contrast.

Toen kwam toch het probleem de paneellijnen weer te accentueren, misschien onbewust toch de reden dat ik niet zoveel meer aan dit projectje gedaan heb de laatste tijd. Ik kreeg van Sidney de tip dit met potlood op een matte ondergrond te doen, en dat ging best aardig, maar kapot was ik niet van op één of andere manier.
Nu heb ik pastels gebruikt, over de lijn kleuren met het krijtje en dan met een zachte kwast uitvegen naar 1 kant. Zit nu matte lak op en lijkt wel aardig :)

De bovenkant heb ik toch nogmaals een wash de kans gegeven (zie je gelijk de walkways):
Afbeelding

Na wat vegen met wattestaafjes, Humbrol thinner om de washvlekken weg te vegen, beetje meer hier, beetje minder daar, is dat niet verkeerd geworden:

voor:
Afbeelding
na:
Afbeelding

Beetje crappy foto, maar 't is net wat meer geaccentueerd zo. Denk dat ik er maar vanaf blijf. Ook het landingsgestel en wielbakken meteen meegewashed. Het is de 2e keer dat ik zo wash, en 't gaat al beter als de eerste keer. Die wash was toen toch te dun denk ik en niet droog genoeg voor ik erin ging zitten prieken. Nu kan ik veel beter controleren of de wash aan 1 kant van de panelline zit en de droogvlekken weghalen ging ook goed met thinner. Desalniettemin zal dit toch makkelijker gaan op een model met ingegraveerde lijnen...

Ook de door Sidney gedoneerde Hasegawa 300gal centerline tank nogmaals geschuurd, geplamuurd, nogmaals geschuurd en gerescribed dus die is ook klaar voor een verfje. De slats, flaps en wieldeuren had ik verknoeid met spuiten dus die hebben een ovenreiniger-badje gehad en zijn nu ook weer klaar voor wittigheid.

Tot zover maar weer!

Groeten Jeroen

PS AAARGHHH zie dat ik naadjes op de vleugelvoorrand niet goed afgewerkt heb! Had toch beter moeten kijken :(

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 nov, 2008 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Gefeliciteerd by the way!

Jammer dat de potloodtruc geen gewenst resultaat opleverde, maar goed om te zien dat je weer lekker verder bent gegaan met je Skyhawk!

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RN.VV, tallboy en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement