Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 20:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2007 13:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Leuk dat je er een mooi gedetailleerd verslag van maakt EZ, mooi !
De spaakwielen van een echte 250 GTO zijn ware kunstwerkjes aan zich, dat is fijn dat er dat in ieder geval supergoed uitziet in het raampje ! :)

Als ik je wel een tipje mag geven: let op als je het onderste deel van de voorbumper monteert dat je de bodem dan nog kunt monteren.. misschien is het helemaal geen probleem hoor, maar voorkomen is beter dan genezen natuurlijk..

Betreft de raamstijlen zou je eventueel BMF kunnen proberen; in een mat aluminium versie.. maar dat komt helemaal goed denk ik !
Succes ! :wink:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2007 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Bert Takken schreef:
Wat een verslag met wisselende stemmingen en tegenstellingen dus
Protar is dus geen lijm, verf en onderdelen in een doosje en rammelen maar.
Maar wel laat je een mooi model zien
BertUS

:lol: Je let goed op, BertUS. Ik moet nog een beetje mijn eigen stijl vinden, en dat is te lezen. Bij deze post hielp ook niet dat drie eerdere
pogingen mislukten, als je het verhaaltje voor de vierde keer intikt is het spontane er een beetje af. :wink:
En deze Protar gaat niet vanzelf in elkaar vallen, dat is na de eerste
inspectie wel duidelijk. (Het is maar goed dat er een ruime deadline is. :roll: )

@ dnerix: Hoewel ik nog een beetje moet leren een leuke thread samen te stellen weet ik dat logische plaatjes die het verhaal voor je vertellen het meest gewaardeerd worden. Ik ben blij dat het al spannend genoeg is om een beetje bekeken te worden. Bedankt voor je compliment! :D
De voorbumper gaat goedkomen, de constructie moet iets anders benaderd worden, maar er zit niet veel in de weg.
En BMF alu staat al op mijn boodschappenlijstje, ik reken er al op dat het decalvelletje me niet gaat helpen.


Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2007 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Ik vind het toch een erg mooi en gedetailleerd pakketje wat ik hier zie! Alles is al open en past (na wat werk misschien) toch relatief goed. Zeker die spaakwielen zijn erg mooi :shock: (scheelt ook weer, dan hoef je die niet helemaal opnieuw te herspaken :mrgreen: ). Veel succes nog, met welke lak ga je deze auto spuiten (die autolakken van Zero zijn mooi, ik heb ook al een potje Rosso Corsa staan).

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2007 16:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
@Easyryder,

Wanneer de deuren heel veel aanpassingen eisen kun je overwegen om ze gewoon open te laten staan.
Ik vind altijd dat wij statische modelbouw doen en in mijn ogen hoeven de onderdelen daarbij niet te kunnen bewegen!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2007 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
De kleur heb ik nog niet precies uitgezocht, maar het zal een Humbrol
of Revell kleurtje worden. Als primer gebruik ik Revell 75, mat lichtgrijs.
(Instructies Revell uit de jaren tachtig voordat ze met speciale primer kwamen, maar ik ben blijven steken omdat het totnogtoe perfect heeft gewerkt.)

Wat er straks te openen valt weet ik nog niet, het zal van de verdere bouw afhangen. Bij statische modelbouw hoeft voor mij ook niets te
bewegen, maar ik toon bij voorkeur het model met gesloten portieren.
Ik doe er alles aan om de deurtjes te kunnen openen, maar gesloten moet het er wel goed uitzien. Is dat onmogelijk dan lijm ik de portieren
netjes vast in lijn met de body.


Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2007 16:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Ik hoop dat de pasvorm van die van jou beter is als dat die van mij was.
Want die was ronduit hopeloos.
Wel een hele mooie gedetaileerde kit met werkende vering ( als je alles goed uitvoert :D )en ramen.
Verder ben je nog wel een poosje zoet met het schuren van de gietnaden, want die hebben die italianen genoeg.

Heel veel succes
denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2007 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Hier een kleine update met wat tegenslag die ook weer overwonnen is. Murphy kwam even langs toen ik volop bezig was onderdeeltjes te ontdoen van flash en gietnaden. Dat is veel werk, bemoeilijkt door de kleur van het alu, een weggewerkte naad geeft een donkere streep in het plastic. Ben ik ingespannen bezig, ben ik ineens een onderdeeltje kwijt wat ik daarvoor had schoongemaakt. :oops: Alles overhoop gehaald, zelfs de vuilnisbak. Geen onderdeeltje... :cry:
Je kunt zeggen van Murphy wat je wilt, maar deze kerel is wel degelijk met succes te bevechten! Daarvoor moet je wel vaststellen waarom 'ie een bezoekje bracht. Ik had besloten dat de oorzaak gezocht moest worden in de chaos op mijn werkblad. (Zie eerdere post)

Mijn werkblad ziet er nu zo uit. Weg Murphy!

Afbeelding

Ik heb dienbladen gekocht zodat ik een projekt opzij kan zetten. Ik kwam toevallig ook nog een soort van borrelnootschaaltjes in een set voor een spotprijsje tegen, probleem opgelost. De bodem van het dienblad heb ik bedekt met karton, het oorspronkelijke motief was niet om aan te zien.

Afbeelding

Het onderdeeltje zelf? Ik ben maar gaan schratchen, het was gelukkig geen ingewikkelde vorm. Het witte plaatje heb ik gemaakt van een stuk uit de grabbeldoos, de ribbels zijn gemaakt van heel dun afgesneden plastic card. Ondertussen ben ik weer lekker bezig met schoon- en pas maken van chassis, motor en body.

Afbeelding


De plaatjes zijn trouwens geschoten met mijn nieuwe Brouwerscamera. Voorheen maakte ik gebruik van een geleend toestel, maar toen een familie-lid van de week een nieuw toestel kocht kreeg ik het vorige toestel kado! :D (Ik durf niet te spreken van oud, de Olympus C-350 Z is als nieuw.) Ik moet nog een beetje uitvogelen hoe ik het maximale uit het toestel haal, maar een tafelstatief staat al op het boodschappenlijstje.

Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2007 13:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
Zo mooi gedaan hoor!
Misschien is het niet altijd leuk als Murphy langskomt, aan de andere kant komt dan een ander aspect van het modelbrouwen naar voren: het doorzettings en oplossingsvermogen!En nou heb je mooi zelf die onderdelen gescrachted ( of hoe je dat ook schrijft) geeft toch altijd een trots gevoel.
Ik kijk nu al uit naar je volgende up date! Succes verder.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Zo, na mijn kleine ontmoeting met Murphy is het weer tijd voor een update. Ik heb op het internet wat uurtjes doorgebracht om plaatjes naar boven te halen van de GTO. Ik was vooral benieuwd naar plaatjes van het motorcompartiment. En dat is eigenlijk een beetje schrikken, want het blijkt dat de Protar-kit niet echt overloopt van details.
De verdelers staan maar een beetje te staan, bougiekabels zitten niet in de kit. De Weber carburateurs staan er ook kaal bij, er hoort een stang te lopen die ze synchroon aanstuurt. Ik ben echt geen superdetaileerder, maar dit motorruim is wel erg leeg en kan wat aankleding gebruiken.

Allereerst de "olievulpijpen". Die van het kitje lijken wel eendenkoppen, terwijl ik op foto's alleen vulpijpen tegenkwam met een schroefdop erop.

Eendenkoppen:

Afbeelding


Die eendenkoppen werden natuurlijk aangepast. Met een holpijpje 3mm heb ik rondjes gesneden uit plastic card en aluminium. (Afval-aluminium, ik bewaar veel!) Na wat geprobeer heb ik de doppen gemaakt door één rondje in te vijlen en vervolgens te lijmen op een ander rondje. Plaatje...

Afbeelding


Aangepast ziet er tot nu zo uit. De beugels heb ik ook weggehaald, die ga ik vervangen door een alu-stripje. De dop is nog net een beetje te groot, maar dat pas ik nog wel aan. Het ziet er al beter uit!

Afbeelding

En tja, verder...
Heel erg veel schoonmaakwerk. De deurtjes heb ik passend gemaakt na veel (voorzichtig) schuren en vijlen. En nog zit het allemaal zo strak dat het niet gaat sluiten met een glimmend laklaagje erover. Het frame heeft ook veel aandacht nodig. Ik heb al de vaste delen van de voorwielophanging gelijmd. De voorwielophanging gaat nog wat worden trouwens, de enige foto's van een gebouwde Protar GTO die ik op het internet kon vinden stond heel raar op zijn voorwielen. Dat wordt dus controleren voordat de body gespoten gaat worden!
De Alabastine autoplamuur kon in ieder geval al aan de slag...

Afbeelding


Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 20:44 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Ga je de bougiekabels nog wel toevoegen?
Verder ziet het er wel heel netjes uit!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement