*************************************************************************************
Altijd die kleine reparaties
Met deze kit blijf je aan de gang met kleine reparaties. (Het is net echt een Ferrari.
) Kijk maar eens naar de originele stand van van de frisselucht aanzuigkelken.
De kelk hier rechts op de foto gaat zo alleen hete verbrandingsmotordampen aanzuigen.
Leuk voor de echte afficionado.
Genoemde kleine reparatie...
En zo is het een stuk beter!
*************************************************************************************
Veel geduld
Tja, Reineke zei het al, het is een echte geduld kit.
De deurscharnieren zijn wat vreemd gevormd zoals eerder gemeld, maar lastiger is de positie van de pennen die in de gaten van de portieren moeten komen.
Lijm je die gewoon vast dan zullen de deuren nooit mooi sluiten. Dan maar even een stapje extra. Eerst maar even een tape-je aan de buitenzijde.
Voorts een tape-je aan de binnenzijde, de deur zit nu vast in positie.
Goed uitgelijnd is er maar een beetje "vlees" voor de lijmverbinding.
De sluiting van de motorkap gaf minder zorgen, de verbinding heeft goed vlees, en de positie is zo ook goed. (Gecontroleerd uiteraard.
)
Voor deze lijmverbindingen maak ik een "las" met smeltlijmen.
Hier het resultaat, wat lekker aan het uitdampen is. Het drogen van de lijm duurt wat langer, maar de verbinding is zo het betrouwbaarst.
Let eens op de vreemde positie van de scharnierverbindingen...
Dat is het weer even, dat snel weerom!
E.Z.