Een foutje bij het opnieuw verlijmen van een deels losgeraakt kofferdeksel, de lijm trok door de naad naar de body-kant.
Geen nood: in een geval als dit gewoon goed laten drogen en dan opnieuw schuren. Ga in geen geval proberen de lijm direct te verwijderen!
*************************************************************************************
Hang- en sluitwerk.
Kon ik eerder melden dat de kit soms onnodig gelijke onderdelen verschillend nummerde, het omgekeerde is ook het geval: de ophangbeugels voor de portieren zijn allebei voorzien van het getal 124, maar zijn duidelijk verschillend.
In de bouwbeschrijving staat maar èèn zijde afgebeeld, met het commentaar:
bis. Italiaans voor kort door de bocht, geloof ik.
De ophangbeugel voor de motorkap heeft al heel bewerkingen ondergaan vanwege niet passend en erg lomp vormgegeven. Vergelijk maar met de nog onbewerkte beugels voor de portieren.
Dus:
Met het hang- en sluitwerk van de motorkap was ik behoorlijk van de straat, tjonge wat een werk.
Vijlen, schuren, dry-fitten in een soort van eeuwigdurende beweging. Maar het past nu net goed, want het mag ook niet te los zitten natuurlijk. De dry-fit van de foto is klemmenderwijze tot stand gekomen, dus dat zit wel goed.
*************************************************************************************
Evolutie
Om wat makkelijker te kunnen werken en foto's maken heb is de ergonomie van de werkplek verder aangepakt. De eerste foto dateert van februari 2007.
De grote verworvenheden te zien op foto twee zijn de optivisor en de daglichtlamp: ik zou niet zonder kunnen. Als herintreder was ik inmiddels in de leesbrilfase terechtgekomen, en modelbouwen was een ramp en letterlijk hoofdpijnbezorgend.
Zonder dit forum had ik nooit geweten waar de oplossing gezocht moest worden.
Zo, ik ga de komende tijd weer flink aan de slag, tot snel weerom!
E.Z.