Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2008 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Whehehe wie heeft er nou een scherp oog voor details :lol:

Gaat lekker zo of niet.

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2008 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Modelstate schreef:
Gaat lekker zo of niet.


Ja, eigenlijk wel. :D
Maar je blijft het gevoel houden dat je iets over het hoofd ziet met deze kit, je moet echt àlles controleren. :roll:

Maar ik verheug me al op de laklaagjes... :mrgreen:



E.Z.Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 13:48 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Heee Mistral's son.....waar blijven die laklaagjes :lol: .

Mooi om te zien hoe je die details op een prettige manier aanpakt, dit is echt zo'n groeiprojectje hier op het forum.

Nu wel beloven dat je wanneer dit project af is weer lekker een straight on modelletje gaat bouwen, zo blijf je plezier houden in de hobby.

Genietende meekijker wenst jou succes met het vervolg,

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
bert schreef:
Nu wel beloven dat je wanneer dit project af is weer lekker een straight on modelletje gaat bouwen, zo blijf je plezier houden in de hobby.


Dat was deze bouwert ook van plan. :roll:
Waarom ik nou net dit lastige kitje moest kiezen voor dit groepsprojekt... Maar ja de GTO blijft de mooiste Ferrari, en dus de meest voor de hand liggende keuze. :wink:

Maar na deze Ferrari ga ik lekker 's een paar auto's afbouwen die in meer of minder gevorderde staat op voorraad staan. :mrgreen:
Hasegawa Porsche 944 turbo, Revell Dune buggy, Revell Avalanche en nog wat van dat leuke spul.



E.Z.Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Een foutje bij het opnieuw verlijmen van een deels losgeraakt kofferdeksel, de lijm trok door de naad naar de body-kant. :? Geen nood: in een geval als dit gewoon goed laten drogen en dan opnieuw schuren. Ga in geen geval proberen de lijm direct te verwijderen!
Afbeelding


*************************************************************************************
Hang- en sluitwerk.
Kon ik eerder melden dat de kit soms onnodig gelijke onderdelen verschillend nummerde, het omgekeerde is ook het geval: de ophangbeugels voor de portieren zijn allebei voorzien van het getal 124, maar zijn duidelijk verschillend. :roll: In de bouwbeschrijving staat maar èèn zijde afgebeeld, met het commentaar: bis. Italiaans voor kort door de bocht, geloof ik. :lol: De ophangbeugel voor de motorkap heeft al heel bewerkingen ondergaan vanwege niet passend en erg lomp vormgegeven. Vergelijk maar met de nog onbewerkte beugels voor de portieren.
Afbeelding

Dus:
Afbeelding

Met het hang- en sluitwerk van de motorkap was ik behoorlijk van de straat, tjonge wat een werk. :? Vijlen, schuren, dry-fitten in een soort van eeuwigdurende beweging. Maar het past nu net goed, want het mag ook niet te los zitten natuurlijk. De dry-fit van de foto is klemmenderwijze tot stand gekomen, dus dat zit wel goed.
Afbeelding

Afbeelding

*************************************************************************************
Evolutie

Om wat makkelijker te kunnen werken en foto's maken heb is de ergonomie van de werkplek verder aangepakt. De eerste foto dateert van februari 2007.
Afbeelding

Afbeelding

De grote verworvenheden te zien op foto twee zijn de optivisor en de daglichtlamp: ik zou niet zonder kunnen. Als herintreder was ik inmiddels in de leesbrilfase terechtgekomen, en modelbouwen was een ramp en letterlijk hoofdpijnbezorgend. Afbeelding Zonder dit forum had ik nooit geweten waar de oplossing gezocht moest worden. Afbeelding

Zo, ik ga de komende tijd weer flink aan de slag, tot snel weerom!

E.Z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 21:30 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
prima verslag en een schitterend model!

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2008 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 okt, 2007 12:19 pm
Berichten: 261
Woonplaats: Assendelft
Ik weet niet of je hem gaat bestickeren zoals de doos laat zien, maar dan zou je hem kunnen bestickeren als de enige 250 GTO in Nederlands bezit.
Ik heb wel wat referentiefoto's voor je, geschoten tijdens MECC '08 60 Red Years. Helaas heb ik hem niet van alle kanten geschoten, maar je zou misschien via de eigenaar van de 250 GTO aan foto's kunnen komen of misschien mag je zelf de foto's schieten. Zie je meteen de 250 GTO in het echt. Je vind het, ben het met je eens, de mooiste Ferrari. Via de Ferrari Club Nederland kom je een heel eind, om misschien een mailadres te kunnen krijgen van de eigenaar. Je bent namelijk zo goed bezig om hier een mooi project van te maken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2008 15:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
Ik sluit mij er bij aan

Dit word zeker een mooi project

Groeten

Ard

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2008 15:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Nookie schreef:
Ik weet niet of je hem gaat bestickeren zoals de doos laat zien...
Nee, dat gaat niet gebeuren. Hoewel ik Dhr. Violati een zèèr warm hart toedraag zal de GTO een bijzonder kleurtje krijgen: denk maar aan het Anniversary Red van de F1's.
(Maar dan nog wat vrolijker. :wink: ) Violati heb ik trouwens nog zien rijden op Zandvoort met zijn 250 SWB. :mrgreen:

Maar geen van de GTO's is gelijk aan een ander, ze zijn werkelijk allemaal anders. Wil je historisch correct zijn heb je inderdaad een complete fotoserie nodig om het goede model neer te zetten. Foto's van het net zijn ook niet altijd betrouwbaar vanwege de vele replica's die van de Ferrari gemaakt zijn. Ik kwam recent nog een leuke site tegen met veel foto's van originele GTO's;

http://www.web-cars.com/gto/up_close_f-gto.php

De enige GTO in Nederland? Dat moet dan die van Frits Kroymans zijn. :D Op bovenstaande site las ik trouwens dat de auto afkomstig was van de F.B.I., daar zit vast een leuk verhaal achter!

peperbus schreef:
prima verslag en een schitterend model!

Dank je! Ik doe mijn best om mijn bijdrage te leveren hier op het forum, afgezien van het tempo gaat dat best wel. :lol:


E.Z. Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2008 16:12 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
Wauw, wat een werk zeg! Volgens mij heb je best veel geduld :shock:
Maar het wordt dan ook schitterend!
Enne...... ik blijf je volgen natuurlijk :wink:
Groetjes Reineke

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement