Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 12:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2008 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
*************************************************************************************
Altijd die kleine reparaties

Met deze kit blijf je aan de gang met kleine reparaties. (Het is net echt een Ferrari. :mrgreen: ) Kijk maar eens naar de originele stand van van de frisselucht aanzuigkelken.
De kelk hier rechts op de foto gaat zo alleen hete verbrandingsmotordampen aanzuigen. Leuk voor de echte afficionado.
Afbeelding

Genoemde kleine reparatie...
Afbeelding

En zo is het een stuk beter! :D
Afbeelding

*************************************************************************************
Veel geduld
Tja, Reineke zei het al, het is een echte geduld kit. :wink:
De deurscharnieren zijn wat vreemd gevormd zoals eerder gemeld, maar lastiger is de positie van de pennen die in de gaten van de portieren moeten komen.
Lijm je die gewoon vast dan zullen de deuren nooit mooi sluiten. Dan maar even een stapje extra. Eerst maar even een tape-je aan de buitenzijde.
Afbeelding

Voorts een tape-je aan de binnenzijde, de deur zit nu vast in positie.
Goed uitgelijnd is er maar een beetje "vlees" voor de lijmverbinding.
Afbeelding

De sluiting van de motorkap gaf minder zorgen, de verbinding heeft goed vlees, en de positie is zo ook goed. (Gecontroleerd uiteraard. :wink: )
Voor deze lijmverbindingen maak ik een "las" met smeltlijmen.
Afbeelding

Hier het resultaat, wat lekker aan het uitdampen is. Het drogen van de lijm duurt wat langer, maar de verbinding is zo het betrouwbaarst.
Let eens op de vreemde positie van de scharnierverbindingen...
Afbeelding

Dat is het weer even, dat snel weerom!

E.Z.Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2008 20:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
Hoi easy,
Ziet er weer goed uut ! Goed idee om die deuren eerst te 'stellen' aan binnen en buitenkant. Ga ik onthouden. Ik heb `m ook liggen namelijk, maar voorlopig "durf" ik er nog niet aan te beginnen hoor :roll: ( na zo`n topic als die van jou :P )
Keep up the good work!

Groeten Reineke

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2008 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Om jou zo bezig te zien met die Protar maakt mij een beetje huiverig voor de Gunze's die ik nog heb liggen.

In iedergeval zie ik al veel dingen die ik als studie materiaal kan gaan gebruiken :wink:

In het kort dus : wauw dit is goed spul.

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 maart, 2008 23:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
je bent erg goed bezig, E.Z.

Het is zeker niet de makkelijkste kit.
Het front word ook nog een leuke uitdaging om die goed pas te krijgen :?
Wat ik mij kan herinneren paste die ook zeer goed :evil: , niet dus.
Een tube putty en heel veel schuur plezier.

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 maart, 2008 11:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
tankard schreef:
Het front word ook nog een leuke uitdaging om die goed pas te krijgen :?
Wat ik mij kan herinneren paste die ook zeer goed :evil: , niet dus.
Een tube putty en heel veel schuur plezier.


Ja, dank je... :lol:
Ook het front is inderdaad een uitdaging: de linkerzijde sluit niet netjes aan. Het is echt een rotplek vanwege de wulpse vormen van de GTO die je snel vergriept.
Afbeelding


Modelstate schreef:
Om jou zo bezig te zien met die Protar maakt mij een beetje huiverig voor de Gunze's die ik nog heb liggen.


De Gunze staat juist beter bekend als deze Protar, hij moet in ieder geval beter zonder kunstgrepen te bouwen zijn. Deze Protar is typisch een kit die bij velen het eindstadium niet zal halen. (Van de Revell her-uitgave zal menigeen weer roepen: "typisch Revell") Maar ik moet je eerlijk zeggen dat de kit ondanks zijn nukken een prachtkit blijft. Op een of andere manier is de Italiaanse passie tot het plastic doorgedrongen en wil je gewoon het mooiste van de kit bovenhalen. (En zo langzamerhand zie ik het al voor me, glimmend en wel!) :mrgreen:




Reineke schreef:
Ik heb `m ook liggen namelijk, maar voorlopig "durf" ik er nog niet aan te beginnen hoor ( na zo`n topic als die van jou )
Heb jij de Protar of de Revell?
Enne, het is de bedoeling om mensen over de streep te trekken met een brouwtopic, niet om ze af te schrikken! :lol: Je weet in ieder geval goed waar je aan begint!

E.Z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 maart, 2008 13:25 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: zo 11 jun, 2006 21:39 pm
Berichten: 155
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb ook de Protar liggen daarom!
Maar je hebt gelijk, het kan een voordeel zijn, te weten waar je ( ongeveer ) aan begint! Enne..........we hebben nu natuurlijk iemand in 'da house' met kennis van zaken :-) Dus misschien tegen die tijd af en toe een adviesje ?
Groetjes Reineke

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2008 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
*************************************************************************************
Koplampen
Het is tijd voor de laatste verbrouwinkjes voor de airbrush er aan te pas komt. De koplampen moesten nog af, en het is geen goed dat te doen met een verse laklaag. Alles moet klaar en uitgevogeld zijn als de laatste laklagen er aan komen. Ik had geluk, de "cupjes"die ik eerder maakte waren precies goed. De rechter, voor de kijker links, is reeds op zijn plaats. De tweede staat op het punt bewerkt te worden met het bijliggende gereedschap.
Afbeelding

En zo heb ik een felsrandje in het aluminium gedrukt. Met hetzelfde gereedschap heb ik de koplamp passend gemaakt in de body. Het geluk liet me niet in de steek, want de gaatjes voor gloeilampen waren direct goed uitgelijnd. Helaas waren de foto's hiervan te onduidelijk. :?
Afbeelding

*************************************************************************************
Voorwielophanging
Mensen wat een werk! :shock: Er is echt veel gevijl en geschuur nodig om het een beetje te laten werken. De goede veertjes zitten er nu in, en het plaatsen ervan gaat zonder problemen. De constructie veert echter niet echt soepel, en dan voornamelijk uit. (Van uitveren in tegenstelling tot inveren. :wink: ) Het lijkt dus alsof de auto volgas wegrijdt waarbij de neus helemaal omhoog komt. Apart: de bovenste draagarmen die beide anders gericht staan: de een naar voren en de ander naar achteren. En het klopt nog ook. Let bij plaatje twee op het asje dat zo leuk recht en gecentreerd is. :?

Afbeelding
Afbeelding

*************************************************************************************
Scheetje beef
En dit valt pas op te lossen na de verfbeurtjes. Hier moet met kracht de boel op zijn plaats gelijmd worden. (Het zwarte op het alu gedeelte.)
Afbeelding

*************************************************************************************
Stance
Eèn van de belangrijkste dingen van een model is de stance: als de wielen niet correct in de kuipen staan is het meteen gedegradeerd tot speelgoed. En al mijn werk ten spijt blijft de auto aan de voorzijde te hoog uitkomen. Het mooiste is als de wagen er nog een halve bandhoogte zou kunnen zakken. De achterzijde is gewoon goed gelukkig.
Afbeelding

Tot snel weerom! :D


E.Z. Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2008 18:25 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
klassewerk!

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2008 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Geef het niet te snel op joh ... probeer het weer goed te krijgen.
Heb tot nu toe nog niet veel modellen gezien die echte veertjes hebben.
Ziet er echt goed uit :lol:

Je red het toch wel voor de 30ste :oops:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 9:36 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Leuk die werkende vering. Is het niet mogelijk een tikkie aan gewicht in het model te verstoppen, zodat de neus wat verder inveert?

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement