Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 23:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2007 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 17 jan, 2007 9:59 am
Berichten: 31
Woonplaats: kerkrade
Hallo

Mooie oudere truck veel succes met bouwen

gr Jim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2007 20:36 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Ik sluit me ook even aan in het rijtje Raimond, succes met deze schitterende 1-serie ! :wink:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2007 11:25 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Ja ik kan ook niet achterblijven natuurlijk :wink: , ook ik wens je veel succes met deze schitterende wagen.

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2007 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 okt, 2006 23:15 pm
Berichten: 242
Woonplaats: Vroomshoop
Veel succes met bouwen van de oude Scania. Dat wordt een hele mooie truck. gr Rene


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2007 1:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 17:16 pm
Berichten: 159
Woonplaats: eemnes
Heb alvast een beginnetje gemaakt,is mijn eerste model van Heller maar heb al gelijk gemerkt dat de pasvorm niet van die kwaliteit is dan die ik van italeri gewend ben maar dat maakt het wel zo leuk om het allemaal passend te krijgen. Wacht verder nog op onderdelen uit Belgie. De motor zit inelkaar en het chassis is ook gelijmd. Het tandemstel komt van een scania 143 maar moet het geheel nog wel passend maken. Foto's volgen zo snel mogelijk.

gr raimond


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2007 3:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Raimond.

Als je misschien nog wat info zoekt over een 3 asser SCANIA LB 141, op het vrachwagen forum ben ik ook bezig met een LB 141 3 asser.
Misschien dat je daar wat aan heb, ik heb namelijk het voorste deel van het chassis gebruikt van de Heller 141 en hat achterste deel van de Italeri 134.
Je moet maar even kijken of je er wat aan heb, het topic heet "SCANIA 141 V8 Hans Thoresen".

Succes met de bouw van jou 141!!!

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2007 3:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Raimond.

Als je misschien nog wat info zoekt over een 3 asser SCANIA LB 141, op het vrachwagen forum ben ik ook bezig met een LB 141 3 asser.
Misschien dat je daar wat aan heb, ik heb namelijk het voorste deel van het chassis gebruikt van de Heller 141 en hat achterste deel van de Italeri 143.
Je moet maar even kijken of je er wat aan heb, het topic heet "SCANIA 141 V8 Hans Thoresen".

Succes met de bouw van jou 141!!!

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2007 17:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 17:16 pm
Berichten: 159
Woonplaats: eemnes
hoi Sebas

Was jouw topic al aan het volgen en mijn chassis bestaat uit dezelfde onderdelen als de jouwe,ook ik was al aan het zagen in het chassis van een 143 om deze samen met die 141 tot een geheel te maken. Hoe heb jij eigenlijk die liftas in die stand gekregen? Verder vind ik die 141 van jouw nu al een prachtige auto laat staan als die helemaal klaar is...

gr Raimond


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2007 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Raimond

die liftas is een geval appart daar zit een doorlopende as in zodat allebij de wielen (links en rechts) met elkaar verbonden zijn.
Ik zal proberen aan de hand van een tekening wat uitleg te geven.

Afbeelding

De rode onderdeelnummers zijn van mijn tekening.
De blauwe onderdeelnummers zijn van de originele bouwtekening.

Onderdeel A is samengesteld uit onderdeel 50c en 51c uit de bouwdoos.
Onderdeel C is samengesteld uit onderdeel 45c en 46c uit de bouwdoos.
Onderdeel B is onderdeel 49c uit de bouwdoos.
(onderdelen eerst inelkaar lijmen met een knijper fixeren en GOED laten drogen!!!)

Zoals op de tekenong te zien is zijn onderdeel A en C doorboord zodat daar later een asje van Evergreen doorheen kan.
Op onderdeel A en C zit nog een nokje dat er voor zorgd dat de as in de liftstand blijft staan, deze moeten verwijderd worden!!!
Als onderdeel A en C doorboord zijn, onderdeel A, B en C volgens de originele bouwtekenong inelkaar lijmen, dan kijken of het Evergreen asje er doorheen kan (desnoods nog een keer in zijn geheel doorboren, zodat de gaten mooi in één lijn zitten).
Dan van de originele tekening onderdeel "40c & 41c" en "36c & 37c" inelkaar lijmen, die los op onderdeel A en C plaatsen, en kijken of deze een beetje soepel draaien, ook weer niet te soepel want de as moet wel omhoog blijven, en ook niet te strak anders breekt straks je Evergreen asje.
vervolgens maak je het Evergreen asje op maat zodat deze mooi tussen onderdeel 37c en 41c past, komt dat mooi uit, dan het asje aan onderdeel 37c en 41c vastlijmen, dit alles GOED!!!!! laten drogen.

Aan het einde van de bladveren (54c en 52c) zit een nokje, deze eraf halen.
als je onderedeel "40c & 41c" en "36c & 37c" samen heb gesteld zit er aan de voorkant een vlakke kant aan, deze rond vijlen/schuren.

Als je dit alles heb gedaan, en de rest volgens de originele bouwtekening inelkaar lijmt moet het goed komen, en heb je een liftas die echt werkt en het linker en rechter wiel in één keer mee neemt.

Mocht ik iets vergeten zijn, of er is iets niet duidelijk moet je het maar even vragen.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2007 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Dit belooft een mooie truck te worden ,laat ik nu toevallig vandaag een Scania 3 serie van die firma tegen komen.

Dat is een heel goed alternatief voor die lift as.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement