Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revell of iets anders
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2012 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 jan, 2012 19:34 pm
Berichten: 34
Na mijn mislukte poging om mijn eerste schip te brouwen,pasvorm enzo wat ik helemaal niet goed kreeg,ligt deze momenteel in de doos te wachten op betere tijden omdat ik er momenteel geen zin meer in heb om met deze verder te gaan.
Nu zou ik heel graag aan de bismarck willen beginnen.Maar is revell met schepen net zo beroerd als wat ik lees over de auto's?In dat geval ga ik liever voor Tamiya.Mijn bedoeling/wens is om eerst de Bismarck te bouwen recht uit de doos en om daarna de Tirpitz te gaan maken maar dan met de pe set.Of andersom dat maakt niet uit :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2012 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
In het blad 'Modelbouw in plastic' van de IPMS zijn de Revell 1/350 en 1/700 Bismarck gereviewd, men was over beide zeer positief. Recente releases van Revell zijn iha best goed.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2012 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 jan, 2012 19:34 pm
Berichten: 34
Het is wel mijn bedoeling om in 1/350 te gaan want dat vind ik een hele mooie schaal.Ik las over revell niet zulke goeie verhalen maar als de Bismarck er goed uitkomt is dat natuurlijk wel een optie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2012 2:32 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het lijkt me zeker niet simpel om je met een grote 1/350 kit in de scheepsbouw te storten want dit soort kits gaat over maanden (RUDD) tot jaren (met PE, houten dek en alle rigging) vooraleer het af is. Je had al een mindere ervaring, vertelde je, is het dan geen beter idee om eerst een handelbaarder model te kiezen vooraleer je beide Bismarcks aan te schaffen? Ik had al een vijftal 1/700 gebouwd voor ik zoiets aandurfde.

Waarom zou je de twee zusterschepen, die je waarschijnlijk toch naast elkaar zal willen zetten, niet even gedetailleerd uitwerken? Ik denk dat het een wereld van verschil zal maken zonder en met PE, zelfs al krijgt de kit goeie punten. Zaken zoals AA, radar, dekkranen, relingen en trapjes zien er doorgaans vrij knullig uit als je de Revell-kitonderdelen moet gaan gebruiken. Daardoor zal je met twee verschillende schepen overblijven, te vergelijken met een deux-chevaux en een Rolls-Royce...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement