Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tata Truck
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Hallo forumleden,

Ik heb hulp nodig bij een vraag waar ik 2 keer geen verstand van heb. Ik heb onlangs zelf proberen te zoeken maar er is geen resultaat uitgekomen.

Een tijd geleden was ik in Nepal geweest, daar rijden verschillende TATA trucks rond. Ik heb er verscheidende foto's van gemaakt:

Afbeelding

Nu is mijn vraag wat voor type truck is dit? En zijn er eventueel kits voor te krijgen? Ik wil graag een maken voor vriend die ook mee was naar het land.

Alvast bedankt als je wat weet of mij kunt helpen!

Groeten, Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2015 0:09 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is een Indische staalconstructeur, ze zijn eigenaar geworden van de aluminiumwalserij in mijn gemeente. Ik heb er nog nooit een kit van gezien maar het is dan ook niet mijn domein.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2015 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Het is inderdaad een erg groot bedrijf, maar denk ook niet dat er een kit van is. Maar misschien weet een iemand van de vrachtwagen afdeling wat.

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2015 19:58 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Helaas, hier bestaat geen kit van en zover mijn kennis bestaat zijn er van deze modellen ook geen resin kits te koop... Toch is het model goed zelf te bouwen, weinig rondingen en het dak zou je volgens mij best goed kunnen maken van het binnendak van de Italeri 28/33/3600 serie, als je dit dakje wat aanpast kom je al een heel eind met de dakronding. Als je een vooras van een 1/24 of 1/25 truck heb met de daarbij behorende velgen en banden kan je vanuit daar al grotendeels de cabine bouwen denk ik zo :wink: Je zou ook eens met Hermann contact op kunnen nemen hier op het forum (woafdram) die heeft aardig wat kennis van Aziatische trucks, je vind hem in de vrachtwagenhoek met één van zijn vele Mercedes-en, succes!

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2015 11:19 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Zover ik weet (en er kan inmiddels al heel veel veranderd zijn) zijn de Tata trucks op basis van de aloude Mercedes LP in licentie gebouwd.
Zoals de zien wordt de cabine wel behoorlijk gemodificeerd, maar op de foto die je plaatst herken ik nog altijd de kenmerken van de Mercedes LP.
Er is daar geen bouwpakket van, wel een resin cabine (die je dan zou kunnen verbouwen) die volgens mij momenteel niet echt makkelijk meer te verkrijgen is..

photo 19761


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2015 13:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
goedendag , de licentie met mercedes is allang verbroken , hij is wel met vele andere bedrijven samen in licentie
aan het bouwen [ en ook opgekocht ]

de enige tata model die ik gezien heb is er een met neus 18cm lang en 8cm hoog
dus zelf bouwen is een optie die overblijft
mocht ik nog wat vinden geef ik wel een bericht
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2015 14:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
De gelijkenis met een MB LP cabine is puur toeval......de Tata cabine is voornamelijk opgebouwd met hout.
Verdere info over deze truck is natuurlijk welkom maar slecht te vinden.

Gr. Arjan

p.s. Robbert: blijft een mooie cabine hè :mrgreen:

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2015 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Hallo allen,

@Jeff: Misschien als ik aan een as kan komen en zo'n kap voor het dak kan ik de rest zelf maken, het is even een idee die ik in me op laat gaan. Lijkt me wel super tof maar ook lastig omdat ik het serie nummer niet weet dus ook geen afmetingen of dergelijke informatie.

@Bert: die cabine lijkt er inderdaad wel redelijk veel op misschien een idee of die dan te verbouwen maar dat is ook een redelijke ingreep. Kan volgens mij beter helemaal van het begin af aan beginnen en zelf maken.

@jacobus57: Bedankt voor je inbreng, weet je toevallig ook de naam van die TATA model truck?

@Arjan Ouwendijk: Dat geeft natuurlijk ook een stijl om dan dat met hout te maken/bekleden. Het kan alle kanten op met die trucks, je kan het niet zo gek bedenken of je ziet het rijden in die landen.

@Allen nu was ik net wat aan het zoeken over die truck die Jacobus bedoelt en vond ik dat als je TATA 1613 in typt krijg je vele van dezelfde soort als mijn en vele andere trucks ervoor. Ik ga nog even verder spitten naar een precies nummer of naam. Misschien vind ik dan wat tekeningen oid om het zelf te kunnen maken.

Kijk hier maar: Klik!
Bedankt allemaal!

Nu zie ik net een tekening van een truck:
Afbeelding

En laat me nu net een video gemaakt hebben van zo'n soort truck maar dan met brandstof tank:

Even snel op youtube gezet.

Dit is het volledige serie nummer van de tekening: SK 1613 HYMILER
3625/3225 Wheelbase

Misschien als ik hiervan wat kan maken, heb ik enkele maten en voorbeelden. Dan wil ik hem net zo maken als in die video, lijkt me ook een gaaf idee!

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2015 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Oke, nu ben ik even vrij enthousiast maar ik heb het gevonden; TATA LPT 2515

Dit moet hem wezen, heb nu ook al verscheidende foto's gevonden van het chassis. Volgens mij zijn dit vrij oude modellen trucks rond 2000. Kan ik in dat geval dan het onderstel van een Mercedes gebruiken? En dan eventueel het dak van andere kits? In verband met de rondingen, dat is lastig om zelf te maken... Kan iemand me daar verder bij helpen?

Thanks guys!

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tata Truck
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2015 8:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
de type die jij gevonden heb word wel veel gebruikt als kieper 1613 en het nr dat je opgaf , en lijken veel op de oude mercedessen torpedo L312 , en de nieuwe type,s zijn afgeleid van de mercedessen s serie,s
de frontstuur cabine,s van hout lijken heel veel op het oude type barreidos , let op , ik zeg lijkt
de barreidos is door dodge overgenomen dacht ik [ was een spaans merk , en dacht met pegasso ]
maar het blijft leuk om de onbekende merken te zoeken en proberen te maken
veel plezier en succes
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement