Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 15:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 14:38 pm
Berichten: 1
hallo allemaal!

ten eerste wil ik mijzelf even voorstellen op dit forum als nieuwe member. mijn naam is elbert en studeer nog, heb veel hobby's waaronder: modelbouw (nieuweste hobby ebn dus leek hierin!), sparen van Minichamps Porsche 1:43 diecast modellen, trienbaan N had ik vroeger en wil ik later ook weer is mee beginnen. daarnaast spaar ik promotie-materiaal van diverse jets en heli's.

heb nu de standaard 04707 MiG-29 Fulcrum aangescjaft van partuculier voor 20 EUR. het wordt dus echt een oefenmodel, omdat ik geen ervaring heb. heb overigens ook 3 kits van de Trumpeter SU-27 flanker besteld voor 150 EUR (via eBay).

nu wil ik toch vriendelijk vragen of iemand van jullie mij een beetje kan helpen met tips en dergelijke. als beginner smacht ik daar naar! ik heb wel goed materiaal aangeschaft zoals: mesjes en dure pesnelen en een Revell airbrusch (de goedkoopste met gas) heb alleen nog geen inkt hiervoor, wel heleboel verfpotjes kan je deze ook gebruiken als ik er wat water bij doe??? ik heb begrepen dat je gebint met verfen van de cockpit en romp, voordat je de parts eruit haalt? ook vroeg ik me af hoe jullie de zwarte lijnen (schroefen en platen) op de vliegtuigen krijgen? en hoe jullie de uitlaten zo realistisch + roestplekken krijgen? haha ja ik ben echt een rookie dus, ik hoop dat er iemand is hier die mij kan helpen???

wil graag een eigen versie maken van de demo team TSAGI MiG-29(blauw-geel) die (heel bekend) in 1992 voor een historische air-collision zorgde, zie foto's op onderstaande pagina (onderin in webpage)

[url]http://t-kaneo.hp.infoseek.co.jp/euro/haradec3.htm

PS heb ook al wat built models gekocht op eBay hoe kan je foto's hierop zetten, sorry ben ook forum leek! :? [/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 15:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
Flanker schreef:
hallo allemaal!

ten eerste wil ik mijzelf even voorstellen op dit forum als nieuwe member. mijn naam is elbert en studeer nog, heb veel hobby's waaronder: modelbouw (nieuweste hobby ebn dus leek hierin!), sparen van Minichamps Porsche 1:43 diecast modellen, trienbaan N had ik vroeger en wil ik later ook weer is mee beginnen. daarnaast spaar ik promotie-materiaal van diverse jets en heli's.

Allereerst van harte welkom.
Citaat:
heb nu de standaard 04707 MiG-29 Fulcrum aangescjaft van partuculier voor 20 EUR. het wordt dus echt een oefenmodel, omdat ik geen ervaring heb. heb overigens ook 3 kits van de Trumpeter SU-27 flanker besteld voor 150 EUR (via eBay).

nu wil ik toch vriendelijk vragen of iemand van jullie mij een beetje kan helpen met tips en dergelijke. als beginner smacht ik daar naar! ik heb wel goed materiaal aangeschaft zoals: mesjes en dure pesnelen en een Revell airbrusch (de goedkoopste met gas) heb alleen nog geen inkt hiervoor, wel heleboel verfpotjes kan je deze ook gebruiken als ik er wat water bij doe??? ik heb begrepen dat je gebint met verfen van de cockpit en romp, voordat je de parts eruit haalt? ook vroeg ik me af hoe jullie de zwarte lijnen (schroefen en platen) op de vliegtuigen krijgen? en hoe jullie de uitlaten zo realistisch + roestplekken krijgen? haha ja ik ben echt een rookie dus, ik hoop dat er iemand is hier die mij kan helpen???

wil graag een eigen versie maken van de demo team TSAGI MiG-29(blauw-geel) die (heel bekend) in 1992 voor een historische air-collision zorgde, zie foto's op onderstaande pagina (onderin in webpage)

http://t-kaneo.hp.infoseek.co.jp/euro/haradec3.htm

Toe maar, je plakt het wel gelijk groots aan. En vergeet al die ingewikkelde dingen eerst en begin gewoon eenvoudig met hoofdzakelijk plakken en verven.
Kijk voor je MiG-29 anders eerst eens bij dit topic.
En probeer dit forum een beetje door te spitten, daar leer je namelijk al heel veel van. En verder gewoon lekker vragen. Er zitten hier zeer ervaren mensen, dus grote kans dat die voorlopig antwoord hebben op al je vragen. :wink:
Citaat:
PS heb ook al wat built models gekocht op eBay hoe kan je foto's hierop zetten, sorry ben ook forum leek! :?

In dit topic staat uitgebreid uitgelegd hoe je foto's kunt uploaden.

Verder heel veel succes en plezier met je nieuwe hobby en op dit forum.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Ten eerste, hartelijk welkom. Zoals evert al vertelde kan je al veel vinden op dit forum. Kijk gewoon als je tijd heb een beetje rond en je zal al heel veel opsteken.

Nou is een mig29 op schaal 1:32 denk ik niet het allermakkelijkste om mee te beginnen, maar de wil is er zeker merk ik en waar een wil is.......
In ieder geval, moet je GEEN verf verdunnen met water. Als je al verf heb (van die 15 ml-potjes van bijv. revell of humbrol) dan kan je die verdunnen met thinner, water werkt niet. Er is ook 'kant en klare' airbrush verf te koop.

Verder zal iedereen je graag willen helpen tijdens de bouw en tips geven.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe hobby(de leukste die er is :wink: )!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 17:54 pm 
Hallo Elbert,

Allereerst welkom op dit forum!

Wat je moet doen is eigenlijk heel eenvoudig...

Begin met het maken van foto's van de doos, inhoud, decals enz. enz. en plaats dit in jouw eigen topic.
Doe het rustig en stapje voor stapje. We zijn allemaal graag bereid, om je tips te geven en je te helpen! :wink:

Mocht je nu iets willen/moeten gaan doen waar je niet zeker van bent, plaats dan eventueel een foto en stel gewoon je vraag. Domme vragen bestaan niet. Domme acties wel! (daar ben ik n.l. erg goed in! :lol: )

En dan moet het lukken om rustig maar gestaag naar een goed eindresultaat te komen.

Succes!

We wachten op jouw volgende bericht/vraag....

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 18:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Hoi Elbert,

Aan de bovenstaande antwoorden heb ik niets toe te voegen (het zou stom zijn dit alles te herhalen, niet? :wink: )

Je moet wel opletten voor een zekere Murphy die hier soms op het forum ronddwaald.
Als die komt aanbellen, dan geef ik je de raad niet open te doen.

Het is een goede vriend van Wilko en hij is deze week bij Robin op bezoek geweest. :twisted:

Wie die Murphy is? Dat lees je hier wel op het forum. :wink:


Alvast veel bouwplezier en vraag maar raak.


Groetjes,


Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 19:07 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hoi Elbert,

ook ik mag je welkom heten op het forum.
Ik heb eigenlijk nog wel een klein advies, maar dat is wel vrij persoonlijk. Ik zou namelijk het weatheren (roest, vuil ed aanbrengen) achterwege laten op je eerste model. Probeer eerst eens dit model naar wens te maken in de "new-look". Dat is vaak al moeilijk genoeg. Zeker het demo team toestel, ziet er niet echt gehavend uit.
Dan rest mij alleen nog te benadrukken dat je inderdaad veel foto's moet maken. En zet daar maar gewoon je vragen bij. Velen van ons hier, hebben tientalle jaren ervaring en dat willen we allemaal aan jou geven. Dus lees eerst je bouwtekening eens lekker door en laat ons je kunsten maar eens zien!

Groeten
Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 23:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Lees deze es door. Uitstekende site die alle stappen duidelijk uitlegt. Zonder was ik er nooit aan begonnen...

http://hem.bredband.net/thomaskolb/art/models/introduction_e.htm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 23:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Elbert...ik kan niets anders eraan toevoegen.Tussen al die goede tips steekt er een bovenuit.Als dit je eerste kist is,maak dan lekker een mooie cleanmachine.

Dus bij jouwn eerste kist niet meteen gaan proberen te Wheateren en brushen.Zoals Deathtrap al aangaf.Een kist in elkaar zetten is al voor de eerste keer spannend genoeg.

Voor de rest,steek lekker van wal,doe langzaam,en vraag alles wat je wilt weten.Ervaring en kennis is ruim voorhanden bij ons..

En wat Murphy betreft,dat is een (denkbeeldig)persoon die bij ons wel eens langs komt.Hij vind het leuk om ons af en toe te pesten.Dus als er wel eens iets mis gaat,dan is hij diegene geweest die het heeft veroozakt :D ..

Voor de rest,veel plezier en van harte welkom.

Oh ja...een wens van ons allen....foto`s....van je startprojekt..

homeghost(ron).

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2005 23:44 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Die site die Nemmy hier vermeld vind ik wel zéér interessant. Dit zowel voor gevorderde- als voor beginnende brouwers. :wink:

Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2005 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Tcoh wel zonde eigenlijk , misschien worden deze mooie kits nu wel nooit gebouwd :!: :cry: Jammer ook dat flanker maar één bericht heeft geplaatst...

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement