Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: type-aanduidingen
BerichtGeplaatst: vr 02 sep, 2005 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Okee, nu mijn laatste vraag (ik had dit wel allemaal in 1 topic kunnen doen, maar ik weet niet hoe je de naam van je eigen topics verandert)
in de aanduiding van vliegtuignamen, bijv. 737, heb je ook weer verschillende versies. Zo heb je van de 737 de 737-100, 737-200, 737-300 en dit gaat door tot 737-900. Maar zit hier ook weer verschil in? De KLM heeft een aantal 737's in dienst, waaronder een paar 737-800. Maar op een paar plaatsen (www.airliners.net) staat er in plaats van 737-800 staat er 737-8K2. Transavia heeft ook een paar 737-8K2's. Dit is bij volgens mij alle vliegtuigtypen zo. Nog een voorbeeld: BMI (british midland) heeft een paar A330-200's. Deze worden dan weer A330-243 genoemd. Je hebt dus verschil daarin. Ik weet dat bijv. de 737-900 langer is dan de 737-800, maar waar slaan die verschillen in de versie-aanduiding dan weer op?
ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb uitgelegd, het is erg lastig om deze vraag zo uti te leggen dat anderen hem snappen :roll:

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 sep, 2005 16:14 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Uhh... even proberen dit te beantwoorden:

Als eerste kun je de topic naam van je thread veranderen door naar je eerste post te gaan en die te wijzigen. Probeer het voor de gein maar eens!

Wat betreft de nummers waarover je het hebt. Ik denk dat het type aanduidingen zijn. Die heb je vrijwel overal. Zo heeft Porsche bijv. het model 911, maar steeds als er een nieuw ontwerp van komt, veranderd het sub-nummer. Voorbeeld: tot 1993 had je de Porsche 911 964. Daarna is er een nieuw ontwerp gekomen en werden deze nieuwe modellen Porsche 911 993 genoemd.
Als je precies wilt weten wat de verschillen zijn tussen de versies, dan zul je zeer waarschijnlijk een gedetailleerd boek moeten aanschaffen. In mijn beleving is het op internet heel moeilijk te achterhalen.

Heb je zo'n boek (of zite gevonden) dan is deze thread natuurlijk uitermate geschikt om het boek aan te prijzen!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 sep, 2005 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 mei, 2005 17:31 pm
Berichten: 926
Zover ik weet is de 737-100 het prototype, de -200 de eerste productie 737. En zijn de -700, -800, -900 de in productie zijnde versies op dit moment. De -800 was tot voor kort de grootste, was sinds een paar jaar verkrijgbaar met winglets. Maar nu is de -800 ingehaald door de -900, dit toestel mag evenveel mensen vervoeren als de -800 (128 uit mijn hoofd :roll: ) dit komt door het aantal nooduitgangen.

Boeing is nu ook bezig aan een economische versie dacht ik. Een beetje het zelfde princiepe als de 787 (sommige zullen deze kennen als de 'Dreamliner')

Voor meer informatie moet je denk ik gewoon even surfen op het internet, als ik het me goed herriner was er een Nederlandse site met info over alle liners ik zal 'm even een keertje opzoeken.

b7

_________________
'What non of the passengers knew, was that the pilot was gomin' in too high and too fast."
(www.aviationexplorer.com)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 sep, 2005 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 mei, 2005 17:31 pm
Berichten: 926
Gevonden: http://home.wanadoo.nl/present/airindex.htm

b7

_________________
'What non of the passengers knew, was that the pilot was gomin' in too high and too fast."
(www.aviationexplorer.com)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2005 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
die site kende ik al, maar toch bedankt :wink:
maar wat ik precies bedoelde, in de 'honderdtallen' achter 737, 747, A300 enz. zitten ook weer verschillen, zo heb je van de 737-800 ook de 737-8K2, welke bij KLM en Transavia in dienst zijn, en de 737-86J van bijv. Air Berlin, en zo heb je bijna oneindig veel mogelijkheden in de nullen van de honderdtallen aan het eind. Maar ik snap dus niet waar deze verschillen dan aan liggen, misschien aan de stoelindeling? (charterconfiguratie of business-class en economy-class enz) en hier wordt geen aandacht aan besteed op de site...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2005 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 mei, 2005 17:31 pm
Berichten: 926
Heeft volgens mij inderdaad met de indeling te maken en met de gekozen opties

b7

_________________
'What non of the passengers knew, was that the pilot was gomin' in too high and too fast."
(www.aviationexplorer.com)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement