Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 11:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2004 9:53 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Zowel Humbroll als Revell verf is van hoge kwaliteit en ideale hobbyverf. Je kunt de verf aanbrengen met de kwast of airbrushspuit en heeft de eigenschap zelfdekkend te zijn, het vloeit netjes uit over het oppervlak.

Gebruik geen terpentine als verdunning (te vet) maar Revell of Humbroll thinner (bij Revell heet het Colormix) en zorg dat het oppervlak vetvrij is. Vooral bij spuiten is verdunning belangrijk. De verhouding 2 delen verf en 1 deel thinner is bij spuiten een goede richtlijn.

Het is in principe niet nodig om een grondlaag aan te brengen, de hechting is goed van zichzelf. Een goede tip is om de onderdelen in een ordinair dreftsopje te ontvetten, daarna te laten luchtdrogen, dus niet droogmaken met een doek. Als de onderdelen droog zijn kan je ze meteen gaan schilderen.

Voeg naar hartelust jouw tips of vragen toe door op de knop 'Nieuw Antwoord' te klikken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 sep, 2004 10:25 am
Berichten: 24
Woonplaats: België (Kortrijk)
Mag je ook een haardroger gebruiken om het iets sneller te laten gaan? Of zijn de onderdelen gevoelig aan warmte? Zou namelijk niet willen dat er vervormingen optreden bij het drogen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 13:03 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja ik zou daarmee oppassen. Sommige delen kunnen snel vervormen. Ook geld hier, "haastige spoed is zelden goed". Je kunt beter even de tijd nemen, het verdient zich dubbel terug in het eindresultaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 sep, 2004 10:25 am
Berichten: 24
Woonplaats: België (Kortrijk)
ja zoiets dacht ik al, blijkt dat ik me dus best dubbel zo goed informeer, vooraleer ik van start ga.

is er ook een bepaalde temperatuur vereist voor het goed drogen van de verf. ik zou namelijk een kleine atelier maken in onze garage waar ik gerust kan spuiten, maar probleem is dat er daar geen verwarming aanwezig is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 13:11 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De beste dagen om te spuiten zijn de dagen dat het niet warmer is dan 20 graden. (vorst is natuurlijk ook niet best)
Ook de luchtvochtigheidsgraad is belangrijk. Als het heel erg droog is, dan droogt je verf ook harder. Dat samen met een hoge temperatuur en je lak wordt lelijk. Je spuit- (en schilder-) werk droogt dan namelijk al deels op, voordat het op het model zit. Dit geeft korreltjes en andere oneffenheden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement