Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 668 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vallejo verf airbrush
BerichtGeplaatst: do 09 nov, 2023 0:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 12 apr, 2015 21:35 pm
Berichten: 65
Hallo alle,

Ik heb sinds kort mijn oude hobby weer opgepakt en ben bezig met het bouwen van een oude Revell kit (1/48 Grumman Tomcat) Ik heb de vleugels nu gespoten met een primer van Vallejo, maar ben zeer ontevreden over het resultaat. De verf blijft zacht en plakkerig. Ook na 24 uur drogen. Verdun de verf altijd een beetje met Vallejo Airbrush flow improver want de primer droogt anders te snel. Kan dit de oorzaak zijn dat de verf zacht en plakkerig blijft? Is Vallejo wel een goede keuze voor watergedragen verf of toch beter gaan voor Tamiya? Ik heb nooit goede resultaten kunnen behalen met Vallejo. Wat doe ik verkeerd?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2023 0:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 12 apr, 2015 21:35 pm
Berichten: 65
Niemand die hier een antwoord op kan geven?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2023 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
a) Je verwacht binnen 1 dag een antwoord?
b) Niet iedereen die ervaring heeft met Vallejo is non-stop op het forum, dus kan ook niet snel reageren.

Soms duurt het een aantal dagen voordat je reactie krijgt

Ik heb ervaring met Vallejo en herken dit absoluut niet. Ik schud mijn potjes heel erg goed voordat ik spuit en doe liever een paar dunne laagjes dan in één keer een dikke, dekkende laag.
Vallejo staat er bekend om dat het snel droogt. Ondanks dat, laat ik het altijd een dag drogen voordat ik verder ga met kleurtjes (ook Vallejo of Revell aqua).

Ik heb zelfs eens een model gebouwd tijdens een 24-uurs bouw, toen was er dus eigenlijk geen droogtijd, minimaal in ieder geval.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2023 20:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 12 apr, 2015 21:35 pm
Berichten: 65
tsjopper bob schreef:
a) Je verwacht binnen 1 dag een antwoord?
b) Niet iedereen die ervaring heeft met Vallejo is non-stop op het forum, dus kan ook niet snel reageren.

Soms duurt het een aantal dagen voordat je reactie krijgt

Ik heb ervaring met Vallejo en herken dit absoluut niet. Ik schud mijn potjes heel erg goed voordat ik spuit en doe liever een paar dunne laagjes dan in één keer een dikke, dekkende laag.
Vallejo staat er bekend om dat het snel droogt. Ondanks dat, laat ik het altijd een dag drogen voordat ik verder ga met kleurtjes (ook Vallejo of Revell aqua).

Ik heb zelfs eens een model gebouwd tijdens een 24-uurs bouw, toen was er dus eigenlijk geen droogtijd, minimaal in ieder geval.


Nee, natuurlijk verwacht ik niet een reactie binnen een dag, maar als ik reageer op mijn eigen topic, dan staat die weer bovenaan in de lijst.

Ik ben nu wat aan het experimenteren met de Vallejo verf en ook advies gekregen van Airbrush Service Almere..Ga de verf wat verdunnen met de Vallejo thinner en eens kijken wat het resultaat is. Waarschijnlijk breng ik ook een te dikke laag aan tijdens de eerste keer..Ga nu meerdere dunne lagen aanbrengen en eens kijken wat het resultaat is.

Bedankt voor je reactie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2023 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Succes

Tip, je hoeft niet te citeren of te quoten als je direct reageert op een bericht. Quoten of citeren doe je als je reageert op een eerder geplaatst bericht of een specifiek stukje uit een eerder bericht. Dat leest wel zo vriendelijk.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2023 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Nick_66 schreef:
Ik heb de vleugels nu gespoten met een primer van Vallejo, maar ben zeer ontevreden over het resultaat. De verf blijft zacht en plakkerig. Ook na 24 uur drogen. Verdun de verf altijd een beetje met Vallejo Airbrush flow improver want de primer droogt anders te snel. Kan dit de oorzaak zijn dat de verf zacht en plakkerig blijft?


Hallo Nick

Ik moest toch even wat spuiten en was ook een primer nodig, dus mijn Vallejo primer (wit 70.600) erbij gepakt en in dit geval onverdund en zonder toevoegingen op mijn model (1:72 tank) gespoten. Ik heb het voor de zekerheid een dag laten drogen, maar vrij vlot na het spuiten was de primer al droog. Wellicht dat het met de flow-improver iets langer nodig heeft om te drogen, maar 24 uur?

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2023 10:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
flow-improver is geen middel om je verf/primer mee te verdunnen dat vertraag inderdaad dat de verf niet goed droog of helemaal nooit meer goed uithard. 1 of twee druppels zijn genoeg hoewel ik niet echt begrijp waarom de mensen dit product gebruiken :mrgreen:

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2023 10:32 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik gebruik nu een korte tijd de Valejo thinner. En dat bevalt me prima. De Flow Improver heb ik nooit gebruikt en vooralsnog geen behoefte aan.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 668 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement