Het is alweer even geleden maar dat heeft een reden. Ik ging vier weken terug voor een midweek naar Rome maar op dag twee moest ik met spoed naar het ziekenhuis want ik had een ontstoken geperforeerde blinde darm. Ik heb in totaal 9 dagen ziekenhuis gehad en toen ik thuis kwam had ik ook even geen zin om te bouwen. Ondertussen gaat het wel weer goed met mij dus we gaan weer volop aan de slag.
Ik had wel wat gedaan voor ik naar Rome ging en dat zien jullie in deze update.
De opstapjes bij de voorste bufferbalk moest ik uit de kit gebruiken. Eduard heeft heel mooie in hun setje zitten maar volgens mij referentie moesten het echt de kitonderdelen worden. Op de voorste bufferbalk moest ik ook nog een elektrisch kastje maken en de staande stangen.
Deze balk is nu wel redelijk klaar. Vervolgens ben ik met de vering aan de slag gegaan. De bevestigingen van de kitonderdelen zijn niet zoals het zou moeten zijn dus die ga ik scratchen. Nu ik weer wat ga veranderen aan de vering heb ik eerst alle onderdelen op de zijkanten van het frame uit de kit geplaatst. Nu kon ik de diverse hoogtes opmeten en die moet ik met de aangepaste onderdelen dan ook weer krijgen.
Goed, de eerste veerpakketten werden aangepast door de bevestiging te verwijderen en hiervoor wat gescratchte onderdelen voor te gebruiken. Links het kitonderdeel en rechts de aangepaste versie.
De onderdeeltjes lijken wat scheef te staan maar dat komt goed in het vervolg. Nu nog de stang maken van dit veerpakket naar het glijlager.
Dat kleine blokje op het eind heb ik later moeten plaatsen want het geheel was 1mm tekort geworden. Later zal je dit nooit meer te zien krijgen dus ik hoef het niet te plamuren. Vervolgens komt dit onderdeel op het veerpakket en wordt dan met een messing staafje gemonteerd.
Het volgende onderdeel, een scharnierarm, kon nu niet meer geplaatst worden dus daar moest ik ook wat voor maken. Eerst werd het midden dunner gemaakt.
Hierna van aluminium wat nieuwe zijkanten gemaakt en een opvulstukje geplaatst. Dit opvulstukje is nodig om alles op de juiste hoogte te krijgen anders kan ik met lijmen straks de fout ingaan en dat wil ik niet.
Het lijkt wat ruw maar dat valt nog wel mee. Ik moet nog wel wat bij het plastic doen zie ik. Nu kan ik 1 deel eens goed gaan passen of alles goed gemaakt is en het dus past.
Dat lijkt heel goed te passen. Nu kan ik nog een steun maken voor het lange deel links en dan kan de rest ook gemonteerd worden. Dit is voor de volgende keer.