Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2023 17:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Weer iets verder. Het ruitje voor de kentekenplaat verlichting brak op de verkeerde plaats los van het rekje. Hierdoor was deze te klein geworden.
Gelukkig kunnen oplossen door een stukje van een pen te snijden.
photo 587857
photo 587858
photo 587852
Bij de remkabels heb ik op uiteinde een stukje binnendraad gemaakt. Standaard liep de zwarte kabel gewoon door.
photo 587853
photo 587849
Toen blok in frame gemonteerd was zag ik dat de kelken van de carburateurs wel erg dicht tegen de plaat zat welke voor de accu zit, zaten.
photo 587850
Eerst de plaat helemaal verwijdert. Maar later deze toch maar weer gemonteerd nadat ik de bovenste steun verwijdert had. Hij zit nu wat met meer afstand af van de kelken.
photo 587851
photo 587854
photo 587855
photo 587856
Voor de rest ben ik bezig om de onderdelen welke oranje moeten worden aan het spuiten en bezig met de handgrepen en wat klein spul.
Wordt vervolgd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2023 17:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ja echt Heller de twee stelringen voor de kabels op de handles hebben maar aan een kant een deukje om ze te kunnen lijmen. Hoe je dan ooit de kabels erin krijgt??? Dus maar even gaatjes door en door gemaakt.
photo 588718
Zadel bekleed, geplakt met Bison kit, met dun leer en hierna zwart gespoten.
photo 588719
photo 588720
En dan gaat het snel . Op de voorvorkrubbers een stripje aluminium tape aangebracht. Verder gewoon de rest gemonteerd. Eigenlijk zonder echte problemen althans het voorwiel kan niet draaien. De steunen van voorspatbord gemonteerd volgens instructie maar deze had ik toch wat hoger op de onderpoten moeten plakken. Ik heb de gaten voor de as nog wat naar onderen uitgevijld maar dit was niet genoeg. Ik laat het zo. Dan maar geen blokje om op deze fiets.
photo 588725
photo 588724
photo 588723
photo 588722
photo 588721


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2023 18:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Ziet er weer heel knap uit.
Ik heb al gelezen dat er genoeg is waar ik op moet gaan letten :mrgreen: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2023 18:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
tankard schreef:
Ziet er weer heel knap uit.
Ik heb al gelezen dat er genoeg is waar ik op moet gaan letten :mrgreen: .

Dennis je moet ook goed opletten met de ketting . De uiteinden moet je met 2 schakels met elkaar verbinden . De uiteinden van de ketting hebben uitstekende nokjes waarover je de schakels moet schuiven en dan de uitsteksels met een heet mes plat smelten . Doe dit direct goed plat . Bij mij kwamen ze los en dan krijg je de schakels nooit meer op de nokjes. Ik heb ze nu met seconde moeten plakken war overigens ook werkt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2023 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Hmm, ik kan mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het voorspatbord verkeerd om zit. Als ik kijk naar de achterkant van het spatbord dan zie ik dat dat rond loopt en dat zit meestal aan de voorkant. Op de boxart is ook te zien wat ik bedoel.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2023 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
fvdm schreef:
Hmm, ik kan mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het voorspatbord verkeerd om zit. Als ik kijk naar de achterkant van het spatbord dan zie ik dat dat rond loopt en dat zit meestal aan de voorkant. Op de boxart is ook te zien wat ik bedoel.

Misschien heb je gelijk. Ik zie het alleen niet. De ronding en flip up is volgens mij aan beide uiteinden het zelfde, ook de breedte is hetzelfde ( op foto lijkt het of daar verschil in zit)
photo 588726
photo 588727


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2023 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het kan uiteraard wat vertekenen op de foto's. Ik had mijn mening gebaseerd op de vierde foto uit de post en daar lijkt de voorkant wat stomp terwijl ik dit ronder zou verwachten. Maar je zult het vast goed gedaan hebben.

Het geheel wordt wel heel fraai.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 nov, 2023 15:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ondertussen heel wat meters gemaakt.
De rem en versnellings pedalen ogen wat iel maar, zal wel kloppen denk ik dan.
photo 589264
photo 589267
Steun voor de kuip erop.
photo 589265
Op kuip komen steunen. In het echt rusten deze op rubbers. Ik heb op de nokjes hiervoor een stukje slang gedrukt. Om geen lijm te hoeven gebruiken gaatjes geboord en boutjes erin. In de beschrijving staat dat de steunen erop moeten na het plaatsen van kuip. Ik heb ervoor gekozen om ze eerst te monteren. Kuip kan je wat uitbuigen dus geen probleem. Hierdoor kon ik de kuip aan voorkant goed op steun lijmen omdat hij door de zijsteunen goed op zijn plek blijft.
photo 589272
photo 589274
photo 589273
photo 589268
Model is erg goed gedetaileerd er lopen zelfs 2 kabels naar koplamp.
Op de foto's zie ik u dat ik de binnenkant an kuip beter het kunnen afwerken. Nu zie wat giet gaatjes enz. Ik laat het nu maar zo.
De rand waar de ruit moet komen met een permanent marker zwart gemaakt.
De handels lopen net niet vast op de kuip. Het was beter geweest om deze wat hoger op de voorvork poten te lijmen. Helemaal naar boven tegen onderkant kroonplaat dus.
photo 589270
photo 589269

Ja en dan toch wat ellende. Op het kontje moest het vierkantje nog zwart worden. De boel afgeplakt en gespoten. Na verwijderen tape bleven er doffe plekken over en veel verf was onder de tape gekomen, decal beschadigd. :twisted: Met Revell thinner en wattenstaafje het meeste kunnen verwijderen. Decals opnieuw geprint en inmiddels staat hij te drogen na spuiten nieuwe vernis laag.
photo 589271
photo 589275


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 nov, 2023 19:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 dec, 2018 0:37 am
Berichten: 59
Hulde voor je vermogen om alle problemen op te lossen. Wordt een mooie fiets.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2023 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooie details allemaal Roland :brouw:
Jammer van de tegenslag maar dat is gelukkig al weer goed gekomen.

Succes met de laatste loodjes,
Eddy.

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement