Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2023 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Begonnen met deze kit. Ok het is er een uit de junior serie maar ja ik kwam hem niet te duur tegen op MP.
Onderdelen al zijn het niet heel veel zijn gewoon goed gedetaileerd. De decals zijn van die ouderwetse wrijf stickers en erg droog (breekbaar) ik heb 1 race nummer geprobeert ergens op te wrijven. Viel totaal uit elkaar. Ik ga deze printen op een decal sheet.
photo 583935
Op de onderdelen foto zie je de onderdelen van het blok niet meer omdat ik het blokje al heb gemaakt.
photo 583948
photo 583938
photo 583937
photo 583936
De koppeling enn de gehele carter helft is maar 1 onderdeel. Ik had nog wat PE onderdelen over van een Ducati en heb daarvan een nieuwe koppeling gemaakt. Is niet natuurgetrouw maar staat in ieder geval beter.
photo 583944
photo 583945
photo 583946
Blok ge-airbrushed met een mix van aluminium, titanium en zwart en in elkaar gezet en van wat messing boutjes voorzien.
photo 583939
photo 583941
photo 583942
photo 583943
Ik moet nog wel wat detail op het blok aanbrengen ( verven) maar goed het begin is er.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2023 10:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
En zeker een goed begin

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2023 18:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Protar junior kende ik nog niet. Ken wel de swift modellen, die zijn nog simpeler dan de gemiddelde 1:12 tamyia.
Hele mooie start.
Om toch een beetje azijn te zeiken :mrgreen: , de bougiemoeren iets meer zilver maken? en de bovenkant wit?
Die stickers zijn echt een no go, werken totaal niet, maar dat zegt wel iets over de ouderdom van de kit, zelfde als de beschrijving in alle talen Italiaans :lol: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2023 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Bert en Dennis bedankt voor jullie reactie.@ Dennis je hebt gelijk over bougies. Maar ik ben nog bezig om het blok en de bougies komen zeker aan de beurt. Ik moet ook bijvoorbeeld nog de bougiekappen zelf maken in kit niet aanwezig alleen een veel te dikke tube. Komt goed :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jul, 2023 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Leuk model. Ik kan ook geen junior modellen van hun en vraag me af wat er junior aan is als ik zoals de parts ziet.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 aug, 2023 19:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Bougie doppen gemaakt van een rekje.
photo 584419
photo 584420
photo 584421
photo 584422

Zadel met leer bekleed.
photo 584414
De spruitstukjes op de carbs voorzien van een dun strookje aluminium plakband, als zijne klemmetjes.
photo 584416
De achter veren zijn van plastic en hebben veel gietfoutjes. Zelf van verzilverd staaldraad veren gemaakt.
Plastic photo 584411
Draad photo 584412
Gaten geboord in tandwiel en naven.
photo 584417
photo 584418
photo 584682
Onderkant van tank heeft geen bodem.
photo 584415
Deze heb ik nu opgevuld met protoplast. Dit wordt gebruikt bij edelsmeden om tijdelijk werkstukjes te kunnen klemmen voor verdere bewerking.
Te gek spul je doet wat van die korreltjes in kokend water , deze kleven dan aan elkaar en wordt dan een soort dikke stopverf en kan je dan vormen of ergens in persen. Na afkoelen wordt dit kei hard. Zodra het weer in heet water legt wordt het weer soepel, dus kan je altijd opnieuw beginnen indien de eerste keer niet lukt/mooi is. Eenmaal hard is het bewerken met een scapel mes, schuren lukt helaas niet.
Nu nog dik in primer spuiten.
photo 584680
Nu bezig met het kuisen van de spaken. Er zitten veel giet randjes op en zelf spaken die ik bij deze niet omdat er geen opstaande rand op de velgen, hierdoor kan ik geen gaatjes boren.
photo 584681


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2023 19:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Nu zie ik het junior gedeelte beetje.
ze hebben gewoon wat onderdelen vervangen van de gewone kit.

Maar je maakt er al wel weer wat moois van.
Blok ziet er geweldig uit.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Rvg schreef:
Onderkant van tank heeft geen bodem


Dat is best wel jammer als je moet tanken. :lol:

Gelukkig mooi opgelost en de vorderingen zien er goed uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2023 17:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
In de kit staat beschreven dat je de kabel op de koppelingshevel moet plaatsen. Wel vreemd want op de bovenkant van het blok zit een nok waar je de afstand afstelling van de kabel op kan maken. Zo gezegd zo gedaan denk je dan. Ik boorde een gaatje in de nok maar helaas deze brak uit.
Dus maar even een busje erop gelijmd. Ik heb in de kabel een binnen kabel gemaakt van geplastificeerd gedraaid staal draad en een moertje en een ringetje erop geschoven.
photo 585986
photo 585984
photo 585985
Op laatste foto zie dat de kable niet echt mooimop de hevel gemonteerd is. Inmiddels opgelost door een druppel seconde lijm erop en hierna chrome geverfd. Foto volgt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2023 18:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Heel mooi opgelost.

Gelukkig is dit een schaal waar je nog redelijk makkelijk zelf wat kan fabriceren.
Ik heb vroeger de achter veerpoot van een Cagiva Elefant ( Protar) op school in metaal gemaakt op de draaibank.
Leraren vonden het wel leuk om er ook een cijfer voor te geven omdat ik hem op schaal 10:1 had getekend met toleranties en een 1:1 tekeningetje erbij had gevoegd.
Werd een 9 omdat het gaatje te groot was ( hadden op school geen boortje 3,5 meer :lol: , dus 4 geboort.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement