Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Mooi Eric!! Al die kleine details zijn een lust voor het oog!

Die tape om de voorvork-poten heen, wat had dat eigenlijk voor nut op de echte motor?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 14:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 nov, 2013 11:58 am
Berichten: 134
Woonplaats: woerden
Ik zou het eigenlijk niet weten Nem :?:
zag dit op een foto in het boek van agostini toen hij op de Morini reed
vond het wel een mooi detail


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
Nem schreef:
Die tape om de voorvork-poten heen, wat had dat eigenlijk voor nut op de echte motor?


Correct me when i'm wrong, maar volgens mij is het de soort tape die ook op tennisrackets zit, en is het bedoeld om de voorvork olie die uit de voorvork kwam bij hard remmen op te vangen (pakkingen/O-ringen waren toentertijd nog niet zo geweldig) en te voorkomen dat dit in de remschoen kwam, de tape absorbeerde dan de olie en werd dan ook regelmatig vervangen.

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 nov, 2013 11:58 am
Berichten: 134
Woonplaats: woerden
hallo mede brouwers

de twee naakte morini's zijn klaar :D
heb geprobeerd om er wat kleine detail verschillen in te verwerken(zoek de verschillen)
nu alleen de 2 stroomlijnen monteren ,maar kon het niet laten om toch wat eind fotos te laten zien :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 mei, 2014 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 nov, 2013 11:58 am
Berichten: 134
Woonplaats: woerden
hallo allemaal

hierbij wat buiten eind fotos van de 2 Morini's :D
Startnr 15 is de motor waar Agostini in 1963 in Monza zijn debut maakte op de Morini 250
Hij leverde die race een felle stijd met Provini ,startnr 8, en lag zelfs een tijdje aan kop,maar de de enorme trillingen verloor hij zijn uitlaat en moest de race staken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit waren nog echte motoren
maar tijd voor een nieuw projectje, de restauratie van een Motori Minarelli 125 cc racer van Protar 1/9
Tijdje geleden deze zeldzaamheid als wrak gekocht voor weinig en nu proberen dit op nieuw op te bouwen
tot snel
Gr Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement