Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 3:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2010 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Doordat er metalen delen los in de doos zwierven is de tank een beetje beschadigd, zal ik dat zo laten ? ik wil hem n.m. ook goed gebruikt er uit laten zien.

Afbeelding
Afbeelding

Binnenkant tank is denk ik wel goed zo, af en toe dacht ik toch: lijk wel gek om zo mijn best te doen op de binnenkant :roll:
Afbeelding

Netter krijg ik het blokje niet, het wordt er niet beter op als ik te lang blijf krabben/schuren, het gaat wel heel langzaam zo.
Afbeelding

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2010 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Die beschadigingen zou ik wel laten zitten, juist als het op zo`n natuurlijke manier beschadigd is ziet het er vaak realistischer uit dat als er met opzet beschadigingen worden gemaakt.
vaak worden de krassen e.d te netjes verspreid over het hele model gemaakt, en dat ziet er niet realistisch uit vindt ik.
Krassen en beschadigingen zijn vaak verzameld op bepaalde plekken, waar het logisch is dat ze voorkomen en die plekken weet jij als motorrijder ook wel.
Het frame bij de binnenkant van de laarzen, onder de knieen op de tank enz enz.


Ik heb trouwens die hele dunne schuine lijn op de tank (de markering voor het rode en witte vlak) gewoon weggeschuurd en zelf aan de hand van referentiefoto`s de boel afgeplakt.
Zo`n lijntje blijf je ook altijd zien door de verf.

Ik ben nog vergeten te zeggen dat je de kleppendeksels nog niet op de cilinders moet schroeven, anders krijg je hoogstwaarschijnlijk het blok niet meer in het frame.




Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2010 14:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Ja, dat was ook al door mijn hoofd gegaan, dat die beschadeging er wel realistisch uit zien, goed om het zeker te weten nu.

Ben ik juist dat markeringslijntje aan het sparen met schuren :roll: , maar inderdaad nu jij de raad geeft om het weg te halen om reden dat je het altijd blijft zien, gaat er alsnog een schuurpapiertje over.

Ik zat te bedenken dat ik dat blok met cilinders eerst ga passen, nadat ik die dwarsverbinding bij de achterbruglagering erin gemaakt heb.
Mocht het zo zijn dat de cilinders eraf moeten dan haal ik die toch los, het is niet gelijmd, toch ?, gewoon die 2 lange schroeven los en klaar.
Maar dat duurt nog wel even, want ik moet eerst een airbruschset kopen,
voordat ik het frame en blok kan spuiten, tot die tijd kan ik nog een heleboel andere dingen doen.

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2010 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Je hoeft de cilinders inderdaad niet te lijmen, zorg wel dat je een goed passend schroevedraaiertje hebt voor die lange schroeven want anders draai je die gleufjes in het kopje snel kapot en dan ben je mooi klaar...
Je kan voor de zekerheid de gaatjes in het carter ook een fractie opboren zodat de schroeven er wat lichter in draaien.






Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2010 18:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Komt goed Karel, dat zal me toch wel lukken ? :lol:

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2010 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
ron1200 schreef:
Komt goed Karel, dat zal me toch wel lukken ? :lol:


Ja denk ik ook wel, maar ik kreeg ze met pijn en moeite helemaal vast gedraaid.
Als jij ze er mischien nog een keer vanaf moet halen en weer aan moet draaien heb je kans dat dat net te veel is voor de schroefkopjes vandaar...



Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2010 20:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Vandaag cilinders gemonteerd, elke koelrib rondom geschuurd om het scherpe randje weg te halen, ook aan beide zijden vlak geschuurd om ze maar mooi te laten aansluiten.
Voordat ik de schroeven met de cilinders en koppen vast zette, op aanraden van FoxbaT de gaten in het carter iets ruimer gemaakt en voorgepast, nu ging het vast zetten lekker soepel en hoefde ik geen angst te hebben dat het gaatje zou open barsten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu kan ik het makkelijk even lossen om de stoterstangentunnels er tussen te plaatsen.
Vandaar dat de klepdeksels nog niet gemonteerd zijn.

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Pittig klusje he, die koelribben allemaal glad maken.
Ik zie trouwens nog 4 spuitgietmal kuiltjes zitten onderop je beschermplaat :wink:

Heb je al gekeken of je het blok in het frame krijgt? Ik weet namelijk niet zeker of het gaat als de kleppendeksels erop zitten.



Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2010 13:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Die spuitgielmal kuiltjes zijn zo minimaal, moet ik die weg schuren of vullen, zal moeilijk zijn want er blijft niks in hangen denk ik.

Blok past in het frame, eerste dedeelte gaat makkelijk, maar dan begint het zoeken en tig keer loopt het vast aan de bovenkant blok, maar dan in ene valt die er zo in, t`is omdat ik weet dat het kan van jou anders was er een lichte vorm van paniek van mij meester geworden, hahahaha

Moet het chroom van de stoterstangentunnels, of laat ik dat maar zo, komt toch zand en stof/olie over.
Mmm, is eigenlijk niet de juiste mentaliteit he, om zo te denken, moet gewoon netjes zijn, geloof dat die dingen gegalvaniseerd zijn althans tegenwoordig, hoe ze vroeger waren weet ik eigenlijk niet, ja, op die oude politie dingen waren ze verchroomd, maar bij deze ??

Dat ontchromen, komen daar gassen bij vrij, ik bedoel kan je dat gewoon in de huiskamer laten staan, we hebben wel huisdieren.

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2010 15:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 okt, 2009 11:17 am
Berichten: 63
Als ik me er even mee mag bemoeien...

ron1200 schreef:
... ...
Dat ontchromen, komen daar gassen bij vrij, ik bedoel kan je dat gewoon in de huiskamer laten staan, we hebben wel huisdieren.


Als je met chloor ontchroomt, kan dat zo in de open ruimte.
Mijn kat vindt het lekker ruiken, ik dweil de vloer altijd met chloor...

Als je met mr Musscle ontchroomt, kun je het beter luchtdicht afsluiten, plastic zakje bijvoorbeeld.
De dampen zijn niet prettig, maar wel werkzaam, dus die moet je niet laten ontsnappen.

Verder gaat ie goed, leuk om te volgen en benieuwd hoe die wordt.

Huub


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement