Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 16:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 nov, 2017 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor de reactie’s en tips over het achter spatbord. :brouw:


Ronald Kok schreef:
Ik neem aan dat je Aclad chroom gaat gebruiken? maar waarom dan ook niet het zwart van Aclad zelf gebruiken dan hoef je niet zolang ye wachten niet dat dat wat uitmaakt maar toch :) voor de rest mooie kleuren combi


Ik was inderdaad dat van plan ja maar er schijnt nu ook een chroom variant van Mig of AK47 op de markt te zijn met goede eindresultaten. Eind van de maand maar eens op de IPMS beurs wat chroom varianten in slaan en wat mee gaan experimenteren. En ik heb nog een heel oud busje alclad black basecoat wat ik eigenlijk niet meer durf te gebruiken dus vandaar de keuze voor Humbroll. :wink:

Voor wat het achterspatbord betreft daar wordt zeker nog aan door gewerkt al had ik dat beter voor het spuiten kunnen doen. :oops:

Door drukte mat andere bezigheden de laatste tijd niet veel kunnen doen aan de shovelhead. Heb wel een poging gewaagt om oneffenheden uit de zwarte glanslak te krijgen maar dat gaf voor mij niet het beoogde resultaat.

Wordt vervolgt,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Inmiddels al een stuk verder gekomen met het spuitwerk. Toch maar besloten om bijna alles in de Alclad chrome te zetten. En om het er niet meer af te vegen tijdens in elkaar plakken heb ik de chromen onderdelen voorzien van een laklaagje Alclad gloss. Dit gaat helaas wel weer ten koste van de chrome glans. Op het flesje stond twee dunne laagjes spuiten en dat heb ik braaf gedaan maar ik denk als je een dun laagje erover heen spuit dat dat al voldoende is. En dat komt het chrome effect dan weer ten goede. Hier een sneak-peak foto met de laatste stand van zaken. Eén onderdeel twijfel ik over om dat over nieuw te spuiten want die ziet er van dicht bij wel heel zwart uit. Detail foto's van de afzonderlijke onderdelen komen zo spoedig mogelijk.

photo 425553

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Dat vind ik het ergste van motorfietsen bouwen al dat losse spul :? maar als het model gereed is ben ik weer snel vergeten :mrgreen:

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Ik zie er altijd tegen op om te gaan airbrushen. Weet niet wat dat is maar er is daardoor al menig project onafgemaakt in de kast beland. Dit is er trouwens ook eentje van. Maar als je eenmaal over de drempel bent en het eind resultaat ziet, blijf ik maar door bouwen.

Maar zoals gezegd hier wat detail foto's van de gespoten onderdelen.

photo 425776

photo 425778

Hier de voorpoten en achter schokkers. Heb wat extra glimspul er op aan gebracht voor wat extra detail. Het is de vernieuwde versie van BMF alweer jaren op de markt maar voor mij nieuw en ik moet zeggen deze versie glimt inderdaad veel beter dan de vorige versie.

photo 425777

Beide tankhelften ook in de kleuren. Er zitten een paar plekjes bij die nog worden bij gewerkt zodat daarna een Zeropaint 2K lak erover gaat. Heb helaas geen Harley logo voor deze tank maar dat ga ik oplossen met pinstripe decals.

photo 425779

Hier een onderdeel waar ik minder tevreden over ben. in verhouding met de andere onderdelen is deze toch wat donker uit de verf gekomen. Denk dat ik er nog een laagje Alclad er over heen spuit.

photo 425780

photo 425781

Het zadel zwart gespoten en daarna wat afgeslapt met wit uit een Tamiya's weather setje.

photo 425782

Dacht dat het wel leuk zou staan om de koelribben met een Molotov chroom pen te bewerken maar ik zie er toch van af. Dit ga ik overschilderen met Humbrol zwart.

photo 425783

photo 425784

Hier nog wat foto's van het blok. De stoterstangen worden nog verchroomd.

photo 425786

Tijd om zo langzamerhand de onderdelen in elkaar te zetten. En een scharnier voor het achterspatbord heb ik ook al een oplossing voor bedacht.

Wordt vervolgt.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 17:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Wil die Extra Chrome van BMF nu wel blijven zitten want toen ik het probeerde toen het net uit was vond ik het ramp. Maar het eind komt in zicht en ben benieuwd als alles in elkaar zit :)

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 nov, 2017 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Ronald Kok schreef:
Wil die Extra Chrome van BMF nu wel blijven zitten want toen ik het probeerde toen het net uit was vond ik het ramp. Maar het eind komt in zicht en ben benieuwd als alles in elkaar zit :)


Ja hoor geen problemen mee gehad. :wink: Alleen één klein onderdeeltje waarvan de ondergrond wat ruw geverfd was gaf problemen. en die heb ik toen maar ingekleurd met de chromestift.

Inmiddels twee stappen verder en één stap terug met het bouwproces.

photo 427217

De eerste lagen wit zitten op de banden. Heb eerst met een witte pompstift van edding de band netjes ingekleurd en daarna met Vallejo wit er weer overheen geschilderd. Mag nog wel een laag overheen zoals je kunt zien.

photo 427218

Heb de cilinders mat zwart gemaakt en de stoterstangen met een chroomstift bewerkt.

photo 427220

Op de de knalpijp wat gebruikerssporen aangebracht met één van de Tamiya poederdoosjes.


photo 427221

Op het achterspatbord een schanier aangebracht in de vorm van stukjes styreen.


photo 427219

En de stap terug in het bouwproces. Deze heeft een nacht in de ovenreiniger gelegen zodat de oude laag als sneeuw voor de zon verdwijnt. Ik ga deze over spuiten met Gloss black van ZeroPaints. Deze zwarte variant spuit erg fijn en geeft een niet al te hoge glans, zodat het met Alclad chrome het er volgens mij mooi, niet al te bling bling uit komt te zien.

Binnenkort hoop ik dan eindelijk de spatborden en tankdelen in de laklaag te kunnen zetten zodat we hem langzaam aan in elkaar kunnen zetten.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Klopt wel wat je zeg over de zwarte ondergrond dat dat verschil in de glans van het chroom geeft. Scharnier is ook een hele verbetering op het spatbord :brouw: Nu nog de laatste loodjes en je heb weer een mooi model erbij.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2017 21:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Kijk en zo ziet het achterspatbord er in mijn optiek helemaal echt uit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Dank je jongens,

momenteel druk aan het assembleren dus binnenkort (als alles mee zit ) de eindfoto’s. :wink:

Ronald Kok schreef:
Wil die Extra Chrome van BMF nu wel blijven zitten want toen ik het probeerde toen het net uit was vond ik het ramp. Maar het eind komt in zicht en ben benieuwd als alles in elkaar zit :)


Ik ondervind inderdaad ook dat het op sommige plekken los gaat zitten. :evil:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2017 10:20 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Ik wacht in spanning af Eddy, ben benieuwd.

Is die extra chrome het zelfde als de Ultra bright chrome? want die plakt als een malle bij mij.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement