Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2007 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Het lijkt al heel wat zo, maar zoals je zegt, het komt wat rafelig over. Dat kan ook komen door de resolutie na het verkleinen van de foto's, want ik zie het bij mijn eigen foto's ook regelmatig. Wel zou ik de decals weer van de cockpit af slopen, want de ruiten zijn er niet beter op geworden.
En met een klein penseeltje en een mesje de deuren schilderen en bijwerken is toch in een paar minuutjes gebeurd? Ik zou het niet zo laten, en jou kennende, jij ook niet. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2007 19:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
De ruitjes laat ik nog even zo, ik ga eerst verder met andere dingen. De decaldeuren die er nu op zitten kunnen altijd nog worden overgeschilderd met groen. Wegkrassen van overtollige verf is dan moeilijk, maar ik zie wel. Nu heb ik wel de doorhandles en emergency-stickers er ook opzitten.

De verlaagde resolutie is inderdaad debet aan het rafelige op de foto's; maar het zwart van het antiglare panel is ook niet echt strak; daar moet nog wat verf worden weggekrast. Misschien doe ik dit stukje sowieso over; ik heb een foto waarop de neuskegel lichtgrijs lijkt ipv wit, dus dat gedeelte zou ik dan toch nog moeten schilderen.

Volgende keer zal ik foto's met daglicht maken, dat gaat waarsch. toch beter! :)

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 0:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Nog even geen nieuwe foto's op dit moment. Het wil niet zo lukken met deze kist. Soms heb ik dat weleens, maar dit model wordt gek genoeg toch minder dan modellen die ik daarvoor heb gebouwd.

De cockpitruiten netjes zien te krijgen blijft een hoofdbreker en alle decals moet ik zelf pielen. Moet nog iets verzinnen om de deuromlijstingen groen te krijgen. Zelf uitprinten kan bij mij thuis niet. Groen overschilderen en bijwerken doe ik niet. Zoiets heeft bij mij nog nooit tot een toonbaar resultaat geleid. :(

Volgende keer beter!

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
Hallo Dutch Airlines,

Vreemd, ik heb jouw laatste handelingen "gemist" terwijl ik er toch op "geabonneerd" (of is het "geabboneerd"...ben de kluts kwijt..) ben.

Ik ga jouw handelinge nog nalezen, vooral dat kleppenwerk. Kan goed van pas komen bij mijn DC10.

Groet,

Bernard

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 maart, 2007 1:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
[quote="ErikZTM Je kunt er nog een naast zetten aan de andere kant, dan is het een italiaanse F-707 S...[/quote]

ha ha ha ha LOL : :D ..

Sorry Frank! Niks persoonlijk. Ik zal goed in de gaten moeten houden wat jij allemaal doet en hoe jij je dilemma's oplost.
Ik zal nl. met dezelfde problemen geconfronteerd raken (zelf cheatlines schilderen etc. en ook het metallizer werk. Maar het wordt geen Alclad).

Cheers!

Bernard

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 maart, 2007 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Lach maar, dat mag! :wink:

Inmiddels zit de ventral fin weer in het midden en is bijna al het spuitwerk opnieuw gedaan.

De cockpitramen zijn ondanks mijn gebruikelijke polijistmethode helaas niet goed geworden. Ik heb er nu een raamdecal overheen gedaan. Jammer voor de puristen, maar deze kist moet maar zonder "open" ramen. Hij gaat straks nog spannend genoeg worden! Het ding ziet eruit als een 707 zal ik maar zeggen.

Ik geloof niet in hogere machten, maar iets zit mij tegen bij de bouw van dit gevaarte. Uiteindelijk gaat het lukken, maar bijv. mijn MD-11 is gewoonweg beter. (O ja, daar had ik ook nog een topic voor lopen... :roll: Maar eens afmaken!)

Grtz.

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2007 23:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Afgelopen dagen heb ik niet heel veel aan mijn 707 gedaan. (Ik ben geen snelle bouwer; haast is immers je grootste vijand in modelbouw!) Er zijn weer wat kleine veranderingetjes.

- Het corogard op de hoofdvleugels is gespoten (boven- en onderkant).
- Walkwaydecals zitten erop.
- Onderzijde is aangepakt.
- Begin gemaakt met schuur- en plamuurwerk aan motoren.

Die onderkant zie je niet als de kist op zijn pootjes staat, maar ik heb wel de noodzakelijke kleuren aangebracht. Ik weet niet of de afgebakende vorm helemaal klopt, maar op diverse foto's zie je dat de fairing rond het vleugelmiddenstuk en luchtinlaten grijs is. Dat moet ook, want het is in werkelijkheid een stuk grijs polyester. De wieldeuren heb ik metaal gelaten, omdat ik op 707s vaak meen te zien dat ze niet grijs geverfd zijn.

Ook weer leuk achteraf, als alles al in de verf zit: 707s hebben een "keel beam", een strip metaal aan de onderzijde die de romp op die plek extra verstevigt. Ook maar snel even uit een stuk plastic strip gefabriekt en erop geplakt. Was mij eerder niet opgevallen... :roll:

Baal nog wel van de deuken die in de vleugels te zien zijn (onderkant...), maar ja... dat is weer gevolg van de ingrijpende verbouwing. Teveel superlijm gebruikt. :cry:

De motoren zijn rechttoe-rechtaan, maar je moet ze wel flink schuren en plamuren anders zien ze er niet uit. De inlaten hebben nogal lelijke randen; ik heb er een stukje passend plasticbuis ingelijmd; afgewerkt met schuren en plamuren. Dan de randen van inlaat en uitlaat mooi scherp maken met een mesje. Er moet nog wat meer aan gebeuren, maar dat komt later.

De klepjes op de foto's komen uit de oorspronkelijke vleugel; deze gaan als basis dienen voor de uitgeschoven kleppen. Later weer meer!

Frank

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2007 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
"keel beam"??? Die heb ik dan zeker gemist... ik ga hem er hoe dan ook niet meer op zetten. Maar op welke foto baseer je dit nou?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 19:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Hehehe! Ik heb een aantal mooie boeken met flink wat 707-platen doorgespit. Op een foto van een overvliegende American -123B zie je duidelijk de stuctuur van de onderkant. (Behalve de kleuren; overgang tussen grijs en kaal metaal is onduidelijk te zien.) Met de kiel dus. Op latere types bleef het ding gehandhaafd; bijv. de 1/100 Nitto 707-320C heeft 'm ook duidelijk zichtbaar in het plastic.

Ach... 't is onderkant moet je maar denken! :D

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 23:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Die kiel heb ik trouwens misschien iets te prominent gemaakt, maar hij zit er zeker.

Verder nog even geen ontwikkelingen. Zaterdagavond en zondag gaat er weer verder aan geklust worden.

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement