Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eerste foto's KLM MD-11
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2007 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Hallo allemaal!

Hierbij zoals beloofd de eerste MD-11 foto's. Het ding is nog niet af, maar ik wil de eerste indrukken hier toch even neerzetten. Ik heb nog veel meer gebouwde modellen en projecten. Hiervan later meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 maart, 2006 13:08 pm
Berichten: 4604
Woonplaats: Fryslân
Had je toch al een topic van?

_________________
[url=http://firerods.com/phpbb3/index.php]Firerods Forum[/url]
Klik op onderstaand plaatje om naar mijn website te gaan.
[url=http://www.firerods.com][img]http://www.firerods.com/firerodsbanner2.jpg[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 9:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
quote=Hallo allemaal!

Hierbij zoals beloofd de eerste MD-11 foto's. Het ding is nog niet af, maar ik wil de eerste indrukken hier toch even neerzetten.



Mooi! We kunnen dus bijna naar Bonaire.


Great! Great Model! Great Airline!

Ik weet zeker dat je ook van deze opname zult smullen. Het is wat mij betreft de mooiste die ik heb gezien.

http://www.youtube.com/watch?v=0zku7Z8VVYY

Groet,

Antillean!

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 9:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 jul, 2006 11:33 am
Berichten: 1099
Volgens mij mist ie nog een poot...

gr. launnie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
..Ja maar zij is nog niet af....

8)

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 14:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Hallo!

Even voor de goede orde: het was niet mijn bedoeling met de foto's van mijn MD-11 een nieuw topic aan te maken. Dit heb ik per ongeluk aangeklikt. Reacties op deze kist kunnen wat mij betreft in het vervolg het beste op mijn eerste bericht "KLM MD-11".

Even wat punten betreffende de foto's:

Zoals Bernard al terecht opmerkte: de kist is inderdaad nog niet af: middelste onderstelpoot mist nog, er zijn nog geen wieldeuren, antennes, enz. Dit alles gaat ook als allerlaatste erop, want het zijn dingetjes die gemakkelijk afbreken als je eerst nog andere werkzaamheden moet verrichten. Zo moet er bijv. nog een aantal decals op. Wat logootjes, vrachtdeuren, enz. Ook moet er hier en daar nog een likje verf overheen. Zoals je ziet, heeft de neuswielpoot een blauwe mist van verf. Die moet ik dus nog netjes maken. :oops:

Deze kist laat ik pas zien in het eindstadium. Ik stel voor dat ik voor een toekomstige vacform een file in "Kitreviews" zet. Hierbij kan ik dan ook foto's van de bouwfases zetten. Laat maar weten of je dat wat vindt. Een goeie, vergelijkbare vac is de Lockheed L-1011 Tristar; ook van Welsh Kits. Deze zou ik voor een review kunnen doen.

Welsh-kits zijn inderdaad duur. Je moet er ook niet teveel van willen hebben! :wink:

Veel mensen hebben angst voor vacs, maar dat is echt nergens voor nodig. Wel moet je nog nauwkeuriger bouwen dan met de meeste spuitgietmodellen, maar voor wie daarmee redelijk wat ervaring heeft, is een vac geen onmogelijke opgave. Onthou dit! :D

De KLM decal is niet bij deze doos geleverd. Ik heb een versie met Varig decals gekocht (kit nr. LE21). Deze kit heeft namelijk de GE-motoren en die heb je nodig voor de KLM kist. Er is ook een Welsh MD-11 met P&W motoren en zelfs een waar ze allebei inzitten. Maar die was weer ruim vijf euro duurder, vandaar mijn keuze voor de Varig-uitgave. De oudere Welsh MD-11s hebben metalen delen (ook de mijne) voor o.a. motorinlaten, uitlaatkegels en winglets. Bij de latere uitgaven zijn die van resin. Metaal is moeilijker in vorm te schuren. Let daar dus op als je zo'n kit koopt. Bijv. de aansluiting van metalen delen op plastic moet bij het lijmen al okee zijn, anders heb je een bijna niet weg te werken naad.

De decals zijn van BrasilDecal (nr. BD144-779). Reken voor zo'n vel 20 tot 25 euro. Auw! Maar... je krijgt vaak wel versies voor drie of vier kisten. Met dit sheet kun je vier KLM widebodies maken: de MD-11. Boeing 767 en 777 plus de Airbus A330-200. Niet gek he?

Verder komt alles zo uit de doos; alleen antennes e.d. moet je zelf maken. Een aantal dingen heb ik aangepast:

Vacforms hebben nooit ramen in de romp. Er zijn enthousiastelingen die driehonderd cabineraampjes uitvijlen. Advies: niet doen! Wel heb ik de cockpitruiten "open" gemaakt. De MD-11 (en DC-10) hebben van die mooie, grote ruiten. Ik vond het zonde deze met "zwarte" decals te maken. Ik heb een cockpitinterieurtje gemaakt voordat de romphelften op elkaar gingen. Later met pijn en moeite een ruitje van een Revell DC-10 in het uitgevijlde raamgat pas weten krijgen. Het raamframe is overigens wel een decal.

De metalen uitlaatkegels uit de kit zijn voor de KLM-motorversie te klein. Ik heb van 8 mm dik beuken rondstaaf met een puntenslijper nieuwe, langere kegels gemaakt. Goed gladgeschuurd, geimpregneerd met secondenlijm; weer geschuurd en geschilderd. Voila!

Tot zover!
Gr. Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 15:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
TheFlyingDutchman schreef: Omdat je per ongeluk een nieuw topic hebt aangemaakt, gaan we daar verder Deze gaat op slot.

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... php?t=8981

Mij best! Wel zo overzichtelijk! 8)

Thanx!

Gr. Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement