Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2007 11:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Hey Bernard!

Hoe staat het met je kleppenwinkel?

Ik heb trouwens nog even nagekeken wat zo'n rolletje K&S 0.13 mm dik alufolie nu eigenlijk kost. Euro 11,95. Toch weer schappelijker dan de eerder genoemde twintig euro. Dat bedrag geldt voor de duurdere soorten folie zoals RVS, roodkoper en messing. Dus Erik had wel gelijk met zijn twintig gulden uit het verleden. (Klein beetje inflatie natuurlijk!)

Het spul deukt wel gemakkelijk, maar je kunt het op een glad oppervlak weer strak wrijven. Als je wilt; kan ik een rolletje voor je meenemen.

Grtz.

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2007 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
Hallo Frank!

Ik zou zeggen....Stay Tuned...! Ik heb het razend druk gehad de laatste paar weken, vandaar het even was ingezakt, maar ik ben gisteren en eergisteren weer driftig bezig geweest met de flaps, flaptracks etc.

Foto's en updates volgen denk ik dit weekend!

Cheers!

Bernard

ps. ben parallel ook bezig met een MD-82 (ALM).

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2007 14:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
antilleanmodeller schreef:
Ok..weer eens wat updates.

De over-all afwerking van de romp nadert zijn voltooiing. Ik heb zoals
je kunt zien de pressure dump gemaakt.

Ik heb begrepen dat dit automatisch afsluit als na de take-off de wielen van de grond komen. Precies zoals bij de DC9/MD-80.

Naast deze pressure dump bevinden zich aan weerszijden ook nog twee
gaten met klepjes, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen wat deze zijn, maar in elk geval ga ik ga deze ook aanbrengen maar dan plak ik een zwart rechthoekig decaltje om de gat te simuleren en breng ik achteraf de klepjes aan. Net als overigens de andere uitstekende delen, zoals antennes, haaievinnen, pitotbuizen etc.

Groet,

Bernard


Hoi Bernhard,

Die pressure dump wordt de 'outflow valve' genoemd en regelt de druk in de cabine.
De kleppen die aan de andere kant zitten zijn overdruk- en onderdrukklepjes die openen wanneer de druk in de cabine te hoog of the laag is. Ze zijn veerbelast en staan op de grond altijd dicht.

Die Banjo fittings in de staart kan je inderdaad het beste vlak maken en de naden graveren omdat ze toch redelijk goed zichtbaar blijven.

Verder een leuk project en je haalt je inderdaad veel op de hals door de flaps en slats te laten zakken maar het voegt natuurlijk wel wat toe :).
Misschien nog plannen om er nog één om te bouwen naar MD11?? Mocht jij, of wie dan ook, graag detailfoto's willen hebben van die bak, pb me dan gewoon en dan zie ik wat ik kan doen.

Groetjes, en veel succes met de verdere bouw.

Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2007 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 31 okt, 2006 0:27 am
Berichten: 70
Citaat:
ps. ben parallel ook bezig met een MD-82 (ALM).


he...die heb ik ook liggen, met dezelfde decals (althans ook voor de ALM). Ben benieuwd hoe die eruit ziet/gaat vorderen. Wel foto's maken he?

ps. DC-10 ziet er super uit al, durf niet aan de mijne te beginnen: die zou verbleken bij jouw project


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2007 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
Hallo Arjan,

Sorry dat ik nu pas reageer op jouw posting m.b.t tot mijn DC10 project, maar ik ben enkele weken "weg" geweest. Drukke werkzaamheden en dito zaken op het thuisfront.
Dank voor jouw info's en vriendelijk MD-11 info aanbod, t.z.t kom ik hier zeker op terug.

Vriendelijke groet,

Bernard

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2007 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
...nee...mijn DC10 projec is niet dood. Verre van dat. Het is enigzins in "snooze" toestand en zo te zien zal het een poosje zo blijven wegens nieuwe ontwikkelingen op het thuisfront.
Maar wat heb ik tot nu toe gedaan? Wel ik heb de kleppen uitgezaagd en na enige bewerking en aanpassing op maat gemaakt en teruggeplaatst in "take-off" stand. Ik heb hiervoor heel veel foto's moeten raadplegen. Thank you Airliners.net..
Ook zag ik mij genoodzaakt om de wielbak iets in te korten omdat de wieldeuren (en die wielbak dus) mij iets te langwerpig leken. Het moet iets vierkanter. Ok. hier onder volgen wat plaatjes. De vleugels heb ik inmiddels ook aan de romp bevestigd. Tussen de vleugels en de romp was er een naad, maar deze heb ik met plastic strip opgevuld en met putty glad gemaakt.

Ik zal vanavond of morgen foto's uploaden.

Cheers!

Bernard

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2007 15:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hoi Bernard,

Geeft niks.....thuisfront gaat voor.
Het is tenslotte een hobby en geen commerciele instelling :)
Maar stuur gerust een pb wanneer je wat nodig hebt....dit geldt ook voor de B767, F70/100.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2007 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
Ok. hier volgen de beloofde kiekjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het voorlopig. Voel je vrij om te reageren. Positieve en negatieve feedback is welkom..

Groet,

Bernard

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 mei, 2007 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Tja, wat kan ik ervan zeggen. Knap werk! Ik doe het je niet na. Ik kan me voorstellen dat daar een hoop tijd in gaat zitten. Succes ermee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 mei, 2007 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Afbeelding
Wat is dit? het nieuw camopatroon van de KDC-10? :P

Alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje,

Knap werk, nooit geweten dat die vinnen onder de vleugels ook mee scharnieren.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fvdm en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement