Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik ben weer een stukje verder. Ik heb de passagiersramen en het cockpitruitje aangebracht. De passagiersramen komen van een A380 decalsheet, en de deuren komen gewoon van het meegeleverde decalvel van de A321. De nooduitgangen boven de vleugels komen er nog op, maar die zitten op mijn zelfgemaakte decalsheet en die moet ik nog printen.
De ramen van de A380 zitten iets verder uit elkaar dan bij de A318. Dit heeft uiteindelijk nauwelijks problemen opgeleverd: aan elke kant zitten nu twee raampjes minder dan op het origineel. In het echt zit er op sommige plekken een dicht raampje tussen, die ga ik nog wel verwijderen denk ik.

Je kunt alleen wel zien dat ik eergisteren ineens een 'rausbui' had. De wielen zitten er al ongeschilderd op. Niet dat dat een groot probleem is, het schildert alleen wat lastiger. En er zit een begin aan het Air France-logo op de staart op, maar daar ligt weer een dun wit laagje overheen omdat de witte laklaag de volgende dag niet zo strak bleek te zijn als ik dacht.

De vleugels krijgen natuurlijk ook nog een kleurtje.


Goed, genoeg gekletst:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik was vergeten hoe leuk het was om masking tape te verwijderen. Nu weet ik het weer. 8)
Afbeelding

In het echt is het strakker dan op de foto, ik denk dat dit door het re-sizen komt. De andere kant is iets minder goed gelukt, maar makkelijk bij te werken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ziet er prima uit; heel leuk, deze baby-bus. En wat een verschil vergeleken met die Airfix 737 van BA.... Ga zo door!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 jul, 2006 11:33 am
Berichten: 1099
Ligt het aan mij, of lijkt het net alsof je de staart ook wat vlakker hebt geschuurd... Op de eerste foto van deze pagine, lijkt het niet helemaal vloeiend, op deze beter...

heb ik dat goed of niet??

gr. launnie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
@ Erik, bedoel je de 732 die ik ruim een jaar geleden heb gepost?
Afbeelding

Als ik de twee modellen met elkaar vergelijk zit er inderdaad een behoorlijk verschil in! 8)


@ Launnie, dat moet dan gezichtbedrog zijn want ik heb er niets aan gedaan. Wel is de oneffenheid erg gecamoufleerd door de AF-beschildering, waar ik erg blij mee ben. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 23:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Ziet er goed uit Jelle..maar zijn die Air France staartembleem zelf geschilderd of is het echte decals..ik vraag dit omdat ik slordige lijntje hebt gezien op de staart of zijn de verf uitgelopen?

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
shadowforce schreef:
Ziet er goed uit Jelle..maar zijn die Air France staartembleem zelf geschilderd of is het echte decals..ik vraag dit omdat ik slordige lijntje hebt gezien op de staart of zijn de verf uitgelopen?

Het embleem is geschilderd (afgeplakt met Tamiya tape) maar de lijntjes zien er door het re-sizen een beetje grillig uit plus het feit dat ze niet 100 % strak zijn als je er met je neus bovenop zit. Maar ik heb e.e.a. bijgewerkt en het ziet er in het echt wel leuk uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2007 4:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Dat re-sizen is inderdaan de pest voor lijntjes die in het echt wel helemaal 100 % strak zijn... maar die bedoelde ik inderdaad.

Groetjes, Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2007 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik ben weer een stukje verder. De vleugels zijn zo goed als afgewerkt, er moet nog een laagje blanke lak over maar dat zal voor de aanblik geen verschil opleveren. Als ik nog nooduitgang-walkways heb liggen tussen mijn veel-te-grote-maar-toch-handige-in-situaties-als-deze stapel decals, komen die er ook op.
De ruimtes tussen de flaps, slats, spoilers en andere flapperts heb ik bewerkt met een wash van donkergrijs. Ik wilde geen verweerd effect krijgen, maar suggereren dat je je hand er tussen zou kunnen steken zoals in het echt ook zo is. Volgens mij is dat wel aardig gelukt. Verwering ga ik niet aanbrengen behalve wat hitte-uitslag op de motorkegels. Probeer maar eens een vieze A318 te vinden, ook al is hij van Air France.. :lol:
Verder ook nog wat details als winglets, antennes en anti-collisionlights aangebracht. Hij is bijna op het punt dat ik niet meer verder kan, omdat ik dan mijn AF-titels en registraties moet printen. Dan zal hij dus even pauze krijgen.
Nooduitgangen wilde ik ook zelf printen, maar ik vond er nog een paar van een 737 die vrijwel exact dezelfde vorm hebben. Die zitten er nu dus op.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2007 21:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Ziet er goed uit TDF..alleen zou ik de vleugels beter en goed beschilderen..die zilveren kleur zou ik opnieuw verven.

En verder zou ik ook Air France op de staart beetje bijtippen tot je mooi lijntje hebt voordat je alles in lak zet..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement