Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2007 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hoi allemaal,

Vanmiddag heb ik volgende kit gehaald (beetje wazig maar idee is duidelijk :oops: )
Afbeelding

Omdat er voor zover ik weet geen 1:144 A318's te koop, maar ik wil toch graag mijn A320-serie compleet hebben. Toen ik deze doos voor zeven euro in de Blokker zag liggen kreeg ik het idee om er een A318 van te maken. Vanmiddag dus het idee doorgezet, doos gehaald en foto's bekeken. Na zorgvuldig te hebben afgemeten welke stukken eruit moeten heb ik de zaag erin gezet. :shock: Het resultaat is volgens mij goed, ik heb hem nagemeten met een A319 en hij is precies de door mij omgerekende 1,7 cm korter 8) Verschil is in werkelijkheid 2,4 meter tussen de A318 en A319 dus hij is op de millimeter nauwkeurig. Het zou alleen kunnen dat het vleugelsegment iets te ver naar voren zit, maar dat laat ik maar gewoon zo.
Ik heb negen centimeter aan romp uit beide A321-helften gezaagd. :lol:

Ik kijk nog even wanneer ik verder ga, maar de ingrijpende verbouwing is nu dus voor een groot deel achter de rug. Als het goed is komen er later bijeengesprokkelde Air France decals op.

Nog iets: de raampjes zullen dichtmoeten want de indeling klopt nu natuurlijk voor geen meter meer. Ik heb van een A380 nog stripjes met ramen (decals) die erop moeten maar ze staan iets te ver uit elkaar. Dat wordt dus knippen. Heeft iemand nog raamdecals (dicht) liggen van een A319, A320 of A321 dan houd ik me aanbevolen! :D
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door TheFlyingDutchman op di 06 maart, 2007 23:13 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2007 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 aug, 2006 18:48 pm
Berichten: 802
Woonplaats: Hoofddorp, Holland
Waarschijnlijk wist je het al maar je zult de staart ietsje moeten verlengen omdat de A318 een iets grotere staart heeft

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Afbeelding
I have harnessed the cosmic rays and caused them to operate a motive device - Nikola Tesla


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2007 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
9 cm :shock:

Dat is veel. Maar leuk!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2007 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Antonov 22 schreef:
Waarschijnlijk wist je het al maar je zult de staart ietsje moeten verlengen omdat de A318 een iets grotere staart heeft

Bedankt! Nu je het zegt herinner ik het me weer, maar ik was het weer helemaal vergeten. :oops: Even kijken hoe ik dat ga oplossen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2007 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 aug, 2006 18:48 pm
Berichten: 802
Woonplaats: Hoofddorp, Holland
TheFlyingDutchman schreef:
Antonov 22 schreef:
Waarschijnlijk wist je het al maar je zult de staart ietsje moeten verlengen omdat de A318 een iets grotere staart heeft

Bedankt! Nu je het zegt herinner ik het me weer, maar ik was het weer helemaal vergeten. :oops: Even kijken hoe ik dat ga oplossen.


Ohh , had mijn post toch nog nut :wink:

(wat deze dus niet heeft :roll: )

_________________
Afbeelding
I have harnessed the cosmic rays and caused them to operate a motive device - Nikola Tesla


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2007 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Heb jij even geluk dat de 318 dezelfde vleugels heeft... maar je kunt er dus alleen CFM-56-5's onder hangen, want van de andere soort bestaat bij mijn weten nog geen 1/144 exemplaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2007 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Gossie, Air Canada heeft dus ook A318's . Leuk project Jelle, succes.

(niek die meteen wilde ideeen heeft om zijn A321 ook in een A318 te transformeren om zo weer een nieuwe telg aan de (overigens nog geheel op te bouwen) Air Canada vloot kan toevoegen.)

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2007 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
@Erik: ik heb in de sparesbox nog een ander type motoren liggen, ik had al gezien dat ze in elk geval niet die langwerpige hebben. Die andere die ik nog heb komen ook uit een A320-serie kit. Zijn die goed, denk je? Volgens mij zijn het CFM's, over typen motoren heb ik verder niet zoveel verstand. Daar ga ik me nog eens een keer in verdiepen, want ik wíl er wel verstand van hebben! :lol:

@Niek: gewoon doen! Het is helemaal niet zo moeilijk, goed kijken welke delen eruit moeten. Da's alles. Als je de Lufthansa kit die ik heb neem, zou je wel een ander type motoren moeten regelen zoals je net zag :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2007 2:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Hier staat alles wat je wilt weten. Scroll een stukje naar beneden om de technische bescrijvingen te zien in vergelijking met de andere familieleden. Ook de motortypes staan erbij. Er is inderdaad een kit geweest met de IAE V2500 EN de CFM-56-5 (ik meen de Thomas Cook uitgave, maar het kan best ook de Condor zijn geweest, of zelfs de Lufthansa 321), maar misschien kun je V2500's laten lijken op de PW6000. Ik heb geen foto's van de cowlings, maar de motorspinner is bol op de PW6000 en scherpgepunt op de V2500.

http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A320


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2007 9:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Best amitieus Jelle :o Al dat zaag werk :P Het zal wel het nodige plamuurwerk worden maar dan heb je ook wat, als het goed is natuurlijk 8)

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement