Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2007 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Hoi Bernard,

Ik weet zeker dat Bert (Propfan) hem wel ziet hoor.
Polystyrolplaat is gewoon wit plastic plaat, in verschillende diktes verkrijgbaar, net zoals Evergreen etc. Je kunt het volgens mij bij elke treinenwinkel wel kopen. Tenminste, daar haal ik het. En het is niet duur.
Ik geloof dat je voor drie euro 1 meter bij 25 cm koopt. Daar maak je heel wat klepjes van...

En wat dat Alclad betreft; ik vind het resultaat schitterend, maar je ziet de kleinste oneffenheid er onder, en soms glimt het gewoon teveel.

Groetjes, Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Weer wat meer kleur op de kist. We naderen het decal-moment:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Afbeelding
Afbeelding

het lijkt of de lijn langs de romp iets minder massief is al de op de foto, gezien vanaf de vleugelwortel naar voren.
Maar aangezien dit gewoon handwerk is vind ik het bijzonder knap dat je dat zo op die kist krijgt.
is de zwarte T ook spuitwerk?
_________________

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Laatst bijgewerkt door Joe Silent op za 10 feb, 2007 16:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 16:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
De breedtes van zowel de lichtgroene als de donkerder kleur kloppen wel ten opzichte van elkaar, maar ten opzichte van de cockpitraampjes zie je op de echte kist wat minder wit en op het model wat meer. Ergens klopt er dus iets niet aan het model, want precies midden bovenop de vleugel zit alleen de lichtgroene streep, en die is smaller dan de donkere. Ik vermoed dat de raampjes van de cockpit wat te smal zijn gemaakt, en dat ze iets verder naar beneden door zouden moeten lopen. Misschien een halve mm, maar dat kan al een hoop schelen. Maar nu ik zo ver ben gekomen is het opnieuw maken van cockpitraampjes vragen om meer moeilijkheden dan dit model aan kan. Die zwarte T's zijn inderdaad verf. Er zit nog geen decal op. Dat worden straks alleen de raampjes en de tekst. Het PH-TVA ga ik denk ik met tipp-ex papier doen. Moet eens even kijken of dat leuk werkt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Transavia 707
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 17:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Hoi Erik!

Zo die 707 gaat de goeie kant op! De mijne is nog niet zover!

En over polystyrolplaat gepsroken: inderdaad perfect voor het maken van kleppen, deuren e.d. Polystyrol is de Duitse naam voor polystyreen. Gewoon hetzelfde spul dus. Voordeel: alles met deze naam kun je "smeltlijmen" met plasticlijm van de bekende merken. Neem je ABS of PVC in combinatie met styreen, dan moet je daarvoor bestemde lijm nemen (Faller tubes, of UHU Allplast) of secondenlijm.

Groet,

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2007 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 jun, 2006 19:55 pm
Berichten: 187
Woonplaats: Alkmaar
Erik.....ZE IS OM TE ZOENEN!! :shock:

I keep watching!!

Bernard
:roll:

_________________
Airlinermodelling! My favorite headache!!

In de pijplijn: KLM DC10-30; Air Jamaica A320; El Al 747-400;Boeing 737-200 weet nog niet welk schema...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2007 5:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Vanavond even geen update; feestje. maar mogrgen weer vol goeie moed verder aan deze oude dame..

WORDT VERVOLGD...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Hallo mensen!

Jaja, in navolging van het project van Erik ben ook ik begonnen met een 707-123B met flaps en slats uit. Tevens wil ik bij deze ook de spoilers open gaan zetten. Dus even een paar extra "gaten" in de vleugels gemaakt.

Mijn kist wordt ook Transavia, maar dan in het eerste schema waarin de PH-TVA heeft gevlogen. Eriks model is in het latere, tweede schema.

Als basis dient wederom de Revell 1/144 E-3A Sentry A.W.A.C.S. Een oud model; drakerig qua pasvorm, maar met het nodige schuur- en plamuurwerk is er een prima 707-120 in passagiersuitvoering van te maken.

Je ziet nu het prille begin in kaal plastic: de gelijmde romp- en staartdelen plus de vleugels waaruit ik de klepdelen heb gezaagd. De boel is al voor een deel gladgeschuurd. Later meer!

Gr. Frank

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Zeg Sjoerd, zou je hier niet eventjes een apart topic van maken?
:wink:

En even op een wat professioneler level; je hebt de gaten voor de Kruger flaps tussen de motoren 2 en 3 en de romp in de originele vleugel gemaakt, maar er geen rekening mee gehouden dat door de vleugelombouw deze gaten een halve centimeter meer naar voren komen. Feitelijk bevindt de helft van die sleuf zich op een plek waar op dit moment nog geen vleugel is.... :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2007 23:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Ja, dat heb ik gezien inderdaad! De gaten van de overige Krueger flaps zijn sowieso te ver naar het midden van de vleugel uitgesneden, daar ben ik nu weer aan het opvullen geslagen met repen card. Die fout komt doordat ik ben afgegaan op de "klinknagelprint" die op de vleugel was te zien. Diverse 707-foto's confronteerden mij met de keiharde waarheid: die dingen zijn in werkelijkheid veel smaller! 8) Hetzelfde verhaal gaat gebeuren rond de voorrand waar straks die vleugelhandschoen overheen komt.

Ik heb op de voorzijde van de vleugel een reep dikke card gelijmd die als ondersteuning gaat dienen voor de vleugelhandschoen. Bovendien kan ik hier nog een ruimte invijlen voor de Krueger flaps.

Al doende leert men; we maken allemaal denkfouten en heel belangrijk: er is niets dat niet te repareren is! Het kost wat meer tijd, maar ik heb geen haast! :wink:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement