Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik heb vorige week dus de A319 van Revell gebrouwd, en toen ik merkte hoe makkelijk deze te brouwen was, besloot ik de A321 die ik nog sinds november heb liggen er ook gelijk maar bij te bouwen. Ik denk niet dat ik met deze lang bezig ben, want echt groot is ie niet en hij past dus erg goed. Ik ga het wit op het dak spuiten, maar het zilver schilder ik weer, sinds ik heb gemerkt hoe makkelijk Humbrol no.11 zich laat aanbrengen met de kwast (althans bij mij :lol: )


Dit is wel een leuke, namelijk een speciaal kleurenschema van Lufthansa, ter ere van een jubileum. Welke weet ik niet eens meer.. kom op Jelle, de doos ligt naast je, wees eens niet zo lui en lees het opschrift :oops: Okee okee, 'ter ere van de 50ste verjaardag na het hervatten van de vluchtactiviteiten' staat er op de doos. Hiervoor hebben ze dus de D-AIRX in het schema gestoken waarmee de Lufthansa vijftig jaar geleden rondvloog. Alleen dit is dus op een wat moderner toestel :lol:
Afbeelding

Gietramen, verdeeld over twee witte en een doorzichtig rekje. Is dus identiek aan de A319- en A320 kits maar heeft alleen een verlengde romp. Grappig is trouwens dat piloten die voorheen de 320 vlogen, zonder vooropleiding de A318, 319 en 321 kunnen vliegen, omdat ze vrijwel precies hetzelfde zijn op de romplengte na.

Afbeelding

Decals. Ik hoop dat die decals voor op de neus zich een beetje laten aanbrengen, ook al zitten er inkepingen voor makkelijker passen aan. Anders schilder ik het gewoon.. ik heb deze kleur als verf. 8)
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 14:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Leuke kit, helemaal de uitvoering :) Wist je trouwens dat er ook een
DC-3 heeft rondgevlogen met dit kleurenschema. Ik zag er afgelopen week in een Duits museum een RC model van (1:10) en dat zag er wel gaaf uit.

Jaap

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Nee dat wist ik niet, wie weet bouw ik die DC-3 ooit ook weleens :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik ga trouwens bij het spuiten van het wit, de motoren van de Cessna ook gelijk doen. Dan is die ook na maanden verwaarlozing klaar.. er is al een wieltje afgebroken en dat is hartstikke zonde vind ik. Ik wil hem nu toch weleens afmaken want die kit heeft wel een bijzondere band met het forum.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 15:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Het zou een uitdaging zijn om het de gele en blauwe banden ook te spuiten. Verder een mooie kit!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
fightingfalcon schreef:
Het zou een uitdaging zijn om het de gele en blauwe banden ook te spuiten. Verder een mooie kit!

Robin

Zou inderdaad een uitdaging zijn, maar ik doe het liever niet. Want de raamomlijstingen zitten er heel mooi in gedrukt, en dat kun je nooit schilderen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 18:43 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Als het je lukt om de decals er mooi op te krijgen dan ga je wel een zeer bijzonder toestel hebben.

Alvast veel succes, Jelle.


PS: goed van je om de Cessna ook nog eens onder handen te nemen.

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Droopy'ke schreef:
Als het je lukt om de decals er mooi op te krijgen dan ga je wel een zeer bijzonder toestel hebben.

Alvast veel succes, Jelle.


PS: goed van je om de Cessna ook nog eens onder handen te nemen.

Dat met die decals gaat wel lukken Droop, ik heb goede ervaringen met de decals uit Revell's nieuwere kits. :D


En die Cessna, tja, hij lag al maanden te wachten tot zijn motoren eindelijk eens een kleurtje kregen, en hij keek me nu zo hoopvol aan omdat ik wit moest gaan spuiten.. :lol: Het moet er nu toch wel een keertje van komen, dan krijgt hij ook een mooi plaatsje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik wilde net gaan spuiten, maar hij wilde niet.. :( De verf kwam er gewoon nauwelijks uit, maar in hele kleine, sputterende spettertjes. Toen heb ik (met mijn vader natuurlijk weer :P ) van alles geprobeerd.. de naald verschillend ingesteld, de druk opgevoerd en afgenomen, niks werkte.. maar met wasbenzine werkt hij wel, hetzij wel wat sputterend. Maar daar valt wel wat aan te doen. Het ligt dus aan de verf, ik gebruikte Humbrol verf verdund met wasbenzine. Hij was melkdun, zoals altijd, dus waar het aan ligt weet ik niet. Morgen opnieuw proberen, met andere verf.


Het lijkt wel alsof mijn airbrush altijd wel kuren heeft :cry:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Succes met de A321 Jelle.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement