Na bijna een halfjaar af en aan een beetje bouwen is Koene Dirk Parmentier weer klaar om de vitrinekast in te vliegen.
Is het nu echt een beter modelletje geworden door deze herbouw? Mwa... De cockpit- en cabineramen zijn er absoluut op vooruit gegaan, met dank aan de mooi ontworpen decal van Martijn, en de zithouding van het toestel is door mijn aanpassingen aan het landingsgestel wat beter, maar verder... Het is allemaal niet zo strak geworden als ik hoopte. Ik heb de domme fout gemaakt om mijn sludgewash (wash op waterbasis) aan te vullen met Revell Aqua, en geloof het of niet, die verf is dus wel gewoon bedoeld om goed te blijven zitten
Die kreeg ik dus direct na het aanbrengen al niet goed meer weggeveegd, met een nogal vlekkerig resultaat hier en daar. Gelukkig vooral op de onderkant. Ik heb mijn brouwseltje weggegooid en maak de volgende gewoon weer met de goedkoopste (kinder)waterverf die ik kan vinden, met een drupje zeepsop.
Het aanbrengen van de laatste laag blanke lak moest op mijn balkon gebeuren, aangezien de hobbykamer nu toch echt volledig getransformeerd is tot babykamer, en alle kleertjes en knuffeltjes e.d. zijn al gewassen. Daar ga ik dus niet meer met verf aan de slag. Nu hopen dat -ie tot eind november blijft zitten, dan heb ik in elk geval nog wat hobbytijd deze herfst
De donkere vlekken op de flaps zijn het foutje zoals hierboven beschreven. De lichtere vlekken zijn expres aangebracht, al doe ik het contrast volgende keer wat minder heftig.
En met de Sint Bavo-kerk op de achtergrond (de linker), waar Anthony Fokker in hoogsteigen persoon een paar rondjes omheen vloog in 1911:
groetjes Jelle