Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2023 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Na bijna een halfjaar af en aan een beetje bouwen is Koene Dirk Parmentier weer klaar om de vitrinekast in te vliegen.

Is het nu echt een beter modelletje geworden door deze herbouw? Mwa... De cockpit- en cabineramen zijn er absoluut op vooruit gegaan, met dank aan de mooi ontworpen decal van Martijn, en de zithouding van het toestel is door mijn aanpassingen aan het landingsgestel wat beter, maar verder... Het is allemaal niet zo strak geworden als ik hoopte. Ik heb de domme fout gemaakt om mijn sludgewash (wash op waterbasis) aan te vullen met Revell Aqua, en geloof het of niet, die verf is dus wel gewoon bedoeld om goed te blijven zitten :roll: Die kreeg ik dus direct na het aanbrengen al niet goed meer weggeveegd, met een nogal vlekkerig resultaat hier en daar. Gelukkig vooral op de onderkant. Ik heb mijn brouwseltje weggegooid en maak de volgende gewoon weer met de goedkoopste (kinder)waterverf die ik kan vinden, met een drupje zeepsop.

Het aanbrengen van de laatste laag blanke lak moest op mijn balkon gebeuren, aangezien de hobbykamer nu toch echt volledig getransformeerd is tot babykamer, en alle kleertjes en knuffeltjes e.d. zijn al gewassen. Daar ga ik dus niet meer met verf aan de slag. Nu hopen dat -ie tot eind november blijft zitten, dan heb ik in elk geval nog wat hobbytijd deze herfst :brouw:

photo 587581
photo 587582

De donkere vlekken op de flaps zijn het foutje zoals hierboven beschreven. De lichtere vlekken zijn expres aangebracht, al doe ik het contrast volgende keer wat minder heftig.
photo 587583

En met de Sint Bavo-kerk op de achtergrond (de linker), waar Anthony Fokker in hoogsteigen persoon een paar rondjes omheen vloog in 1911:
photo 587584

groetjes Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2023 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke eindfoto weer, ik zie zo de Spin weer vliegen.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2023 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
TheFlyingDutchman schreef:
Is het nu echt een beter modelletje geworden door deze herbouw?

Jazeker! Natuurlijk ben je kritisch, maar op de foto's ziet het er echt goed uit. Zet maar eens een voor/na foto naast elkaar. Hij is langs alle kanten strakker en mooier geworden. De verf zit er heel strak op en inderdaad die decals van Malair zijn briljant. Dit is voor mij echt 100% jeugdsentiment en ik kijk hier met heel veel plezier naar!

tsjopper bob schreef:
Leuke eindfoto weer, ik zie zo de Spin weer vliegen.

Inderdaad! :lol:

Afbeelding
Bron: Wikimedia Commons / Noord-Hollands Archief / Kennemerland (openbaar)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 okt, 2023 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
TheFlyingDutchman schreef:
De cockpit- en cabineramen zijn er absoluut op vooruit gegaan, met dank aan de mooi ontworpen decal van Martijn
Graag gedaan, graag gedaan :), maar buiten dat is het sowieso echt wel een verbetering hoor! Ik vind hem absoluut mooier geworden. Het enige kritiekpuntje dat ik blijf hebben zijn de motoren. In het echt zit er meer detail op (zie ook https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 159671.jpg). Dat doet het model meer leven vind ik. Niet zo zeer een onoplettendheid van jou zijde, maar weer een tekortkoming van de kit. Als ik de F27 ga bouwen ga ik toch voor de Eastern Express kit, ondanks dat die eigenlijk iets te klein is. De details zijn gewoon mooier.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement