Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2023 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
De order van Welsh is binnen, dus ik kon deze eindelijk afmaken. Ik moet zeggen dat ik er ook wel klaar mee was. De decals waren een drama om een beetje mooi te krijgen. Ook ben ik niet 100% tevreden met het metaal (iets te veel verweert, waardoor het meer ijzer lijkt dan aluminium), maar ik vind het wel best zo. Het toestel heeft een goed gebruikte uitstraling en dat is wel de look waar ik voor wilde gaan. Voor de draad antennes heb ik wederom AK rigging gebruikt en dat bevalt prima.

De eindfoto's:
photo 584222

photo 584219

photo 584220

photo 584221

photo 584223

photo 584224

photo 584226

photo 584225

photo 584227

En hiermee komt mijn Gooney Birds stukje ook weer ten einde.

Nu weer snel verder met de Saab 340, Il-62 en Airbus A340-600. :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 aug, 2023 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
He Malair,

Hij is erg mooi geworden! Op de foto valt de verwering van de vleugel wel mee. Dat afgeleefde en gebruikte uiterlijk staat hem in elk wel goed. En het klopte met de werkelijkheid: in deze periode was het al een oudje. Het debacle met de decals heb je heel netjes opgelost!
Ben je niet vergeten om de oranje registratie boven op de vleugel aan te brengen? Dat kan meteen het weathering effect wat neutraliseren.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2023 16:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt VJ!

Vintage Jet schreef:
Ben je niet vergeten om de oranje registratie boven op de vleugel aan te brengen?
Op basis van deze twee foto's dacht ik dat er bij deze livery geen zat. https://abpic.co.uk/pictures/registration/PH-DAW en https://aflyinghistory.com/photos/dougl ... --1965.jpg. Maar op basis van jouw opmerking ben ik verder gaan graven en deze foto lijkt me duidelijk: https://www.plusonline.nl/sites/default ... k=UdZ2tpQO.

Ik ga het aanpassen :brouw:

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2023 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Het was destijds een verplichting om de registratie bovenop de rechter vleugel aan te brengen. Dat wordt internationaal bepaald door ICAO en is beschreven in Annex 7 Aircraft Nationality and Registration Markings. Ik dacht (maar weet het niet zeker) dat in 1964 bij de 2e editie van deze Annex (we volgen sinds 2012 de 6e editie) is bepaald dat het alleen nog onder de vleugel moet zijn aangebracht en aan weerszijden van de romp achter de vleugels en voor de staartsectie.
Maar de KLM heeft het daarna ook nog een aantal jaar bovenop de rechter vleugel toegepast, bijvoorbeeld op de eerste zes Boeing 747's. Mogelijk dat dit een RLD dingetje uit die jaren was.
Ik ben heel benieuwd hoe het oranje haar zal staan.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement