Nog eens gekeken naar het windscherm. In de kit zit een windscherm zoals bij deze (latere) F.VIIa/3m.
Da's dus niet goed, want bij de eerste F.VIIa/3m (en dus kennelijk ook bij het prototype van de een-motorige F.VIIa, die voor de 3m is gebruikt) was hat anders.
Het is lastig te zien, ook op andere foto's, of er nog zijramen bij het windscherm zaten. Dus maar weer aan de slag met karton.
Trial and error ongeveer op maat gemaakt. Overgetrokken in CorelDraw en na een paar iteraties stond het volgende op het scherm.
Nu nog overnemen op transparant plastic (maar daar wacht ik mee tot de vleugel op de romp zit).
De motoren hebben de aanbevolen behandeling gekregen: zwart gelakt, aluminium voorzichtig met de kwast er over heen en zwarte wash van Modelbrouwers op de cilinders.
De uitlaten gun metal en een lichte dry brush van roest.
Dan het spul wat by de cabine hoort.
Behalve de vier stoelen, de deur naar de cockpit, de cabinedeur, een kaartentafeltje scratch van 0,5 mm srtyreen, een kruk die voor het tafeltje te zien is, het reservewiel, en een cilinder (wwet niet waar dat nu weer voor diende).
En tenslotte de wielpoten.
De achterste stijl met wielas van de V-stijl heb ik gemaakt van een stukje 1.0 mm messing met een half stroomlijn profiel er tegen aan gelijmd. Afmetingen uit de maatschets. De voorste stijl maak ik op maat uit gewoon styreen stroomlijnprofiel als de poten er onder staan.
Als romp en vleugel goed droog zijn, gaan de decals er op.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.