In de kit ontbreekt ook een Venturi buis, die op veel foto's duidelijk zichtbaar is op de linker rompzijde. Ik heb er eentje gemaakt, gescuurd uit een stukje 1,2 mm staf en gemonteerd met een stukje strip van 0,25 x 0,5 mm.
Het inderdeel is inmiddels donkergrijs geschilderd. Op de foto heb ik maar een stukje ski laten staan voor de vergelijking van de afmetingen; in deze periode van contactloos betalen heb ik geen dubbeltjes meer, de laatsten zijn in de collectebus verdwenen.
Het trappetje zit ook onder de romp.
Bij het monteren van de staartroeren is het er, net zoals de staart ski, ook al weer af gevallen, het zit ook maar net vast op die pootjes van 0,4 mm.
Ja, die roeren dus. Aan rolroeren en hoogteroer zitten staafjes meegegoten, die in gaatjes in de vleugel en het horizontale staartvlak passen. Ze zijn te lang, maar daar is een tangetje goed voor, in ieder geval is nu in theorie de positie van de roeren gefixeerd. Of net niet, en dan moet een gaatje wat opgerekt worden. Eerst heb ik het hoogteroer vastgelijmd in naar beneden uitgeslagen toestand.
Bij droogpassen van het richtingsroer bleek dat dat niet tussen de hoogteroerhelften paste en dat de passing met het kielvlak(je) slecht was. Daar moest dus wat materiaal weggehaald worden, wat op de foto te zien is. De foto is overigens gemaakt bij daglicht met een lichtbewolkte lucht. Dat geeft weer een andere kleur dan wanneer vanwege de kortste dag van het jaar en het het abominabele weer de lamp aan moet, zoals op deze foto te zien is.
De kale plekken zijn bijgewerkt, de stuurkabels boven op het hoogteroer vastgelijmd, afgespannen (op de snijmat) en het teveel aan vissnoer afgesneden.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.