Bas_ schreef:
He bje voor het landingsgestel weer Inspire gebruikt? Het is toch geen kaal metaal waar ik naar kijk?
Vintage Jet schreef:
Ik heb het afgeplakt
Was een decal maken niet handiger geweest? Even tekenen is wellicht minder werk dan alles afplakken? Of viel dat wel mee?
Hoi Bas, inderdaad is dat Inspire. Eerst heb ik de hele poot chrome gespoten en daarna diverse details rood (met een kwastje).
Wat betreft het decals maken: ik krijg steeds meer modelbrouwtechniek onder de knie, maar helaas is decals maken mij nog niet gelukt. Ik heb er wel eens mee geëxperimenteerd, maar dat werd geen succes. Mede door een matige printer en de grote luxe van vrienden die wél decals kunnen maken en mensen als Mika die ze schitterend kan printen. Dat is echter een tijdrovend en kostbaar klusje, dus was afplakken wel zo snel gedaan.
Terug naar de laadklep (ramp). Ik heb de hydraulische actuators gemaakt uit styreen buisjes met een metalen kern.
Hier zijn ze op hun plaats gebracht. Het was een behoorlijke uitdaging om ze zo dun te maken, dat de klep nog dicht kan. Daarvoor heb ik de zijwand voor 3/4 van de diameter doorboord, zodat alles precies binnen de toleranties past.
En met de bagagebakken nu verlijmt op hun plaats. Ergens in de komende weken zal ik gaan experimenteren met bagage en afdek netten. Nu eerst verder met andere onderdelen die ik afgerond wil hebben voor de romp gesloten kan worden.
Het volgende onderdeel is de 'airline type' instapdeur, die typerend is voor de BV-234. Hier de resin klep met PE treden...
... en hier is het geheel gereed. Boven de deur heb ik ook vast de airconditioning inlet aangebracht, ook weer een typerend onderdeel van de BV-234.
Op de voorgaande foto ligt vlak voor de cockpit het door Whirlybird meegeleverde overhead panel. Dat maakt het setje erg compleet (wat ook mag, gezien de prijs). Dit ga ik de komende dagen afronden, samen met de cargo hook onder de romp alsmede alle plafonds in de cabine. Daarna kan de romp dicht.
VJ