Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 4:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 sep, 2020 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
tsjopper bob schreef:
Citaat:
Als je die onderdelen van die wielen ziet, zal het ook wel even duren voordat je de knop omzet, uiteindelijk moet het wel gebeuren.

René


Klopt René, ik heb zojuist enkele kleine onderdeeltjes op de gear bevestigd...
Deze onderdeeltjes (rechtsboven) lijken mij zuigers die de gear kunnen laten roteren of iets dergelijks..?
photo 517671

Het was in ieder geval een gepriegel; eerst alle 4 de onderdeeltjes droog passend zien te krijgen (anders kloppen de aansluitingen van de zuigertjes niet met de ronde 'kop' boven op de gear:
photo 517673

photo 517674
...en als het past, voorzichtig die superdunne Tamiya lijm er tegen aan tippen en klaar.
Nu de rest van de onderdeeltjes nog... 5 stuks voor elke gear. Wordt vervolgd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2020 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
wow! wat een details, Prachtig.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2020 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
Vintage Jet schreef:
wow! wat een details, Prachtig.

:brouw: VJ


Ja VJ, Modelsvit heeft alles uit de kast getrokken qua detaillering bij deze kit..
Wat dat betreft is dit een perfecte kit voor jou :wink: als ik naar jouw perfect gedetailleerde modellen kijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2020 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Qua detaillering inderdaad een prachtige kit. Jammer alleen dat je van het landingsgestel straks nog zo weinig ziet. Voor mij is het wel nachtmerrie zoveel wieltjes. Gelukkig zitten de velgen los van de banden, ik vind dat altijd zo'n rotklus om te schilderen wanneer de velg en band één onderdeel zijn.

Je "craftsmanship" is goed te zien in de bouw van dit model (maar dat wist je waarschijnlijk al). Heb je die T-constructie zelf verzonnen? Dient die als laadbodem of voor versteviging? Uiteraard sluit het één het ander niet uit, maar ik vraag me af wat je idee hiervan is.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2020 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
FokkerFan schreef:
Heb je die T-constructie zelf verzonnen? Dient die als laadbodem of voor versteviging? Uiteraard sluit het één het ander niet uit, maar ik vraag me af wat je idee hiervan is.


Ha FokkerFan, hartelijk dank voor je compliment :wink: !
Wat betreft de T-constructie: deze heb ik al toegepast in de neus van mijn Modelsvit An-124.
De bedoeling is dat de 'tafel' van de T-constructie het draagvlak wordt voor de lange M13 bouten met moeren.
Deze zijn in verhouding tot de dunne Plasticard rib te lang en te zwaar, dus het idee is de bouten als eerste door de rib heen te steken (2 grote gaten boren) en vervolgens net zoveel M13 moeren op de bout te draaien tot het genoeg verzwaring oplevert om de An-225 niet meer te laten tail-sitten.
Daarom wil ik nu ook eerst het landingsgestel in elkaar hebben; dan kan ik al de verzwaring uitmeten op het gehele model met landingsgestel voordat ik voorgoed de neussectie met de romp ga verlijmen..

Vanzelfsprekend zal het gewicht van al deze moeren op de 2 bouten teveel zijn voor de dunne Plasticard rib die met 4 schroefjes vastzit aan de neus, dus zal de stevige T-constructie uiteindelijk de 2 bouten met moeren gaan dragen/ondersteunen.
Het plan is zelfs de moeren op het laatst te overkappen met Plasticard, zodat het tot 1 gesloten geheel verlijmd kan worden.

Hier wat foto's ter verduidelijking:
Dit is de An-124 rib met voorgeboorde gaten:
photo 502371

Dit is de An-124 neussectie:
photo 502380

Hier voordat ik de rib verlijmd heb met de neus:
photo 502377

Dit is de T-constructie zoals hij de bouten met moeren gaat ondersteunen/dragen:
photo 502370

En hier links de An-124 neussectie met genoeg moeren, en rechts de An-225 neussectie die wel wat meer moeren nodig gaat hebben...
photo 506611


Hopelijk heb ik hier de T-constructie wat meer verduidelijkt :wink: .
(Zoals je ziet, jammer genoeg veel te snel afgeraffeld die An-124 cockpit :( ... Ik had 'm graag gelijk met de 225 cockpit in elkaar gezet maar helaas is de 124 neus al dichtgeplakt.)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 sep, 2020 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Wauw, mooie vorderingen weer. Het is een hele indrukwekkende kit, dat wordt steeds duidelijker.

Ik ben heel benieuwd of het straks lukt om alle wielen goed op de grond te krijgen. Met zoveel wielen achter elkaar en een asje dat bij assemblage een variabele hoogte heeft lijkt me dat echt een uitdaging. Heb je hier nog een speciale aanpak of ga je ze gewoon zo nauwkeurig mogelijk assembleren?

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 sep, 2020 2:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
Bas_ schreef:
Wauw, mooie vorderingen weer. Het is een hele indrukwekkende kit, dat wordt steeds duidelijker.

Ik ben heel benieuwd of het straks lukt om alle wielen goed op de grond te krijgen. Met zoveel wielen achter elkaar en een asje dat bij assemblage een variabele hoogte heeft lijkt me dat echt een uitdaging. Heb je hier nog een speciale aanpak of ga je ze gewoon zo nauwkeurig mogelijk assembleren?

- Bas


Hey Bas!
Tja, ik zit letterlijk al dagen te peinzen hoe ik inderdaad dat 28-wielige landingsgestel ‘level’ ga krijgen...
Ik ben nu nog volop bezig eerst alle losse componenten (landingsgestellen en ophanging) afzonderlijk te schuren, in elkaar te zetten en in aparte genummerde zakjes te doen dus ik heb nog even de tijd om daarover na te denken ;) ..

Maar ik denk uiteindelijk toch eerst een dry-fit van alles tezamen; dit moet mogelijk zijn, ik heb zojuist het grootste deel van de ophanging in elkaar gezet.
Het idee is dan alle losse gears (14 stuks) eerst zonder te lijmen in de ophanging te plaatsen om te kijken of ze sowieso ‘level’ staan.
Mocht dit niet het geval zijn, ga ik een andere oplossing zoeken..

(Ik loop even wat vooruit op mijn uitgebreide bouwverslag hierover, dus hieronder alvast een foto van de ophanging. De gears kunnen tussen de uitstekende ribben geklemd worden. Verdere uitleg en meerdere foto’s volgen later nog ;)):
photo 517964


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2020 17:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 sep, 2020 14:38 pm
Berichten: 11
Gezien de grootte en het (neus)gewicht ben ik erg benieuwd hoeveel het eindresultaat straks gaat wegen. Dit gaat geen licht dingetje worden denk ik! :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2020 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed gevonden met die bouten in de neus. Is dat een beproefd systeem? Want als je schroefdraad door had gelopen, had je achter het schot - dus in de neussectie - ook nog moeren kunnen aanbrengen. Verder naar voren is wat meer effect tegen achter overhangen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2020 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
TMW89 schreef:
Gezien de grootte en het (neus)gewicht ben ik erg benieuwd hoeveel het eindresultaat straks gaat wegen. Dit gaat geen licht dingetje worden denk ik! :wink:


Ha TMW89,

Inderdaad dat denk ik ook... Modelsvit zegt al wat over het gewicht op de site:
photo 518276

Mijn 1/72 Lockheed C-5A Galaxy zat uiteindelijk op 2,4kg; zo te zien gaat deze wel ruim de 3kg halen.

Laat staan als ik mocht besluiten de Buran op z'n rug te maken :shock: ...
Dan moet ik serieus een aluminium gear ofzo gaan overwegen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement