FokkerFan schreef:
Heb je die T-constructie zelf verzonnen? Dient die als laadbodem of voor versteviging? Uiteraard sluit het één het ander niet uit, maar ik vraag me af wat je idee hiervan is.
Ha FokkerFan, hartelijk dank voor je compliment
!
Wat betreft de T-constructie: deze heb ik al toegepast in de neus van mijn Modelsvit An-124.
De bedoeling is dat de 'tafel' van de T-constructie het draagvlak wordt voor de lange M13 bouten met moeren.
Deze zijn in verhouding tot de dunne Plasticard rib te lang en te zwaar, dus het idee is de bouten als eerste door de rib heen te steken (2 grote gaten boren) en vervolgens net zoveel M13 moeren op de bout te draaien tot het genoeg verzwaring oplevert om de An-225 niet meer te laten tail-sitten.
Daarom wil ik nu ook eerst het landingsgestel in elkaar hebben; dan kan ik al de verzwaring uitmeten op het gehele model met landingsgestel voordat ik voorgoed de neussectie met de romp ga verlijmen..
Vanzelfsprekend zal het gewicht van al deze moeren op de 2 bouten teveel zijn voor de dunne Plasticard rib die met 4 schroefjes vastzit aan de neus, dus zal de stevige T-constructie uiteindelijk de 2 bouten met moeren gaan dragen/ondersteunen.
Het plan is zelfs de moeren op het laatst te overkappen met Plasticard, zodat het tot 1 gesloten geheel verlijmd kan worden.
Hier wat foto's ter verduidelijking:
Dit is de An-124 rib met voorgeboorde gaten:
Dit is de An-124 neussectie:
Hier voordat ik de rib verlijmd heb met de neus:
Dit is de T-constructie zoals hij de bouten met moeren gaat ondersteunen/dragen:
En hier links de An-124 neussectie met genoeg moeren, en rechts de An-225 neussectie die wel wat meer moeren nodig gaat hebben...
Hopelijk heb ik hier de T-constructie wat meer verduidelijkt
.
(Zoals je ziet, jammer genoeg veel te snel afgeraffeld die An-124 cockpit
... Ik had 'm graag gelijk met de 225 cockpit in elkaar gezet maar helaas is de 124 neus al dichtgeplakt.)